Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Trespass

Av roboguy - 16 december 2011 16:07

Ja, Joel Schumacher har gjort en del skit genom åren men han har också varit ansvarig för en del riktigt sevärda filmer, men frågan är var hans senaste film Trespass egentligen borde vara? Den är absolut inte genomrutten, klart sevärd men saknar det där lilla extra som hade gjort den minnesvärd. Å andra sidan finns det med en och annan vänding som gör att man definitivt inte sitter och gäspar sig igenom filmen, men ändå har jag en känsla av att man har sett det här tidigare som var svår att skaka av sig. Men okej då, jag är på bra humör efter den här filmen så den får godkänt kort och gott men inte något mer än så. Trespass är en helt okej Schumacher-thriller. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!








Nicolas Cage fortsätter att hora roller för att ha råd att betala av sina skulder ( antar jag i alla fall eftersom han ganska konsekvent under 2011 har medverkat i mer eller mindre b-aktiga filmer) och i den här gör han inte mycket mer än att han ser till så att han får sin lönecheck utskriven när filmen är färdig. Jag kan efter filmen inte komma på ett enda Cage-ögonblick, sådana där som det finns ganska gott om i filmer som The rock, Con air och Face/off. Nej, här gör han en visserligen helt okej insats som ansvars(lös)full familjefar som får det lite hett om öronen, men han bjuder absolut inte på mer än så. Och det blir en smula tråkigt att se, faktiskt. 


Nicole Kidman, då. Ja, jag erkänner att jag aldrig har tyckt om henne och lade märke till henne för första gången när hon medverkade i Batman forever, men efter den filmen har jag väl inte direkt varit något stort Kidman-fan. Men vacker är hon, men inte på ett "klassiskt" vis, men hon behöver inte ha silikontuttar och blondt hår för att ha en sexighet... Ja, jag vet inte riktigt, men som överklasskärring/kvinna passar hon utmärkt även om det blir lite tjatigt när hon hela tiden rusar till sin makes försvar men ständigt blir nedslagen eller undanknuffad. Hon har inte direkt så mycket tyngd att lägga på mot angriparen så det blir ganska självklart vad utgången av hennes utfall blir. 



Sen finns ju en liten mix av välkända ingredienser som den upproriska tonårsdottern som smiter iväg till en fest hon inte har lov att gå till, och det blir en aning tjatigt att det alltid ska vara något sådant... Och sen så vill hon hela tiden bli räddad av farsgubben. Liksom han är fastbunden och kan inte göra något och ändå ska hon böla fram ett "daddy, please". Vad fan förväntar hon sig att han ska göra?! Och sen snubben som är tänd på Kidman, det var liksom lite väntat att en av rånarna skulle ha en sådan grej. Och den enda kvinnan i rånargänget, Petal, spelar över och är så tråkig hela tiden att de hade kunnat stryka henne ur manuset på en gång, trots att hon tydligen har ett barn som måste räddas med hjälp av rånarbytet, men who cares liksom, vi vet ju ändå ungefär hur det kommer att sluta.



Nåja, Trespass var i alla fall hygglig underhållning för stunden!








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards