Alla inlägg den 6 december 2010

Av roboguy - 6 december 2010 23:49

Ninja - Revenge Will Rise var tyvärr ingen höjdare och det av olika skäl. Det viktigaste i en ninjafilm är självklart fighterna och slagsmålen, så man ska inte bry sig om handlingen speciellt mycket- men handlingen i den här var nästan löjligt enkel och känns mest som en ursäkt för att få göra filmen överhuvudtaget. Det finns ingenting som ens kan misstas för att vara innovativt eller nyskapande men det var nog heller aldrig meningen att den här skulle komma med någonting nytt. 


Tyvärr är fighterna i Ninja - Revenge Will Rise väldigt trista och ordinära. Ingenting nytt, ingenting spektakulärt eller häftigt. Den enda som var hyggligt bra var fighten på tunnelbanetåget, men annars är det inte mycket att hänga i julgranen. De är okej i alla fall, men har man sett andra sådana här filmer så har man nog inte så mycket att hämta i den här filmen. Men filmen är ganska blodig dock, det är mycket blod som sprutar likt fontäner och det är kroppar som klyvs på mitten, vilket jag uppskattar;P


Skådespelarinsatserna är inte heller någon höjdare, och det kändes helt fel att en amerikansk skådis var "superninjan". 


Nej, undvik den här och se Ninja assassin istället som är ett litet mästerverk om man jämför med den här filmen.


  

Av roboguy - 6 december 2010 19:15

Jag är inget stort fan av Grotesco, men som enskilda klipp så kan det funka i alla fall och det gör verkligen den här videon- kolla in den "stora" konspirationen;) Teorin om Victoria och Daniels hakor var riktigt bra haha!



http://svt.se/2.144518/1.2211327/klippsymfoni?video2211327=2253163


Av roboguy - 6 december 2010 15:33

Inte för att jag ser fram emot ytterligare en film i Pirates of the Carribbean-serien, men alltid lite roligt och intressant att se när Disney-maskinen drar igång och marknadsföringen prånglas ut;)Lite intressant; man får nästan uteslutande se klipp med bara Johnny Depp! Undrar varför?;P Men några intressanta klipp från filmen bjuds man i alla fall på:


http://www.youtube.com/watch?v=IHLqhdzUoTA



Mums! Efter att ha tittat på det här så ser jag fram emot serien Game of Thrones ännu mer.


http://www.youtube.com/watch?v=XAYtinilywM


  


Av roboguy - 6 december 2010 14:30

Filmbolaget MGM har nyligen blivit förklarade som bankrutta, men då tar det fart i deras filmproduktion? Hm någon som kan förklara hur det där kan gå ihop? Om man saknar pengar så kan man ändå dra igång flera stora, påkostade produktioner? Nåja...


Jag hoppas och håller tummarna i alla fall för att det överhuvudtaget blir en ny James Bond-film, och jag hoppas att Daniel Craig snart får lite tid över för sitt viktigaste skådespelaruppdrag. Han kan gott och väl strunta i de andra filmerna han ska medverka i, Bond är viktigare;P



http://www.moviezine.se/artikel/6191-nya-bond-kan-faring-premiar-i-november-2012


  

Av roboguy - 6 december 2010 00:07

Onödigt vetande- jag trodde först att den här filmen hette det TYSKA skriket;P Jag blev lite förvånad och trodde att de hade skrivit fel när filmens titel visades i början av filmen, för då såg jag minsann att det stod Beck- Det tysta skriket haha! 


Nåväl, den här var inte lika bra som filmen som visades förra veckan. Men Becks granne hade något utav en högtidsstund här- han var nämligen riktigt rolig när han skrämde Beck angående hur det går till när tandläkare drar ut tänder;D Jag har själv lite tandläkarskräck så jag förstod hur Beck reagerade, samtidigt som jag inte skulle ha gått på en sådan uppenbar skröna. 


Relationen mellan Gunvald och Becks dotter Inger är dock enbart tråkig och uppenbar. Uppenbar?! Jo av den anledningen att det inte verkar förekomma några andra människor i det här universumet utan att de på något sätt har en koppling till antingen Beck, Gunvald eller någon av bipersonerna. Det är bara mördarna som inte har någon koppling till huvudkaraktärerna. En ganska så instängd värld, med andra ord. Kanske det beror på att det är dyrt att betala för nya skådisar, så det är bättre att använda en som de redan har kontrakt med ( Inger) och para ihop henne med Gunvald. Ett extra "roligt" plus blir ju att Beck råkar vara Gunvalds chef... Ojoj så "roligt" manusförfattarna har ordnat det. Tyvärr, det går i stöpet helt och hållet. 


Men en sak som Beckfilmerna ska ha lite heder för, och som jag har upptäckt nu på senare tid, är att de tar upp ganska aktuella ämnen. I Det tysta skriket fanns en delhandling som skildrade en kille som agerade under ett tjejnamn på msn för att locka unga tjejer att bli fotograferade. Det är bra att de visar upp att det finns sådana här faror på Internet, och att det kan gå riktigt illa. 


Men i övrigt var det en ganska händelselös film där det mest spännande låg i huruvida man skulle få se Beck gå till tandläkaren någon gång;P För övrigt avlossades inte ett enda skott under hela filmen. Det säger mer om hur jag är än om själva filmen, men jag tyckte ändå att det var värt att nämna det. 


  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards