Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av roboguy - 1 oktober 2011 21:57

Buhuu, man ska inte leka med sådant som är roligare för man vill bara tillbaka efteråt;P Efter att ha fått leka en stund med en bredbansanslutning på cirka 100 Mbit så är det jäääävligt svårt att känna sig nöjd med hastigheten man kan kräma ur mitt mobila bredband som bäst ligger på 1-3 Mbit. Tjohooos....









 

Av roboguy - 1 oktober 2011 17:55

Jag tycker att Johan Hakelius har en bra poäng med det han skrivere i dagens krönika på Aftonbladet. Jag citerar: " Det är bara det att det är så tråkigt. Att det förvandlar allt som är det minsta originellt till massblaj. Att det gör folk till kloner av varandra. Och – det är nog det värsta – att det berövar oss känslan av en fristad. För får man en dröm eller idé, kan man sätta en Ipad på att den hänger som ”livsstil” i ett skyltfönster om en vecka."


Hakelius har tyvärr ganska rätt i det han säger. Det som är nytt är bara nytt för en liten, liten stund innan man återfinner det nya överallt i framför allt en ny app eller ett tv-program. Man hinner knappt få höra om något nytt och spännande, så finns det som app eller lekprogram på bästa sändningstid. Och allt går så snabbt;P Men jag kanske börjar bli gammal...




http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/article13711210.ab




 

Av roboguy - 1 oktober 2011 16:00

Härligt, försvara de blågula färgerna och fortsätt att utvandra till Amerikat, alla manliga och kvinnliga skådespelare för det verkar som att ni därborta får möjlighet att visa vad ni verkligen går för istället för att fortsätta som tråkiga dramatenskådisar i ert hemland. Helena Mattsson tror jag blir riktigt bra i den andra säsongen av Nikita, där hon ska spela en sofistikerad politisk person som är väldigt hemlig (!). 

Och i den kommande filmen Guns, girls and gambling spelar hon yrkesmördre som är på jakt efter ingen mindre än Gary Oldman, och den filmen verkar faktiskt ganska lovande så det kan innebära svenskans stora genombrott over there. 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13711341.ab








 

Av roboguy - 1 oktober 2011 13:00

Det blir tydligen Kurt Russell som ersätter Kevin Costner som bad guy i Django Unchained, vilket är bra för Russell kan spela skurk med bravur men jag måste ändå säga att det är tråkigt att Kevin Costner var tvungen att hoppa av för det hade varit riktigt roligt att se honom som bad boy! Men hur som helst så ser jag mycket fram emot Tarantinos kommande hyllning till spaghettiwesterns.




http://www.moviezine.se/artikel/8415-tarantino-har-hittat-costners-ersattare







 

Av roboguy - 1 oktober 2011 02:45

Hasse Aro förekommer i några informationskampanjvideos för att upplysa oss konsumenter om häleri. Det tycker jag är ett bra initiativ eftersom jag i alla fall knappt har någon koll alls på vad det är som gäller, men ändå hör jag om information om det på ett mer "humoristiskt" sätt istället för att höra någon med basröst deklamera att häleri är si och så jävligt!




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QUT32uI-saE#!







 

Av roboguy - 1 oktober 2011 01:45

Hmm, ganska rolig idé ändock men fungerar det verkligen och skulle man verkligen gömma sig i ett sådant här ägg när det kommer en tsunami? Ja,kanske. Vad vet jag, i det här landet är vi ju inte drabbade av något sådant så man skulle förmodligen ta sin tillflykt varhelst den fanns- även inuti ett ägg- då vattenmassorna kommer. Eller? Haha jag är jävligt osäker, tror inte riktigt att gemene man och kvinna riktigt skulle tänka på att hoppa in i något sådant här, men vem vet det kanske är bra...





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13710748.ab











 

Av roboguy - 1 oktober 2011 01:00

Ojojoj vad man saknar bröderna Farrellys glansdagar medan man såg på Hall Pass. Det här är nästan så långt bort man kan komma från de filmer bröderna levererade oss förr i tiden. Hall Pass har verkligen inte något roligt alls, jag minns inte att jag skrattade en enda gång under filmens gång och mest av allt kom jag på mig själv med att titta på klockan för att eländet någon gång skulle ta slut. Vad har hänt, Farrellys?! Var är magin från Den där Mary, Kingpin, Dum och dummare, Mina jag och Irene... I Hall Pass är det bara tragiskt och jävligt dåligt.





Läs inte mer om du inte har sett filmen!





Okej, två scener ( tror jag att det var, jag minns inte så noga då det inte fanns mycket att lägga på minnet från filmen) var okej- det var när Owen Wilsons karaktär Rick "räddas" från en bubbelpool av en svart kille som har en enorm kuk och en irländare som har en lite mindre... Hah, litet smile där i alla fall. 

Sedan hade Ricks kompis lyckats ragga en kvinna som nyligen hade slutat röka och som plötsligt har nära till att kräkas, men hon kan inte kräkas och istället "avreagerar" sig hennes mage genom att hon drar av en riktig brakare och skitfläckar sprutar ut bakom henne på väggen. Ja, det är mer sådana scener som jag tycker ska finnas med i en komedi av de här två bröderna, men som det finns alltför lite av i den här filmen. Plus att de kombinerade det skitiga med ett stort, bultande hjärta i bakgrunden. Något sådant finns inte här. Allt annat "komiskt" som finns med är bara alltför desperat, det är som att Farrelly vill så hemskt gärna att vi ska skratta men oavsett hur mycket man än öser på så blir det inte roligt trots att man har med sådant som en jakt med golfbilar och en liten, svartsjuk människa som mot slutet vill döda de två huvudpersonerna. Det blir inte roligt, inte alls på samma sätt som i de filmer jag nämnt tidigare.



Sen kan man ju undra varför det går bättre för Rick och Freds fruar med flirtandet under friveckan... Kanske kan ha något att göra med att kvinnor inte behöver göra just någonting för att bli uppraggade, utan kan lugnt sitta i en bar och låta tjugo intresserade män göra sig till åtlöje inför dem.



Nej, bäst i Hall Pass var birollerna och då framför allt britten Gary! Man kan ju fundera över huruvida han är lite homosexuell åtminstone, för han hade vissa tecken på detta men rolig var han i alla fall och speciellt i en av de extrascener som fanns med mot slutet då han fantiserade om hur en frivecka skulle kunna gestalta sig för honom. Och sedan fanns även Larry Joe Campbell med här, som jag känner igen från tv-serien Jims värld och jag tycker att han gör väldigt bra ifrån sig här. I och för sig påminner hans roll i den här filmen väldigt mycket om den roll han har i tv-serien, men det är en roll han behärskar till fulländning. 

Sen vill jag också inflika att Nicky Whelan som servitrisen som Rick flirtar med var helt osannolikt jävla snygg;P


Sen får jag skämmas lite över att jag inte alls kände igen Christina Applegate. Jag hade inte en aning om att hon var en av fruarna till huvudpersonerna, och ändå har jag sett henne i x antal avsnitt av Married with children... Ja, jag är verkligen värdelös på att känna igen människor. 








 

Av roboguy - 1 oktober 2011 00:16

Svårt att säga något om prequalen till John Carpenters gamla klassiska skräckis The Thing utifrån det här klippet, men nog hade man ju hellre sett att det hade varit en helt egen skräckfilm istället för att de paratiserar på en redan existerande film;P Men med det sagt så kommer jag förmodligen ändå att se den här för-filmen...




http://www.youtube.com/watch?v=p0MaiRGrExY&feature=player_embedded








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards