Alla inlägg under september 2011

Av roboguy - 13 september 2011 16:15

Åh, börjar bli sugen på att uppdatera mobilen en smula och det är väl kanske på tiden också. Jag har haft min fina, lilla Nokia i snart fem år nu och en hel del har ju hunnit hända sedan den mobilen var modern, minst sagt. Men nu är det ju snarare så att det är en djungel av olika mobilmodeller-och typer, och jag är väldigt osäker på området och vet knappt vad man ska titta efter eller kolla- ja, mer än att mobilen har hyfsat bra batterilängd, att den har Internet och en duglig kamera förstås, men det kanske finns fler finesser man borde kontrollera innan man köper? Sen vet jag inte heller om man ska ha en smartphone överhuvudtaget... Eller förmodligen är det ett bra val, jag vill ha en ny mobil som man kan surfa hjälpligt bra och smidigt med, så att man har något att sysselsätta sig med under de stunder man råkar ut för "dödtid" när man är någonstans. Jag har inte så stora krav, tycker jag;P Och ett plus i katen om mobilen är snygg också, en snygg design. Ja, det är bara att fortsätta leta och titta och läsa, och Pc för alla är en bra guide att ha med sig i mobildjungeln. Får se vad man har hittat när man har kommit igenom djungeln...









 

Av roboguy - 13 september 2011 15:03

Ser ut att bli mer av samma sak i den ganska omtalade uppföljaren ( förbjuden bland annat) plus att regissören säger att andra filmen ska få den första att framstå som My little ponny;P Det tror jag vad jag vill om, och eftersom första filmen var en sådan besvikelse och inte alls den chockerande upplevelse jag hade förväntat mig, så skruvar jag ned förväntningarna på tvåan rejält.


OBS! Känsliga bör inte kolla in teasern eller trailern.






http://www.youtube.com/watch?v=aT_CaVUKp00



http://www.youtube.com/watch?v=VRTFsLFzDrE










 

Av roboguy - 13 september 2011 14:58

Skönt med en polsk film med zombier i, istället för ännu en amerikansk zombierulle. Men om det är något mer som är nytt med den här zombiefilmen vet jag inte, annat än att man slipper höra amerikanska för en gångs skull;P Wataha kan kanske bli en helt okej film i alla fall.


Handlingen:" Handlingen utspelar sig i en nära framtid där den värld som vi lever i dominerad av de s.k "transformerade". Fyra överlevande soldater ledda av den s.k "generalen" (Jacek Dewódzki) korsar Europa från väst till öst i jakt på en plats skyddad ifrån pesten som härjar. Mitt i natten i en stor skog, går deras transportmedel sönder och de bestämmer sig för att slå läger och vänta ut mörkret. De tar skydd i ett övergivet hotell. Men utan överstens vetskap, har hans män utarbetat en hemlig plan - en plan som tänker de tänker sätta i verket just den natten."





http://www.youtube.com/watch?v=jLovbPWibpk&feature=player_embedded








 

Av roboguy - 13 september 2011 13:29

I Kina har skilsmässorna ökat dramatiskt under de senaste sex åren, och för att råda bot mot detta ska Kinas postverk skicka ut kärleksbrev- som kommer fram efter sju år eftersom det är då det anses vara mest "fara" för relationen. Lite gulligt, faktiskt med att postverket och staten vill göra något åt att människor skiljer sig. 

Men jag håller samtidigt med personen som uttalar sig och som är kritisk till detta, att man förmodligen blir ganska ledsen om ett sådant här brev dimper ned i brevlådan och relationen redan har tagit slut och resulterat i skilsmässa och dylikt. 

Men som sagt, lite gulligt ändå men inte direkt rätt väg att gå... Man ska inte blanda sig i människors liv på det här sättet, och det är upp till paren att lösa problemen eller att välja att gå skilda vägar istället. 




http://svt.se/2.22584/1.2532318/statliga_karleksbrev_ska_radda_kinesiska_aktenskap








 

Av roboguy - 13 september 2011 12:15

Bra att Guillermo del Toro forsätter i skräckens spår, men jag vet inte om Mama tilltalar mig särskilt mycket... Kan kanske bli bra, fast handlingen låter inte sådär jättehärlig. Nej,jag ser fram emot monsterfilmen betydligt mer, som enligt regissören själv kommer att bli riktigt mäktig.





http://www.metro.se/nyheter/guillermo-del-toro-gor-skrackfilm/Hdzkim!2pBIRmZdeQHq3XP@BNhphQ/










 

 

Av roboguy - 13 september 2011 12:00

Man hinner knappt gnälla om en remake/nyversion/reboot innan man får en nyhet om att ytterligare en remake/nyversion/reboot är på gång, men i fallet med Highlander så har den i alla fall varit på gång under en tid nu så den blev i alla fall ingen "chock". Det låter ganska intressant om det blir 28 veckor senare- regissören som får ta hand om projektet, men det är samtidigt trist att han inte gör något eget istället. Han har ju redan remaken av The Crow på gång, och nu ska han alltså, kanske, göra ytterligare en remake... Men det är ju bra att de unga, nya lovande regissörerna slipper ta några risker utan lugnt kan luta sig tillbaka och göra om gamla, beprövade filmer. Det måtte vara mycket bekvämt att jobba i Hollywood just nu.

Och så är inte heller Highlander någon favoritfilm hos mig. Den var okej, men den var ganska lökig vilket var okej när man var liten men när jag såg om den för ett tag sedan så fanns det inte mycket att jubla över. Så för min del gör det inte så mycket att de gör en remake av den här filmen.





http://www.moviezine.se/artikel/8261-28-veckor-senare-regissor-gor-highlander-reboot









 

Av roboguy - 13 september 2011 11:30

Men ursch,nu får det ändå vara nog med mjölkandet av Hannibal Lecter... De nöjer sig alltså inte med floppen Hannibal rising, Lecters tidigare år innan han blev en kannibal ska till varje pris skildras, men frågan är om speciellt många tycker att det är särskilt intressant?! I och för sig utgår man tydligen återigen från Röd drake, men jag ger ändå denna TV-serie tummen ner direkt. Och ingen kan ersätta Anthony Hopkins som Lecter, det blir aldrig ens i närheten av lika bra då när någon klåpare försöker spela kannibalen.




http://www.moviezine.se/artikel/8260-tv-serie-om-hannibal-lecter-paring-g








 

Av roboguy - 13 september 2011 11:12

Hurra, precis vad världen behöver, ytterligare en remake plus att man gör en nyversion av en film som har fått kultstatus och som Patrick Swayze medverkade i och som var i princip den enda film med honom i som jag "klarade" av att se. Blir svårt att se vem som ska kunna ersätta honom, något som givetvis är omöjligt men man kan ju kanske använda sig av trolleri med datorer och skapa en digital version av honom?! Sedan är det kanske inte lika noga med träbock-skådisen Keanu Reeves, nästan vem som helst kan ju ersätta honom och speciellt någon som kan gestalta två, tre olika ansiktsuttryck istället för som Reeves som bara har ett enda;P 

Jag trodde aldrig att Kathryn Bigelows film skulle bli föremål för nyversion, men så lever vi i remakernas tidevarv så egentligen borde man inte alls bli förvånad längre. När kommer nyversionerna av Gudfadern, tro?





http://www.svd.se/kultur/point-break-blir-film-pa-nytt_6464664.svd









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards