Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av roboguy - 7 oktober 2012 03:00

Ja, frågan i rubriken är högst befogad efter att man fick kämpa sig igenom den här uppföljaren till en film som jag vagt vill minnas som att jag tyckte var helt okej men jag måste nu leta fram första filmen och ta mig en titt på den igen för jag tror omöjligt att jag kan tycka om den då i stort sett resten av världen spyr galla över den och uppföljaren. Det går inte att missa att den här är regisserad av samma snubbar som gav oss två Crank-filmer, men med en viktig regel i bagaget- ni får inte ha med massor med halvnakna brudar för den här filmen om spökridaren ska kunna ses av ynglingar som inte kräver så mycket. Uppdraget utfört, och tyvärr så nitiskt att regissörerna förmodligen har fått ta bort en hel del från manuset för att "barnifiera" eländet. Men det går inte att säga annat än att Ghost Rider: Spirit of Vengeance är en riktig, jävla skitfilm från början till slut.




LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Nicolas Cage, vad håller du på med? I den här huvudrollen verkar du ha gett dig katten på att spela över mer än vad du har gjort i senare års filmer och du håller verkligen inte tillbaka men tyvärr blir det inte bra alls och man sitter och skrattar åt ditt groteska överspel. Inte en enda replik är rolig, inte en enda grej du gör är rolig och du är faktiskt en av dem tråkigaste i hela filmen. Så... grattis, antar jag. Tyvärr ser jag ingen ljusning vid horisonten när man skummar igenom vad du har på gång för resten av 2012 och 2013 på imdb, ja förutom kanske Kick-Ass 2 men jag börjar bäva lite inför vad du ska göra med den rollen. 

De övriga skådespelarna i Ghost Rider: Spirit of Vengeance verkar ha fått skriva på en klausul i kontraktet som går ut på att inte överanstränga sig alternativt spela på sådant sätt som de gjorde medan de satte upp en skolpjös i plugget, för i den här skiten firar ingen några större triumfer. Gör det du ska kort och gott, och sen är det bara luta sig tillbaka och se stålarna rulla in på kontot. 



         

Den enda sak som filmens sminköser/monsterskapare har gjort som är bra är denna. Well done...eh. 


 

Harry Potter- gänget kom och undrade vad fan de sysslar med? Twilight-gänget kom inrusande också och undrade varför deras hela sminkloge hade använts för att skapa en sådan här ful varelse.



  En

Enda lyckade skämtet i hela jäkla filmen. Jerry Springer har tydligen varit besatt av en demon. Det trodde ni inte, va?

 

 

Jag vet inte vad mer man kan säga om den här utan att man ska börja upprepa sig om hur dålig den här faktiskt är, men jag kan i alla fall också nämna att slutet inte gav bra vibbar. Det kan väl ändå inte vara så att det faktiskt finns en chans att det kommer en tredje film som dessutom kanske ska utforska huruvida Ghost rider har kvar något av den goda ängeln som varelsen en gång var? Hujeda mig Matilda, men om det ens funderas på detta så hoppas jag faktiskt, nej jag ber faktiskt om att jorden verkligen går under 2012 så vi slipper den kommande katastrofen till film... 








 


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards