Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Nude nuns with big guns

Av roboguy - 31 december 2010 01:31

Jag tror jag har fått en ny favoritregissör- Joseph Guzman! Han har inte gjort så många filmer ännu, och jag har faktiskt inte sett speciellt många av dem, men jag har sett hans förra film- Run. bitch, run- och jag tycker det var en underhållande film. Nu har jag sett även denna, Nude nuns with big guns, och den påminner en del om Run, Bitch, Run. Men den här gången är det en hämndlysten nunna som har huvudrollen. Det slösas inte bort med onödiga förklaringar i den här filmen- nunnan är nära att dö, vaknar upp igen och säger sig ha snackat lite med Gud och vår Herre har sagt åt henne att döda en massa onda snubbar. Sådär ja, så var grundpremissen färdig. Nu är det bara att tuta och köra och nunnan kan ladda sina revolvrar och dra ut på hämndresa. 


Det var ett tag sedan jag såg Run, bitch, run! och jag vet var jag har min recension av den filmen, men jag minns i alla fall att den förra filmen var ganska brutal emellanåt. Det är tyvärr inte den här- även om det förstås inte saknas en hel del brutala scener. Det handlar väl helt enkelt om hur man ser på saken. Även pannkakan har två sidor. Men jag tar den här filmen som ett skämt, alltså inte på allvar, och jag skrattade till och med ibland. En scen, som är meningen att visa upp hur onda Chavos och hans gäng är ( hantlagarna har dessutom roliga namn, eller var sägs om Kickstand): en helt vanlig familj stannar för att tanka bilen. Chavos och hans pojkar kommer ut, ser dottern i baksätet, dödar pappan, våldtar hustrun och ja... jag vet inte riktigt vad som händer med dottern men gissningsvis hamnar hon på skurkarnas bordell? 


En lite ovanlig detalj som figurerar mycket i den här filmen var ändå att kyrkan var de onda här. Det är inte så vanligt. Att kyrkan sysslar med knarksmuggling och att nunnorna står för tillverkningen av det;P


Jag gillar den hämndlystna nunnan, som i kraft av att vara en av Guds utsända dödsänglar ger sig på de onda skurkarna med helig kraft och beslutsamhet. Två hölster på varsinn sida av nunnedräkten dessutom! Och när hon blir skadad så är det inga problem- heligt vare ditt namn, så skvätter nunnan lite alkohol på såret och opererar sig a la Rambo. 


Spoiler* Bästa scenen var tveklöst när nunnan skjuter av Chavos kuk. En liten blodig stump som ligger där på golvet, och som dessutom filmas en kort stund i all sin forna prakt! 

Dessutom skvallrar slutet på att det inte är helt omöjligt att det kan komma en uppföljare. Jag hoppas att det blir så. Jag vill se mer av den här nunnan!    Slut spoiler*


Nude nuns with big guns är underhållande för oss som tycker om och uppskattar filmer som är gjorda i "Grindhouse"-style, men så värst mycket Grindhouse är det egentligen inte frågan om. Det är ju knappast chockerande för någon när det visas bröst på film numera, och inte heller är det så chockerande att bilden färgas röd då och då. Men jag gillar ändå den korniga känslan och "smutsigheten", även om som jag tidigare har sagt, att den förra filmen var betydligt mer skitig. 

Jag skulle gärna vilja jobba med den här regissören. Han och jag verkar veta precis hur en film ska göras;P Jag undrar var man ska skicka sin ansökan bara?!









  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards