Direktlänk till inlägg 26 september 2010

The Killer inside me

Av roboguy - 26 september 2010 01:18

Njae, det här var inte riktigt en film som föll mig i smaken. Men det hindrar mig inte från att hitta en del saker som var intressant med den, och det ska nämnas direkt- det var inte mycket;) Casey Afflecks rollfigur var det som gjorde att jag stod ut med den här filmen, för jag tycker att han dels gjorde en väldigt bra rollprestation men också för att det är "något" med honom nästan direkt. Man förstår ganska tidigt att något inte är helt hundra med Lou Ford. Och ju mer man får veta om honom desto mer framträder bilden av en kallhamrad psykopat. Och jag förstår honom inte. DET, mina damer och herrar, var den stora behållningen nämligen. Kort och gott kan man sammanfatta frågeställningen till följande: Varför är Lou Ford ond egentligen?! Man får inga givna svar på denna frågeställning, men efter att man har sett filmen så går i alla fall min hjärna på högvarv; kan svaret på frågeställningen vara så enkelt som så att han helt enkelt bara är ond?! Att han föddes på det sättet? Ja, svaret är kort och gott öppet för tolkning för alla som ser filmen. Alla kommer säkert fram till sina egna svar också. Men det vore intressant att höra vilka tolkningar ni andra får efter att ha sett den här filmen. 


Sedan kan jag ju liksom inte heller frångå det faktum att filmen till viss del var bra för att man får se ganska mycket naken Jessica Alba-hud. Jo, det är faktiskt så, hon visar upp rumpan ganska ofta, bland annat. Och det är något som alla kvinnor gör i den här filmen verkar det som, visar mycket hud. Kvinnorna är sällan fullt påklädda faktiskt.


Den omtalade "misshandelsscenen" av Jessica Alba, som man fick höra talas om på förhand, var inte så märkvärdig. Jag kanske är lite skadad av alla de filmer som jag har sett, så jag får väl kanske passa på att varna känsliga tittare. Men det är inte så trovärdigt att Alba flyger flera meter efter ett slag från Lou... Det är liksom inte Superman som misshandlar henne. 


Kort och gott, det enda som var riktigt bra med den här filmen var att man ställer sig frågor om Lou. Annars så hade jag ingen större behållning av den här filmen, faktiskt. Den var ganska ospännande och seg och väldigt långtråkig mest hela tiden. 

 
 
Woaska

Woaska

27 september 2010 00:28

Fasiken vad jag saknar dina recensioner! :D

Jag som hade tänkt ladda ner filmen, men det får bli imorgon. Eller att jag fixar den idag och ser imorgon. Jag gillar Casey Affleck. :)))) Jessica Alba med för den delen. Tråkigt att den inte föll dig smaken, får se vad jag tycker om den sen. x)

http://woszcja.bilddagboken.se/p/main.html?

roboguy

27 september 2010 00:44

Jag har en känsla av att du kommer att tycka bättre om den här filmen än vad jag gjorde:) Ska bli spännande att se vad du säger om den när du har sett den!

Haha men du kan ju läsa mina recensioner här numera:)

 
Ingen bild

Woaska

27 september 2010 08:53

Meeeeeen, saknar dig på bdb. :'

roboguy

27 september 2010 15:59

Aww:) Saknar dig med men jag har ingen lust att vara på BDB just nu! Men jag har inte övergett sidan, bara tagit en liten paus. Och du hittar mig ju här, eller på FB också:) Och med undantag på msn också;)

 
Sur woaska

Sur woaska

27 september 2010 19:09

VARFÖR, VARFÖR! Jag finns ju där. ;PPpPpPp

FUCK MSN DU ÄR JU ALDRIG INNE.

Humf, okej. :

http://woszcja.bilddagboken.se/p/main.html?

roboguy

29 september 2010 20:24

Jag besvarar kommentaren som jag fick av dig här igår senare för den var så jävla fint skriven så jag vill tänka igenom mer hur jag ska besvara den! Men du ska veta att jag blev väldigt glad över att läsa det du skrev, och att det känns väldigt skönt att veta att du finns därute och läser vad jag skriver och kommenterar det:) Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards