Alla inlägg under september 2011

Av roboguy - 13 september 2011 01:45

Fan vad jag har börjat se om filmer som jag inte har sett på länge, och ikväll fick det bli Monsters vs Aliens. Och jag blev lite förvånad eftersom jag vill minnas att jag inte var överdrivet förtjust i den här filmen efter att jag hade sett den för första gången, men det fanns en hel del att tycka om i den här! Min favorit är utan tvekan USA:s president. Underbar! Att han har gjort två stora, röda knappar- en för att avfyra massförstörelsevapen och en för att ordna med kaffe brevid varandra- är en riktig komisk pärla!


Sedan hade jag också glömt bort alla små hintar till olika filmer, alltifrån E.T (ganska självklart i en sådan här film, men i alla fall), Attack of the fifty foot woman ( jag är irriterad på mig själv för att jag inte har sett den filmen), Faran från skyn och ja, nu kommer jag inte på vilka fler filmreferenser som finns med men de här är väl de mest påtagliga. 


Jag hade också glömt bort att Seth Rogen är med i den här också, som röstskådis (precis som i Paul) och han funkar verkligen perfekt som B.O.B Det är i datoranimerad form som jag tål Seth, verkar det som;P


Kort och gott, Monsters vs Aliens var betydligt mer underhållande än vad jag kom ihåg att den var. Jag ser gärna att det kommer en fortsättning på den här, faktiskt!







 

Av roboguy - 13 september 2011 01:15

Nu har forskare hittat femtio nya planeter och av dem klassas 16 som "superjordar", vilka potentiellt kan ha vatten och därmed liv. Men man börjar väl kanske kunna säga att man tycker att det snart skulle kunna komma något riktigt stort genombrott som för en gång för alla avgör frågan om det verkligen finns liv på andra planeter eller inte. Men jag vet ju, att universum är gigantiskt och att det finns hur många planeter som helst som har möjlighet att hysa liv, så man förstår ju att det här inte är något som sker i en handvänding direkt. Men man börjar tröttna på att höra om nya planeter som kan ha liv, eller vatten etc. Jag tycker man ska hålla tyst tills dess man verkligen har något med substans istället, fast då skulle förmodligen inte forskarna kunna få några bidrag, för de måste nog komma med sådana här rapporter då och då så att finansieringen av den här "lekstugan" kan fortsätta...




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13612486.ab









 

Av roboguy - 13 september 2011 00:21

Nu ska tydligen klassikern Top Gun ( hur den filmen nu kan vara en klassiker övergår mitt förstånd) släppas på nytt,och håll i er hårt nu så ni inte faller av stolen- filmen ska släppas på nytt i 3D!Jojomensan. Men Top Gun är inte ensam i det här fallet, Titanic, Lejonkungen och Star Wars ska också släppas i 3D-formatet för att casha in lite sköna, nya klöver på gamalt material. Frågan man kan ställa sig är hur många gånger filmbolag och ut-och-köp-videobutiker kan prångla ut med en och samma produkt flera gånger om, med den lilla extra skillnaden att filmen i det här fallet är i 3D eller att DVD:n har försetts med lite nya extra scener eller lite nytt bonusmaterial? Star Wars satte gränsen på något sätt, känns som att den har kommit ut med nytt material vartannat år ungefär, och detsamma gäller för alla tre Sagan om ringen-filmerna som ett tag ständigt kom ut i nya versioner med nya scener och nytt bonusmaterial, allt för att kunna mjölka ut så mycket pengar som möjligt utan att egentligen komma med så mycket nytt material.

Sannolikt går alla Harry Potter-filmer samma öde till mötes inom en snar framtid, samtidigt som filmbolagen jobbar dag och natt med att göra om gamla, klassiska, publikdragande filmer i 3D så att både filmerna och formatet 3D kan mjölkas ännu en gång, istället för att satsa på något nytt, riskfullt projekt. 

Fy bubblan, för hur utvecklingen ser ut just nu...



http://www.moviezine.se/artikel/8259-top-gun-gors-om-i-3d







 

Av roboguy - 12 september 2011 15:21

Burrr, vilket oväder det har varit hela dagen och tydligen kan vi skylla på orkanen Katia som har varit och härjat i Storbritannien men som nu ger oss svenskar lite grått, regnigt och tråkigt höstväder. SMHI utfärdar varningar och här i Norrland får vi vara beredda på att det kan bli översvämningar, något som Piteå-tidningen inte ens har rapporterat något om men det är tur att man blir förvarnad av Aftonbladet i alla fall;P




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13609706.ab







 

Av roboguy - 12 september 2011 12:00

Egentligen säger väl inte de nya bilderna som har kommit ut speciellt mycket om filmen i sig, och det ser mest ut som att Christian Bale och Anne Hathaway går omkring och tittar mystiskt omkring sig mest hela tiden, men det som möjligen kan vara av intresse är kläderna som Anne har på sig... Väldigt snyggt, stilrent och faktiskt vackert på just henne, och jag som inte brukar bry mig om detaljer som kläder;P


Den som inte vill veta något mer, läs inte mer!






Ryktet om huruvida Talia al Ghul är med eller inte har florerat i princip sedan inspelningarna startade av den tredje Batmanfilmen, men nu hävdar åtminstone en av skådisarna att Talia inte ska vara med. Nåja, vi får väl se hur det blir med den saken egentligen. Det kan ju gissningsvis förhålla sig så, att man inte vill gå ut med för mycket om handlingen och karaktärer i förväg, även om man har haft en irriterande vana att lämna ut vilket myller av karaktärer som verkar ska medverka i den här filmen. Vi får helt enkelt se om det kommer ut mer information angående Talia, men en ganska snygg koppling till den första filmen skulle det ju onekligen vara om Talia är med.





http://www.moviezine.se/artikel/8249-fler-bilder-karaktarsinfo-fraringn-dark-knight-rises










 

Av roboguy - 12 september 2011 01:25

Det verkar som att Arnold Schwarzenegger har slickat sina sår nu och börjar bli ordentligt på gång nu, och det är inte alls dumt faktiskt. Jag hoppas bara att han har legat i lite träning på sistone, för en del av de paparazzibilder som man har sett på honom de senaste åren vittnar om att Arnie inte är i lika bra form som konkurrenten Stallone på äldre dar;P Jag vill inte se en lätt överviktig Arnold göra bort sig i de kommande actionfilmer han ska medverka i. 

Fast den här senaste, Captive, verkar vara den minst intressantaste av de nya filmer som är på gång. Men man vet ju aldrig, den blir förhoppningsvis ändå sevärd. Det mesta Arnold är med i brukar vara sevärt, om än inte hålla högsta kvalité direkt...




http://www.moviezine.se/artikel/8243-ny-huvudroll-for-arnold-schwarzenegger









 

Av roboguy - 11 september 2011 01:23

Löjligt enkel handling: " Ett SWAT-team tar sig in i ett lägenhetskomplex där ingen snut tidigare vågat visa sig. Det visar sig vara en livsfarlig labyrint med hänsynslösa gangsters och mördare på varje ny våning. " Det behöver inte vara mer komplicerat än så, faktiskt;)

Och vilka omdömen filmen får, bla. den bästa actionfilmen på flera år! Hoho, fler lockrop behövs inte för att göra mig intresserad och det här är definitivt en film jag ska se.


Och dessutom, grymt bra trailer- kanske inte den intressantaste direkt, men dunkande, hård musik och blod gör att det vattnas i munnen direkt. 




http://www.youtube.com/watch?v=BXd_5B6rKjw








 

Av roboguy - 10 september 2011 00:32

Jag brukar inte tycka om sådana här filmer- fantasy okej, men inte romantik- men Stardust harjag tyckt om ända sedan jag såg den första gången och jag var bara tvungen att se om den igen ikväll då det var ett tag sedan jag såg den sist. Och Stardust var fortfarande underhållande.


Framför allt gillar jag filmen för att Robert De Niro skämtar mycket med den tuffa image han har haft. Han är underbar som piraten som låtsas vara skrämmande och tuff men som egentligen är transvetit och som älskar att dansa och klä upp sig i balettkläder. Priceless;D


Även Michelle Pfeiffer firar triumfer i den här filmen, och jag tror inte jag har sett någon annan film med henne i där hon är lika rolig som häxa på jakt efter stjärnan som ska ge henne ungdom och evigt liv. Scenen där hennes yttre har börjat förfalla och hon försöker fixa det med trolldom och råkar göra brösten till hängbröst är en komisk höjdare. Och jag som inbillade mig att en sådan stor stjärna som Pfeiffer aldrig skulle kunna göra sig till och göra något sådant, men i den här filmen motbevisar hon mig.


Sedan har vi då kärleksstoryn mellan först Tristan och Victoria, där Tristan blir mest av allt förnedrad och bortgjord och då tyckte jag att han skulle ge upp och gå vidare ( men den insikten kommer förstås senare under filmens gång), men det är underbart att se vilken loser han är från början men sedan tar igen på ett storslaget sätt och uppfyller det som hans far säger i början, att de som är populära just då brukar sluta med att ha tråkiga och trista liv. Underbart att se hur "mesen" får sin revansch. Det är den biten som gör att jag klarar av kärlekshistorien i den här filmen.


Och som grädde på hela grejen, så finns det ju ett stråk av mörk, svart humor när arvingarna till kungadömet tar livet av varandra på ett eller annat sätt och sedan följer med i händelserna som spöken! Underbart, det med.


Kort och gott, Stardust är nog en av mina favoritfilmer faktiskt, som jag kommer att fortsätta att se om lite då och då. Filmmagi när den är som bäst, helt enkelt. 










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards