Alla inlägg under augusti 2011

Av roboguy - 14 augusti 2011 02:00

Jösses, jag trodde i alla fall att en film med Cameron Diaz som udda lärare skulle ha med någon riktigt rolig scen men tyvärr, nej här fanns det inte mycket ( eller rättare sagt ingenting) som gjorde att jag skrattade. Kanske jag borde se lite mer komedier för att se efter så jag inte har glömt bort att man kan skratta, men Bad teacher lockade inte fram mer än ett litet flin då och då men inte något mer. Den här filmen var faktiskt oväntat tråkig...





Läs inte mer om du inte har sett filmen!




Cameron Diaz gör ändå bra ifrån sig som lärarinnan Elisabeth som hellre låter eleverna kolla på Scream än lär ut något. Men jag trodde ändå att Diaz skulle få vara en smula elakare, jävligare och strunta fullständigt i eleverna- nu fick hon ju trots allt ett mål med att lära ungarna något eftersom hon måste vinna pengar för att kunna göra sin bröstförstoring! Camerons rival inom skolväggarna är lärarinnan med efternamnet från helvetet- Amy Squirrel! Deras lilla catfight blir dessvärre inte rolig alls, utan man har sett det här förr, två som försöker motarbeta varandra på alla sätt och vis och vi alla vet ju att det egentligen är Amy som är den bättre lärarinnan (haha) medan Cameron egentligen borde syssla med något annat ( tills dess hon inser att jodå, att vara lärarinna är väl inte så dumt egentligen) och de försöker förstöra för varandra på alla sätt och vis...Suck! Nej, det blir inte roligt, det blir mer eller mindre pinsamt och tråkigt. 

Justin Timberlake är i alla fall lite rolig, men jag förstår inte riktigt hans funktion i den här filmen mer än att han får spela en lite småtöntig kille som hamnar mitt mellan Elisabeth och Amys krig.


En intressant karaktär fanns i alla fall- Lynn! Denne osäkra kvinna som verkar vara så mån om att vara Elisabeths kompis men som Elisabeth naturligtvis jävlas med på olika sätt och vis... 



Nej, det enda som stannar kvar i mitt minne efter att ha sett det här tramset är biltvättscenen- Cameron Diaz i åtsittande, korta jeansshorts och en löst knuten topp tvättar bilar... Behöver man säga mer om det?!.

I övrigt- gäsp! Hade kanske kunnat bli något det här men tyvärr blir det en enda tråkig butterkaka av alltsammans.










 

Av roboguy - 14 augusti 2011 00:49

"Hösten har kommit till Sverige" Expressen

http://www.expressen.se/nyheter/1.2526895/hosten-har-kommit-till-sverige


"Hösten dröjer ovanligt länge". Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/vader/article13463549.ab



Så, vem fan ska man tro på?;P Jag önskar att Aftonbladet har rätt, för jag vill inte ha höst redan men tyvärr pekar de flesta tecknen häromkring på att hösten har gjort ett försök att komma genom att det är kallt på nätterna och kyligt i luften trots att det är soligt och vackert väder. 






 




Av roboguy - 13 augusti 2011 23:30

Något så ovanligt som en svensk skräckfilm är på G, nämligen Vittra! Av det lilla som framgår i Aftonbladets artikel så låter det faktiskt ganska lovande- och vem vill inte se Johannes Brost skjuta och hugga huvudet av människor?! Jag vill i alla fall inte missa det och sedan kan man ju bara hoppas på att de lyckas med filmen, för de senaste årens svenska försök till skräckfilm har inte fallit ut speciellt väl.





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13453412.ab








 

Av roboguy - 13 augusti 2011 21:15

Yeah, partymusik! Eller i alla fall den låt som strömmar ur mina högtalare för tillfället, remixad utan sång men det funkar det med!






http://www.youtube.com/watch?v=gWwBSZLdE78










 

Av roboguy - 13 augusti 2011 19:00

Jag vet inte riktigt vad den här undersökningen egentligen säger, mer än att man kanske inte ska bli så förbannad för att man råkar ut för spoilers! Men jag håller inte riktigt med, även om testpersonerna i artikeln tyckte att det tydligen var en fördel att känna till handlingen i förväg, så tycker inte jag om att få reda på alltför mycket om en film/bok. Jag vill ta reda på det själv istället, och det är inte så roligt om man på förhand redan känner till den stora twisten eller något dramatiskt i en berättelse. Men det här kan vara individuellt också, förstås...









http://www.svd.se/kultur/spoiler-kan-oka-lasupplevelsen_6387314.svd












 

Av roboguy - 13 augusti 2011 18:06

Ursch, jag avskyr att vara såhär seg och ha en sådan där huvudvärk som inte riktigt vill bryta ut utan som ligger och lurpassar någonstans i hjärnan och som bara inväntar ett tillfälle att antingen blomma ut eller gradvis försvinna. Men det påverkar ändå humöret i viss utsträckning och jag blir i alla fall mer lättirriterad och vrång. Samtidigt är det tråkigt att inte kunna "skylla" det på någon annan än mig själv;P Jag sov alldeles för lite i går natt och det får jag betala för i dag! Men det är väl så det fungerar. Är huvudet dumt får kroppen lida, som man säger!









 

Av roboguy - 13 augusti 2011 03:00

Suck... En film med Ben Stiller, varningsklockorna börjar ringa direkt... Ännu större suck... Eddie Murphy är med i den här och när var det egentligen som han passerade sitt bäst-före-datum egentligen?! Oj, här spelar han en kille som blir frisläppt från fängelset. Känns det bekant?! Ja, om man har sett Murphys genombrott i 48 timmar så känns det lite för bekant, faktiskt. Och så en tredje suck- regissören till det här är Brett Rathner, och ja när gjorde han något bra senast där han inte återupprepade sig?! Känns som att man redan på ett ungefär kan räkna ut vad som kommer att hända i Tower Heist, och skämten känns inte heller speciellt bra- antagligen bygger 99 procent på en snabbpratande Murphy som vi har sett tvåhundratusen gånger tidigare och de andra skämten ska väl förstås Ben Stiller stå för... Urgh! 


Nej tack, säger jag till det här redan nu!




http://www.youtube.com/watch?v=16viPPPq2uw











 

Av roboguy - 13 augusti 2011 02:15

Wow det här ser ut att kunna bli en ordentlig action-rökare;P RA. One ser ut att samtidigt kunna vara en smula överdriven, men det gör ingenting- bara den är bra gjord och underhållande så kommer jag förmodligen inte att klaga!



http://www.youtube.com/watch?v=d9PlHc_qVKw








 

Skapa flashcards