Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Bitter Feast

Av roboguy - 27 mars 2012 16:02

Först och främst var Bitter Feast inte alls vad jag hade förväntat mig, men det största problemet var nog att den kändes som att den pågick för evigt ( 1 timme 44 minuter kan kännas som en evighet då man inte riktigt blir engagerad i vad som händer eller bryr sig om karaktärerna). Bitter Feast funkar, men den passar varken för den som älskar gore, splatter eller för den som vill ha en Saw-kopia och filmen hamnar någonstans mitt i mellan utan att riktigt engagera...







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Bitter Feast kan få en tumme upp för hur man skildrar något som det flesta ägnar sig åt- att blogga men framför allt att spy ut galla över saker och ting som vi kanske inte har så bra koll på som vi tror att vi har. I det här fallet är det matbloggaren J.T Franks som spyr galla över precis allt som kocken Peter åstadkommer, även om bloggaren verkar ha svårt för precis all mat som finns. Jag måste säga att en del sågningar var riktigt fyndiga, och där har regissören gjort riktigt bra ifrån sig för det är verkligen riktigt jäkla elaka saker som bloggaren skriver. Men någonstans i den här kedjan finns ju de "drabbade", och i kocken Peters fall så slutar det med sviktande tittarsiffror och att han får sparken. Klart som fan att man då känner sig nödgad att gå bananas på en bloggare, som stegvis inte visar sig vara den utmärkte provsmakaren med smaklökar som Gud himself. 




 




Nej tyvärr Bitter Feast engagerar aldrig riktigt, och jag hade hellre velat se lite mer brutalitet och splatter. En ironisk vinkling på alltsammans hade inte heller suttit helt fel, men istället sitter man mest och längtar efter att den tar slut.





    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards