Alla inlägg den 17 september 2010

Av roboguy - 17 september 2010 19:28

Tänk vilken stor skillnad det ändå kan finnas mellan syskon. Den ena ( jag ) har alltid papper och andra saker i ordning, jag vet var jag har lagt saker och jag hittar det mesta direkt. Detsamma kan man inte påstå om min syster. Hennes saker är alltid försvunna, papper ligger lite huller om buller och ibland försvinner både börs och kort och allt vad det kan vara. Nu senast så var hennes walkie-talkie försvunnen. Hon behöver den till älgjakten som hon ska på imorgon. Hela familjen har varit involverade i letandet efter den försvunna walkie-talkien, men ingen kunde hitta den och det var lite irriterande stämning och hummande om att "hon kan aldrig hålla någon ordning på saker och ting". 

Men så, tillslut... Morsan fann den och den fanns på det ställe där ingen av oss tänkte på att ens titta. Walike-talkien låg vid den gamla datorn. Det är å andra sidan kanske inte så konstigt att vi inte har tittat där då ingen sitter vid den gamla datorn längre. 

Av roboguy - 17 september 2010 15:37

Ända sedan Exorcisten och Jaws gick sina segertåg runtom världen så har det nästan utvecklats till en sport att människor som ser en film antingen ska "svimma av rädsla eller chockeras och spy".


Jag skulle vilja prata med de här människorna. Finns de verkligen? Man får ju aldrig läsa någon intervju med de människor som påstås ha svimmat/spytt medan de satt i biomörkret. Och jag skulle vilja fråga dem; hade du ingen aning om vad det var för film du gick och tittade på? Om du inte tycker om skräck, varför går du då och ser på skräck? Du visste väl att Saw innehåller en del splatter, va? Inte? Jösses, vilken håla har du krypit upp ur då? Jag har ett förslag: om en trailer skrämmer dig, gå då inte och se på den filmen! Hur svårt kan det vara? Men min gissning är att någon på filmbolaget har betalat en del människor för att de ska spela chockade och sedan låta sig bli intervjuade av journalister som kan gotta sig åt den "panikslagna" publiken och som sedan kan skriva till tidningen om att Hostel är så sjukt att den orsakade panik bland publiken, och sedan vallfärdar publiken världen över till biografen för att få se denna sjuka film. Ungefär så förmodar jag att affärsidéen ser ut.

Sist det här var i ropet var i och med Paranormal activity. De som blir rädd av den filmen har inte sett mycket skräck! 

Nu är det igång igen- med filmen 127 hours där en amputation tydligen ska vara väldigt realistisk skildrad och då har tre personer svimmat. Tillåt mig att betvivla att den scenen kommer vara så märkvärdig. 


Men att påstå att en film är det äckligaste någonsin, det sjukaste du har sett på film någonsin, tre personer fick hjärtattack av att se filmen osv osv gör väl i alla fall att det kommer att öka biointäkterna för filmen och att lättlurade personer springer iväg till biografen för att få se vad som kan vara så äckligt eller spektakulärt. Tråkigt men sant. Av de filmer som hittills har marknadsfört som äckligt eller sjukt eller våldsamt så har jag blivit väldigt besviken. Mitt hopp står nu till Machete som jag hoppas ska vara en riktig blodfest! Och till viss del Pirhana 3D, som jag tror kommer att vara mer rolig än skrämmande. 




http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/publiken-svimmade-av-danny-boyles-nya-film-1.1171061


Av roboguy - 17 september 2010 14:12

Jag ska försöka att inte vara alltför kritisk trots att den här filmen inte väder sig till min målgrupp direkt;) Vad som var bra  med den här tecknade filmen var i alla fall att Lex Luthor hade blivit vald till president. Filmen är också förankrad i vad som sker i verkligheten i den meningen att Metropolis har drabbats av finanskrisen, massarbetslösheten är skyhög och alla vänder sig till Luthor- svåra tider behöver en stark ledare som Luther uttrycker saken. Han har dessutom fått några superhjältar på sin sida. De här hjältarna är naturligtvis hjärntvättade och vilka två hjältar tror ni står emot Luthor fortfarande? Ja, ni gissade helt rätt- Superman och Batman förstås. Detta gör att Luthor manipulerar folket och får dem att tro på att Superman inte är så helylle som man kan tro ibland. 


Annars är det här ganska fyrkantigt tecknat även om det faktiskt finns en och annan scen som får det att svida i ögonen för att de är så vackra. Som när Batman och Superman flyger till Tokyo på kvällen. Wow, riktigt fint. Samma sak gäller scenerna vid Vita huset. Det ser nästan ut att vara fotografier av presidentens hus. Det som är lite tråkigt är att alla Superhjältar, fortfarande år 2010, har sådana enormt överdrivna proportioner. Superman, för att ta ett exempel, har svällande muskler och en haka som verkligen sticker ut. Men han är ändå ingenting jämfört med några av de skurkar som han slåss mot. 

Batman är i vanlig ordning min favorit och så även i den här filmen. Batman tänker alltid två steg i förväg och vad som kan tyckas vara en hastig attack visar sig oftat innebära något mer. Om han plötsligt kastar sig över fienden, flyger över honom och sedan försvinner så kan man ge sig sjutton på att fienden har fått några bomber på kroppen. 

Och för att återvända till det här med proportioner- Power girl har extremt stora bröst! De är nästan anmärkningsvärt stora. Sedan kvittar det vad hon gör egentligen, för brösten är i princip det enda man lägger märke till:/Tråkigt att det fortfarande ser ut på det här sättet även i tecknade filmer. Jag trodde ändå att något hade hänt men så ser inte ut att vara fallet. 


Kort och gott så är den här filmen underhållande för stunden men man kommer att glömma bort den väldigt snabbt. Men den fungerar perfekt som substitut för den som har abstinens efter nya filmer med Superman och Batman. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards