Alla inlägg den 9 december 2010

13

Av roboguy - 9 december 2010 23:35

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det- men en film med Jason Statham kan faktiskt vara dålig och tråkig. I och för sig kan man försvara sig med att säga att det här inte är Stathams film, han har egentligen inte den ledande huvudrollen. Men i rollen som Jasper är han ett riktigt sömnpiller den här gången, tyvärr. 


Jag vet inte riktigt varför inte 13 faller mig i smaken men jag antar att det beror på att jag tycker att själva tävlingen som utförs i filmen är gräslig, samt att jag hela tiden sitter och funderar varför deltagarna ställer upp egentligen? Är det bara för chansen att vinna pengar? Okej för det då, men vad fick dem att söka till tävlingen? Vad har de olika deltagarna för motiv? Varför hade Jasper med sin bror ( eller vad han nu egentligen var). Många frågor som inte blir besvarade.


Huvudpersonen, Vince, har ju ett motiv till varför han vill vara med och när han inser vad tävlingen går ut på egentligen så förstår man väl att han är mer eller mindre tvingad att delta. Men jag tycker att han borde ha gjort lite "mer" motstånd, vägrat vara med, försökt att fly eller något... Något bra, istället för att bara ställa upp rakt upp och ned. 


Mickey Rourke gör en ganska simpel roll, men han var i alla fall ganska häftig. 50 Cent är inte med speciellt mycket, och det tackar jag för. Men hur i hela friden lyckades de få med Alexander Skarsgård i den här soppan? I och för sig är han ganska bra som en slags "beskyddare till huvudpersonen, men Skarsgård har inte direkt så mycket att göra i den här filmen. 


13 var inte riktigt vad jag hade förväntat mig, och jag tycker att filmen var långtråkig, och en aning förutsägbar. Det här räcker inte för att hålla mitt intresse uppe, och alltför många frågor blir obesvarade. Jag hoppas att Stathams kommande filmer blir bättre än vad den här var. 


  

Av roboguy - 9 december 2010 20:21

  



Inte för att det intresserar en enda människa, men i dag hittade jag i alla fall den här boken på bibblan och började sträckläsa den. Det var en faktaspäckad och ganska rolig läsning, och boken innehåller en hel del finfina bilder. 


   Tycker det citatet var en smula skojigt. Utan Clintan hade förmodligen de här westernfilmerna inte blivit så stora som de blev. Men som det står, Leone visste vad det var Clintan höll på med, och tur var ju det. 


Möjligtvis en av de bästa filmerna som Clintan har medverkat i? Den är stor favorit hos mig i alla fall. 


  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards