Alla inlägg under augusti 2011

Av roboguy - 20 augusti 2011 01:00

Det mesta är helt åt skogen i den här filmen; uruselt skådespeleri, dåliga effekter, pistolerna och "laservapnet" ser precis ut som barnleksaker och det ör föga trovärdigt när de "skjuter" utan man kan se ganska enkelt att det är fejk alltsammans,noll spänning eller mycket till handling men make-up folket får godkänt ty monstrernas masker är faktiskt inte så dåligt gjorda. Annars verkar det mest som att zombierna, de är inte riktigt det men det underlättar att kalla dem för det, går omkring på zombie walk i Stockholm för de gör inte mycket annat än krafsar med naglarna på dörrar och får sig ett skrovmål då och då men tyvärr så är det inte några äckeldetaljer heller utan ganska lamt och tråkigt gjort. Det finns egentligen ingenting som motiverar till varför man ska se den här filmen, och att regissören Brad Sykes har gjort Camp blood och dess uppföljare gör nog att de som har sett de filmerna vet vad de har att förvänta sig i Plaguers.




Läs inte mer om du inte har sett filmen.




Skådisarna i den här soppan var inget vidare, och tyvärr verkar det som att samtliga skulle behöva gå en teaterskola åtminstone. Stela som skyltdockor, noll inlevelse eller försök till att agera trovärdigt och så överspel från framför allt Noelle Perris, som spelar Kyra! 


När de fyra modellerna, eller förlåt mig- besättningskvinnorna från ett annat skepp intar huvudpersonernas skepp lutade det åt att det skulle bli lite p-våffla i Star trek-miljö, för allt såg ut att luta mot det men sedan visade det sig att de här kvinnorna var något slags pirater men de har ett väldigt oklart syfte med att ta över skeppet. Det klargörs aldrig riktigt vad de är ute efter eller varför de håller på som de gör, men vem bryr sig om logik i den här filmen?!


Nåväl, man står ut men det är inte så mycket mer med den här skräpfilmen. Det enda som var riktigt bra var att allt i alla fall inte slutade gott, utan filmen har ett ganska mörkt och nästan lite elakt slut, för jag misstänker att den här filmen inte kommer att få någon uppföljare och det är lite synd- jag hade gärna sett vad Thanatos skulle kunna ställa till med på moder jord!









 

Av roboguy - 19 augusti 2011 21:30

Men ursch, det här ser verkligen inte påkostat ut och det ser inte heller bra ut utan bara en anledning att prångla ut ytterligare en Hellraiser-film för att tjäna in några extra dolllar. Och den nye Pinhead ser bedrövlig ut... Lär gå direkt till dvd-rea-hyllorna, om ens det:P




http://www.youtube.com/watch?v=orWK-QlPSfg&feature=player_embedded










 






Av roboguy - 19 augusti 2011 20:33

En ganska lugn fredag, fast det är tråkigt att hösten har gjort sig påmind hela veckan då det bara har regnat och regnar och varit grått och tråkigt och solen har inte haft en chans att bryta igenom det grå molntäcket som har dominerat himlavalvet ända sedan förra söndagen. Inte så mycket att göra åt direkt, det är ibland lite synd att man inte har kontroll på vädret för man skulle ju hellre vilja njuta av lite sol och värme ett tag till innan det på allvar blir höst, kallt och vinter.


Har för drygt en timme sedan varit hos frisören och klippt mig. Det behövdes verkligen eftersom jag hade väldigt långt hår, och det är alltid lika skönt att vara nyklippt. Fast ingen lär lägga märke till det, förstås. 


Annars lite tråkig avslutning på dagen då det är lite ilska och irritation i luften, inte den stämning man skulle vilja ha omkring sig när det är fredag. Men det är sådant som händer ibland.





 

Av roboguy - 19 augusti 2011 20:00

Eh, vad i helvete var det här egentligen?! Trots att jag tittade igenom trailern tre gånger så begrep jag ändå inte riktigt vad det här var... Fy fan vad dåligt det ser ut, och det blev bara sämre och sämre ju mer man fick se för att mot slutet fullkomligt explodera i tönteri- Ghost rider "kissar" eld... Vilda Matilda, snacka om en trailer som tog fullständigt död på mitt intresse för den här filmen. Jag kommer inte att se den här, aldrig i livet!




http://www.youtube.com/watch?v=jt8lo3jEKBo







 

Av roboguy - 19 augusti 2011 17:00

Nåja, " var du än råkar bo så..." stämmer väl ändå inte riktigt;P Något bredband från Bredbansbolaget kan jag inte få, och inte heller något från de andra bolagen. Men reklamfilmen gillar jag i alla fall!




http://www.youtube.com/watch?v=R3sFF77674w&feature=related







 

Av roboguy - 19 augusti 2011 02:00

Nja, inte heller den nya trailern gör mig speciellt sugen på att se den här. Det känns väldigt mycket som att man redan har sett det, och det är ju inte många år sedan egentligen som Tobey Maguire fick skildra hur han började använda sina krafter som Spider-Man, och att se det igen så snart?! Mjahe. Nej tack! Ser ut som att man har sneglat en aning för mycket på serietidningen också den här gången... Kommer det att innebära att man ägnar mindre tid åt karaktärerna, och mer tid åt specialeffekter? 





http://www.youtube.com/watch?v=riuFJ22s2kM&feature=related







 

Av roboguy - 19 augusti 2011 01:30

Åh, det här ser inte så dumt ut alls faktiskt! Nu vet jag vad jag har att ägna mig åt under den närmaste tiden- jag måste se Underworld-filmserien! Jag har bara sett delar av första filmen men det var ingenting som jag tyckte om, men nu börjar jag ångra mig.


Ska bli riktigt spännande att se vad svenskarna Måns Mårlind och Björn Stein har kokat samman, men de fick ju stilträna lite med den svenska filmen Storm även om den kanske inte riktigt var i samma prisklass som den här filmen;P





http://www.youtube.com/watch?v=T1cUv6rNU_8








 

Av roboguy - 19 augusti 2011 01:15

Verkar vara ganska lovande faktiskt, eller så är det mer trailern som gör mig intresserad och nyfiken men jag hoppas att filmen ändå har samma nerv som trailern har. I så fall kan den här bli riktigt sevärd!




http://www.youtube.com/watch?v=8Fb7l9c1J0M







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards