Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Horrible Bosses

Av roboguy - 14 december 2011 02:00

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNNNNNNNNNNNTTTTTT
TTTllllllllIIIIIIIIIIIIIIIIIgen en komedifilm som faktiskt är rolig utan att det måste finnas med en komiker som ska snacka strunt i en timme om vilken drog som är bäst eller vilken färg en påfågel har på fjädrarna i förhållande till en örn etc ( nej inga pikar på Seth Rogen). Den här filmen har faktiskt en hel del scener som bygger på den gamla hederliga, beprövade metoden-situationskomik och pinsamma situationer-utan någon snabbkäftad idiot som börjar snacka om ovidkommande saker. Jag trodde sådana här komedier var utrotade vid den här sidan av 2000-talet, men tack och lov så sticker en relik upp sitt ansikte och visar att min typ av komedi fortfarande finns kvar, och att det faktiskt går att göra bra sådana! Underbart. Nu har man i alla fall en komedi som man kan säga var rolig under 2011, en genuint rolig komedi. Det var som fan, men hoppet är det sista man ska överge sägs det. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!





Det är många skådisar som verkar ha haft jävligt roligt på jobbet och det märker man direkt. Särskilt kan man ju nämna Jennifer Aniston, som jag ärligt talat aldrig har tyckt om men här kände jag inte ens igen henne- nej jag trodde det var Demi Moore;P Fan vad gött att se henne få leva ut lite, och spela något annat än den där lite klumpiga, fnittrande tjejen. Det var härligt att se helt enkelt.


 


Sedan kan man inte låta bli att nämna den alltid like underbara Kevin Spacey som är underbar som bossarnas boss som jävlas med sina medarbetare hela tiden och speciellt  gentemot Nick- som i inledningen råkar komma två minuter försent till jobbet, sedan ljuger om det och bevisas ljuga och det slutar med att han har alkoholproblem eftersom Spacey tvingar honom dricka upp ett glas dyrbar whiskey.

Ja, hyllningskören fortsätter bara eftersom så många gör så bra ifrån sig- Colin Farrell, som inte alls var så bra i Fright night, är alldeles helvetes rolig som bortskämd slyngel till pappa Donald Sutherland! När han får ta över företaget efter farsgubbens plötsliga bortgång gör han precis allt för att köra företaget i botten! Och det är underbart att se.

Sist men inte minst- Jamie Foxx! Jävlar i min lilla låda så cool han var som den tuffa "skurken"- tills dess det visade sig vad han egentligen hade blivit kastad i fängelse för;P Och att han heter Motherfucker, fast han har inte fått smeknamnet på grund av vad man kan förledas att tro från början...


Ja, egentligen har jag ingenting att klaga över förutom att det kunde ha fått vara en aning mer skruvat, en aning mer galet och en aning mer vågat... Men att se Jennifer Aniston säga fitta och hur hon spexar loss i en sådan här stor produktion får väl räknas som tillräckligt vågat för den här filmen, mer kan man inte begära i en film med så stora namn och med den budget den förmodligen har. Men Horrible Bosses var i alla fall väldigt underhållande och det blir tre av fem toarullar till den här! 







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards