Alla inlägg den 15 december 2010

Av roboguy - 15 december 2010 22:24

Jag tycker att den här listan med Disturbing ( ja, vad blir den bästa svenska översättningen av det ordet egentligen?) var ganska bra faktiskt, även om en del filmer, enligt mig, som omnämns på listan inte alls hör hemma där. Framför allt äldre filmer borde inte ha fått vara med, då de kanske var hemska en gång i tiden men framstår som ganska harmlösa i dag. Eller blir kanske någon "rädd" av Psycho? Annars kanske den här listan fungerar bra som filmtips för någon som vill se filmer som "chockar" och som kan ha en del "äckliga" scener! ( Straw dogs, Henry: Porträtt av en seriemördare, Gummo, Audition, Inside, Solomos 120 dagar ska jag kolla upp).





http://www.totalfilm.com/features/40-disturbing-movie-scenes/i-spit-on-your-grave-1978-1#content




  

Av roboguy - 15 december 2010 18:09

Herregud vad jag ser fram emot den här filmen. Jag vet inte riktigt vad det är som tilltalar mig men ända sedan jag såg den första trailen/teasern så visste jag direkt att det här är en film som jag vill se, och som jag förhoppningsvis också kommer att tycka om. Håller tummarna för att jag inte kommer att bli besviken sedan när filmen har premiär;P




http://www.youtube.com/watch?v=EVr6N7NPJsY&feature=player_embedded#!





  

Av roboguy - 15 december 2010 15:42

Det gör inte mig så mycket om de vill göra en remake av Eldfödd. Jag är inte så förtjust i Barrymore-filmen, den hade en hel del brister och effekterna var ju inte heller så bra på "den tiden";P Så en remake av den här Stephen King-berättelsen skulle inte sitta helt fel faktiskt, och jag ser fram emot att få läsa mer om det här och att få se en trailer snart så man kan avgöra huruvida det går åt rätt håll eller inte. 




http://www.moviezine.se/artikel/6267-remake-av-kings-eldfodd-paring-garingng



  

Av roboguy - 15 december 2010 12:21

Ingen jul utan glass- i alla fall här hos mig är det en tradition att ha någon extra god glass att avnjuta under julhelgen. Den som har hängt med i alla år är Tre kronor- punch och vanilj ska det vara. Sedan har det andra varierat men i år blev det glassbåtar och ett paket vaniljglass. Så är i alla fall julglassen härmed fixad ;P








  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards