Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

SS Experiment Love camp

Av roboguy - 21 mars 2012 01:42

Jaha så har man lyckats se på ytterligsare en film som ingick/ingår i "nazisploitation" som blomstrade på 1960-1980-talet men som vars värde kanske kan ifrågasättas såhär i efterhand. Jag är ingen storkonsument av de här filmerna och förutom denna har jag enbart sett två av Ilsa-filmerna, men denna var inte mycket att hänga i julgranen direkt och inte skilde den sig mycket från de två filmer jag nyss nämnde. Mycket variation verkar inte ha varit ledordet i de här filmerna, utan snarare mer av samma sak och strunta i trams som nytänkade eller nya grepp! Man vet liksom vad man får, en tråkig handling, mycket naket, lite sexscener... Ja, mycket mer än så är det faktiskt inte, egentligen. Det blir minst sagt väldigt enahanda och ganska så tråkigt. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






En annan sak som verkar återkomma i filmerna är att efter att fångarna blivit torterade, utnyttjade och på alla andra sätt förnedrade så slutar alltid dessa filmer med att fångarna antingen lyckas fly eller ta sin hämnd mot sina plågoandar, och det är ungefär slutet i den här filmen också. Fast ingen lyckas fly direkt, utan det handlar mer om att de nazister som varit i centrum blir dödade, så en slags revansch kan man kalla det i alla fall. Annars är det väldigt mycket naket i den här filmen, vilket trode ha gjort dåtidens censur stressade men såvitt jag vet så har jag sett den ocensuerade versionen. Men annars har inte SS Experiment Camp Love mycket som gör den sevärd, och ska man se någon ur genren tycker jag man ska satsa på Ilsa- Shewolf in Sibiria, som åtminstone kan kallas för bra och som var ganska sevärd, om man inte har några förväntingar på den. 







 




Det allra mesta ( kanske rentav allt) i den här filmen var dålig. En kärlekshistoria man inte tror ett dugg på, knapphändig, uruselt skådespeleri, en handling som man knappt kan engagera sig i och vars syfte inte framgår förrän i slutet och då har man sedan länge slutat att bry sig om alltsammans. Man får helt enkelt ingen känsla alls när filmen är slut, och SS Experiment Camp Love är knappt sevärd idag. Den här kan man med gott samvete ignoerera fullständigt. 






     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards