Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av roboguy - 31 oktober 2012 15:11

Det känns överhuvudtaget lite onödigt med en fristående fortsättning av en remake av Tobe Hooper, och så ska inte ens den nya filmen ha namnet Toolbox Murders 2 utan heter tydligen Coffin Baby numera. Snurrigt värre... Men ganska nice trailer i alla fall och man kommer förmodligen att ta sig en titt på filmen i alla fall.




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JodVYni5W8k







 

















Av roboguy - 31 oktober 2012 14:38

Det börjar kännas en aning tråkigt att konstatera att man förmodligen inte har varit sådär härligt kär sedan åtminstone sex, sju år. Och att jag tänker på det här när det är Halloween, istället för tja, säg fjortonde februari;P Åh vad jag saknar den där känslan av att bli blixtförälskad, ty den gången handlade det verkligen om den utslitna klyschan "kärlek vid första ögonkastet." Tänk om det aldrig inträffar igen? Vilket bortkastat elände man lyckades skapa sedan. Det grämer mig oerhört idag. Förr kändes det ju som att det var befogat men det var det ju inte. 

Men den där blixtförälskelsen väntar väl runt något hörn förhoppningsvis. Frågan är bara den om jag är redo för den när den kommer?






 

Av roboguy - 31 oktober 2012 13:24

Visst vore det bra ibland att slentrianmässigt kunna skylla sitt tillstånd på att man har mens, men nämner man detta om än på skämt så får man på nöten och tillhandahålls målande beskrivningar om att det minsann inte är något att skämta om och att man inte, inte, inte får säga på det viset om man råkar vara en snubbe. Vilket jag är. Och alltså får man inte säga att man mår dåligt och är på olustigt humör pga mens, men jag säger det i alla fall i brist på bättre förklaring till varför jag är på det humör jag är idag. Eller så säger man att man "vaknade på fel sida av sängen". Det är kanske mer godtagbart, kanske? 

Nåja jag upprepar mig själv bara så lika bra att sätta punkt redan nu innan man har halva världen emot sig.






 

Av roboguy - 31 oktober 2012 00:45

Det verkar som att det här inte är något första april-skämt, utan George Lucas säljer faktiskt sitt livsverk till Disney för x antal miljarder. Okej det är fakta, sedan återstår det att se vad Disney gör med Star wars och räkna med att de förmodligen slår på stora trumman för att tjäna in de miljarder som de har pungat ut. Men Disney lyckades ju sist med The Avengers, och olyckskorparna var inte nådiga när Marvel köptes av Disney men det är inte där skon klämmer riktigt, utan jag tänker på att Lucas, en gång i tiden, var en sådan filmskapare som var med i den nya friska vågen som svepte över Hollywood och att han ville stå utanför alla mäktiga bolag och göra det han själv ville göra. Sådana regissörer finns det inte många av numera ( finns det någon, tro?) och det är trist att se hur allting blir bara mer och mer strömlinjeformat. I den annonserade sjätte filmen ( helt otroligt, det blir alltså en fortsättning på Jedins återkomst?) så ser jag skräckscenariot framför mig- Johnny Depp, som någon kufiskt mellanting av Sparrow/darth-någonting. Det är ju klart att en kassako som Depp för Disney kommer att finnas med i Star wars-filmen, eller? Jag tror ju det, eller snarare misstänker det. Kanske Depp har någon lustig hatt på sig också och spelar sådär loligt, loligt som han gjorde/gör och sedan kan vattna ur i ytterligare trehundrafemtiotvå uppföljare? 


Sandy var bara början... 2012 är verkligen ett katastrofår, tydligen.





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article15697459.ab











 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards