Alla inlägg den 1 december 2012

Av roboguy - 1 december 2012 02:45

Ja, den här filmserien fortsätter och så länge publiken och pengarna strömmar till så lär det väl fortsätta och snart får vi väl Ice Age- år 2045! Hur nu utdöda djur ska kunna uppleva äventyr så långt fram i tiden får manusförfattarna lösa, men det är jag säker på att de kommer att ordna(!). Nåja, jag vet ju att man likt det är en plikt att betala skatt ska klaga på fjärde filmen i en filmserie men jag hade i alla fall stundtals kul även om det inte kändes så nyskapande längre och många skämt återanvänds om och om ( och om, om, om, om, om) igen men det funkar ändå ganska bra även för den här gången. 




LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.



Det vore intressant om någon av karaktärerna hade kunnat få utvecklas lite mer den här gången. Att även i den fjärde filmen driva med Sid och hur klantig han är... ja, det känns som att äta en pastej som gått ut för tre år sedan! Låt killen få utvecklas nu, tack! Detta gäller alla andra karaktärer också som har varit med från början. Kom igen, det händer faktiskt saker med alla på fem, sex år. Sedan hade jag klarat mig utan "tonårs"-vinkeln här. Uärk, vad trött jag blir på ännu en datoranimerad film som tar upp de här frågorna ( fast det nya är att det är utdöda jättemammutar som har de här problemen, men problemen blir inte nyare för den sakens skull). Kiwi var bara tråkig och gjorde precis allt som hon förväntades göra- vilja vara med det coola gänget, bråkar med pappa men för guds skull, i slutändan ska hon bara komma ihåg att inte ändra på sig själv för en killes skull ( dubbel-suck, hörde jag någonstans längst bak i klassen?). Louis var verkligen en karaktär som verkligen inte behövdes här, en feg rackare, som tydligt vill vara lite mer än bara kompis med Kiwi, som rycker in när det verkligen behövs ( herregud, hur många gånger har vi inte sett detta?). Men okej, barnen som ser den här kanske upplever det som något nytt, så vi äldre rävar ska inte klaga alltför mycket kanske.


       


Jag tycker man hade kunnat göra betydligt mer roliga saker med pirattemat, och det är dessvärre ingen i piratgänget som omedelbart blir en ny favorit. Piraterna blir en ganska anonym massa och det är bara dess ledare som sticker ut lite, men tyvärr tycker jag inte att han var någon riktigt minnesvärd skurk. Härligt att även ensamspelaren Diego har fått sig en flickvän nu, men herregud det måste ha varit en av de enklaste kärlekshistorierna jag har sett. Shakespear skulle gråta blod över hur syrefattig och tråkig deras stundande förälskelse skildras, och det är inte mycket som händer dem emellan som signalerar att de har fallit för varandra (förutom att Gutt börjar behandla henne som skit så fort som våra hjältar har sluppit undan, och att Gutt struntar i att rädda Shiba när hon har hamnat i vattnet och inte kan simma). Det slår inga gnistor om det här paret direkt. 


Nåja oavsett vad man säger så ska jag bara säga att det räcker nu, det har räckt redan med två filmer, men jag är hyfsat säker på att det tyvärr lär komma en femte film inom en snar framtid. Hoppas bara de kan komma med något som åtminstone påminner lite om en frisk fläkt. Om än så liten fläkt, så vore den mycket välkommen.






 


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards