Alla inlägg den 14 juni 2011

Av roboguy - 14 juni 2011 23:12

Tänk om Telia kunde investera i fibernät i landsbygen också? Vacker tanke ja, men faktum är ju att när telefonledningar skulle dras för flera år sedan så hade man minsann råd med detta, men det gäller inte för bredband? En tillbakagång samtidigt som bredband är något nytt... Det är ju tragiskt att inte alla ska ha samma möjlighet att nyttja bredband som övriga! 





http://www.dn.se/ekonomi/telia-sonera-investerar-8-miljarder









 

Av roboguy - 14 juni 2011 22:26

Hoppas man får se något utav månförmörkelsen imorgon! 100 minuter är ju en lång tidsrymd, men det är klart- det blir ju aldrig riktigt mörkt häromkring för tillfället, så det kan bli svårt att se något men förhoppningsvis kanske man kan få en skymt av detta...





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13171512.ab




Av roboguy - 14 juni 2011 18:02

Ja, som den serienörd jag delvis fortfarande är ( i alla fall så var jag väl ingen helhjärtad serienörd förrut heller, men klassiker som Stålmannen, Spider-Man, Fantomen och några till följde man åtminstone ) så när det dyker upp nyheter om de här figurerna så läser jag alltid artiklarna. Åtminstone för att låtsas hänga med lite i serietidningssvängen;P Men- det är ju ingen stor förändring Superman genomgår. Herregud, allt som händer är att de röda fula kalsongerna försvinner- och vips, som genom ett trollslag, så förändras Stålmannen ganska radikalt! Man har blivit så van vid att se honom i den dräkt han har haft på sig sedan han debuterade som seriefigur ( jag undrar huruvida den är tvättad eller inte). Men jag håller inte riktigt med om att Superman får en tuffare framtoning... Nja, helylle-kille som han trots allt är, Superman, så har jag svårt för att kunna se hur han ska kunna vara tuff. Det vore något om Superman började att bli lite tuffare och brutalare gentemot buset. Återstår däremot att se om de tar med förändringen i filmversionen som är på G. 


En sak till- svarta, spanska och homosexuella figurer ska dyka upp också! Inte en dag försent, tycker jag.


Vad tycker ni? Är Superman "tuffare" utan kalsongerna på utsidan eller är det någon större förändring egentligen?! 








http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13160856.ab









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards