Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Beware-Gaga is satan...

Av roboguy - 9 januari 2012 15:50


Är det inte Madonna så är det Britney Spears eller så Lady Gaga. Var tid har sina stjärnor som ständigt retar upp någon, speciellt den kristna högern i USA som verkar vara väldigt lättprovocerade. I Sverige vore det som att varje gång någon sjunger Vill du ligga med mig då, skulle gå ut och högljutt skandera att låten provocerar barn och unga och unga flickor tar skada av textens innehåll... Ungefär, kanske inte en klockren liknelse men i alla fall...


Det finns ju långt fler värre låtar med text som handlar om hur någon har fått ligga, vad han har gjort eller vad tjejen har gjort under sexakten, som några kloka redan har kommenterat i nedanför texten, men det som jag tror gör det lite extra provocerande med Gaga är just för att hon är väl den största artisten just nu. Tidgare handlade det om Britney Spears, vad jag kommer ihåg från den tiden hon var störst så handlade det om att hon fick unga flickor att gå omkring och visa magen (!!) och att toppen/tröjan whatever var såå minimal. Madonna skapade också kontroverser under sin glansperiod, kanske mest i och med videon till Like a prayer.





Men det blir i alla fall underhållande när moralpaniken visar upp sitt fula tryne och föräldravärlden upprörs och moraliserar och fördömer. Man kan ju undra vilka de gillade en gång i tiden? Elivs Preasly var upprörande på sin tid för att han svängde med höfterna så förbannat mycket, Beatles... Ja, säkert fanns det något upprörande med dem också;P Tiderna kanske förändras, men mycket av dåtiden finner nya sätt att komma tillbaka tyvärr...



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14151862.ab









    

Satan him(her)self...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards