Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Varg Veum- Din till döden

Av roboguy - 8 augusti 2011 00:13

Jahaja, den här var faktiskt betydligt bättre jämfört med Törnrosa! Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag tycker bättre om Varg Veum- Din till döden, men den känns mer drivande och börjar faktiskt betydligt mer dramatiskt än förra filmen med både ett rån och en som blir knuffad från en balkong, och sedan fortsätter det och karaktärerna känns också mycket mer intressanta här ( jag störde mig framför allt på den klichéaktiga bilden av tonårstjejen i förra filmen, så det kan ha påverkat mig angående Törnrosa). 





Läs inte mer om du inte har sett filmen!




Jag gillar hur man på ett ganska snillrikt sätt använder sig av en metod som gör att man börjar misstänka a när det är i själva verket person b som man borde lägga märke till. Lite lurad blev jag allt den här gången, kanske för att jag inte var tillräckligt uppmärksam- men grannen Gunnar Våge hamnade högst upp på min misstänktlista mest på grund av att något verkade vara "fel" med honom på ett ganska tidigt stadium. Fördomar förstås, så man får skämmas lite...


Trond Espen Seim gör ett utmärkt jobb även i den här filmen, och precis som i den förra är han den stora anledningen till att man överhuvudtaget ser på de här filmerna. Jag gillar också den lilla kamp som finns mellan "privatspanaren" Varg och den vanliga polisen, men jag tycker inte att polisen verkar göra sitt arbete ordentligt. Visserligen är det ju filmens hjälte som ska komma fram till lösningen, men ibland blir det lite pinsamt att Varg hela tiden hittar nyckelfigurerna och hamnar mitt i händelsernas centrum. Det sänker trovärdigheten en smula. Att polisen inte heller verkar ha tänkt på att förhöra, om man nu kan kalla det att förhöra, Roar tycker jag vittnar om en utredning i bästa Kling och Klang-stil. Hur kan polisen ha missat att i alla fall fråga barnet i familjen?


Men förutom detta har jag inte mycket att invända på med Varg Veum- Din till döden. Jag gillade slutet starkt också, där Varg och hans antagonist hos polisen tar sig ett glas sprit tillsammans.









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards