Alla inlägg under augusti 2011

Av roboguy - 6 augusti 2011 01:28

Ett av världens kanske mest kända brottsfall, dels morden som utfördes och dels att gärningsmannen Jack the Ripper aldrig avslöjades, kanske har fått sin lösning nu? Nja, jag är lite tveksam- att det skulle vara polischefen, som hade hand om utredningen. Skulle han samtidigt ha kunnat vara förövaren?! Ja, underligare saker har väl säkerligen inträffat.


Men det låter lite underligt att ingen annan har kommit på att undersöka handstilar? Och dessutom, har ingen tidigare tänkt på att poliserna kunde vara inblandade? Teorier som har varit på tapeten har ju varit alltifrån att det var kungafamiljen som var inblandad, att regering och poliser hjälpte till att skyla över det på grund av att den skyldige var en uppsatt person.


Men jag antar att den nya teorin är så god som alla andra som finns, eller är det här svaret på gåtan om vem som egentligen var den ökände mördaren?! Vi får väl avvakta och se, vad som sägs och skrivs framöver...






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13427079.ab









 

Av roboguy - 6 augusti 2011 01:05

Jag förstår inte riktigt vad som parodiseras, eftersom jag inte kollar på Dexter;P Men hur länge kommer det att dröja innan vi får se The Simpsons Treehouse of Horror XXll på svensk TV, tro?;P








http://www.youtube.com/watch?v=CAqH8HOBjno









 


Av roboguy - 6 augusti 2011 00:41

Fransk skräckfilm upplever verkligen en ny våg, även om den vad jag vet kanske har stannat upp en smula för tillfället, men den här var bara sådär trots att jag har hört att den skulle vara bra. Ja, kanske för en del- kanske speciellt om den som tittar på filmen är gravid, för då kan den här filmen förmodligen generera mardrömmar!

Tyvärr tyckte jag den var lite för mycket omständlig, och jag förstod inte heller riktigt slutet och motivet till det som utspelades. Det är mycket blod i filmen, av någon anledning känner jag att det spills mer blod än vad som egentligen är nödvändigt i den här...





Läs inte mer om du inte har sett filmen!






Jag gillade aldrig riktigt huvudpersonen Sarah. Jag vet inte riktigt varför, och jag kan inte förklara det heller men jag fick en, ogrundad, känsla av att hon inte riktigt var att lita på. Något kändes "fel". Men å andra sidan, i filmens inledning förlorar hon sin man, och det är kanske inte så konstigt att hon är irriterad och arg mest hela tiden. Men jag får ingen sympatisk bild av Sarah, och det gör att jag heller inte riktigt bryr mig för det som händer.


Béatrice Dalle gör en utmärkt prestation som "galning". Härligt att det är en mordisk, galen kvinna i den här filmen men tyvärr blir det en och annan kliché också. Men Dalle verkar vara både kallt beräknande och helt galen, vilket ger pluspoäng i min bok.


Jag tycker inte att själva "förlossningsscenen" där Dalle använder sig av en sax för att sprätta upp magen var särskilt bra gjord eller speciellt hemsk. Det syntes lång väg att det var fake, eller så är det bara jag som är avtrubbad, men det var något i alltsammans som gjorde att jag inte alls reagerade nämnvärt. Det var ändå filmens bästa scen, och jag förstår varför många som har sett filmen pratar om den efteråt, men så speciellt nasty var den tyvärr inte.


En annan, kanske oviktig sak, men ändå ganska snygg- man får se bebisen inuti magen vid några tillfällen. Ett häftigt grepp, men tyvärr förstörs det en aning av att man så tydligt kan se att bebisen är datorgjord. 


Inside, eller Ā l'intérieur som den heter i original, är okej men inte mycket mer. Jag tyckte att den var ganska långtråkig faktiskt...








 

Av roboguy - 6 augusti 2011 00:09

Den här verkar en aning snurrig, och stundtals inte alls bra, men lite nyfiken måste jag ändå säga att jag blir- stämma djävulen, liksom? Vilken jäkla idé;P Och om filmen visar sig vara dålig så kanske Malcolm McDowell underhåller åtminstone, han hade i alla fall en rolig sekvens i trailern där han sade sig inte gilla Kiss...






http://www.youtube.com/watch?v=vmCuvph6bs4









 

Av roboguy - 5 augusti 2011 20:24

Jag vet inte riktigt hur Erik Helmersson tänkte när han skrev sin recension av Bilar 2 i DN, men han måste fullständigt ha glömt bort i vilket land han befinner sig- Sverige, aka feminismen, jämställdhetens och genusvetenskapens Mecka numro uno, för här kan man inte inleda en recension med följande mening: " Eftersom jag är så gammal att jag redan glömt att könet är en social konstruktion kan jag slå fast att för att gilla ”Bilar 2” bör du in i salongen bära med dig högst elva års livserfarenhet, ett par 3D-glas­ögon och en penis." Inte bra gjort där, minst sagt;) Och kommentarerna lät inte vänta på sig, vilket i sig är löjligt- men det här med att man måste ha penis för att kunna uppskatta Bilar 2 väckte tydligen anstöt och blodig tand hos DN-läsarna. 

Ja, jag började också att tänka i de välkända hjulspåren- men hallå, Erik, kan inte flickor också uppskatta att se en film med och om bilar?- men jag bestämde mig för att jag inte orkar och slutade bry mig. Det är ingen viktig diskussion, egentligen. Faktiskt. 

Oavsett vem du är, flicka eller pojke, gå och se filmen och oavsett vem du är så har du rätt att tycka om eller inte tycka om filmen. Allt annat kvittar, faktiskt.







http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/bilar-2










 

Av roboguy - 5 augusti 2011 18:53

Ja, det här ser ut att kunna vara ganska lovande fast det ser ut som att man har flirtat lite med Paranormal activity och att de tillslut fick ett gemensamt barn i och med Grave Encounters;P Men, sevärd verkar den kunna vara i alla fall!







http://www.youtube.com/watch?v=dKBu73kCehE










 

Av roboguy - 5 augusti 2011 16:17

I och för sig kanske lite tidigt att uttala sig men- herregud! Inget häftigare?! Men som sagt... Det här är första bilden av Catwoman som Anne Hathaway ska gestalta men nog hade jag väntat mig något "mer". 


Men härligt att det dyker upp alltmer bilder och material omkring The dark knight rise i alla fall.








http://www.moviezine.se/artikel/7969-se-hathaway-som-catwoman








 

Av roboguy - 5 augusti 2011 16:12

Jag hyser ingen större oro för att Jesse Eisenberg inte kommer att klara av att spela en karaktär som kommer från en bok av Fjodor Dostojevskij, men det som grämer mig lite är att jag inte ens har hört talas om boken The double- som verkar ha en intressant handling om en rysk tjänsteman som plötsligt har en kopia av sig själv på kontoret. Det här är kanske inte någon av Dostojevskij mer kända böcker och jag hoppas att handlingen kan förläggas i lite mer modern miljö. Ska bli spännande att se vad det blir med det här.




http://www.svd.se/kultur/eisenberg-klar-for-ny-film_6371538.svd









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards