Alla inlägg under augusti 2011

Av roboguy - 15 augusti 2011 15:15

Jag begriper inte riktigt vad det är som gör att Solsidan har blivit så populär som den har blivit. Under sommaren repriserade TV4 första säsongen och jag tittade på serien ( mest för att det inte fanns så mycket vettigare att titta på under sommarsvackan som alla tv-kanaler har under sommaren) och jag blev inte mycket klokare efter att ha sett hela säsongen... Josephine Bornebusch karaktär gör inte mycket annat än att gnälla och klaga på sin man, samtidigt som Felix Herngren gör ett numera klassiskt porträtt av den flata, rädde svenske mannen som inte har stake nog att kasta ut sin egen mor ur huset som han och flickvännen flyttar in i... Det enda som möjligen kan vara en orsak till framgången är ju snål-Ove, spelad av Henrik Dorsin, som har en del bra scener men annars är det ungefär som vanligt i svensk komedi med sex, fylla och lite bråk och klassiska missförstånd som leder till det ena och det andra...


Att man sen mjölkar succéen är ännu mer irriterande... Redan andra säsongen fick betydligt mer kritik, enligt de kommentarer som jag har läst på andra bloggar och i kommentatorsfälten på Aftonbladet. Det låter inte lovande då det nu står klart att ytterligare tre säsonger är inplanerade. Men det kan ju antingen bli ännu bättre ( knappast troligt) eller ännu sämre från och med nu, så vi får väl se hur det blir. Men känslan är att de borde vara nöjda med att ha gjort en så älskad serie vid det här laget, och avsluta med flaggan på topp...




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13471572.ab









 

Av roboguy - 15 augusti 2011 13:26

Haha jag är verkligen inte med i svängarna alls, för knappt hade jag läst vad planking och owling handlar om så är det dags för en ny trend- horsemaning! Snabbt googlar man och ser att det finns hur många bilder som helst med den nya trenden, och en del av dem måste jag nog erkänna är både fyndiga och faktiskt ganska snyggt gjorda. Men jag tror inte att jag hoppar på det här tåget heller, men lite roligare än owling är den här trenden i alla fall.



http://www.metro.se/nyheter/planking-owling-och-nu-ar-det-horsemaning-som-galler/EVHkho!ig2O0zQ6bSE5s/









 

Av roboguy - 15 augusti 2011 13:00

Det verkar som att alla leksaker på filminspelningen av uppföljaren till The dark knight går sönder- alltifrån en dyrbar filmkamera till att Batwing får sig en törn. Men det var egentligen inte den stora nyheten för min del, utan det var istället att Batwing får göra comeback i Batman-sammanhang. Men säg den lycka som varar, ty Christopher Nolan har tyvärr inte kunnat låta bli att göra en hel del förändringar av Batmans flygmaskin, och förändringarna tycker jag är till de sämre. Jag vill ha tillbaka Batmans klassiska design, inte bara på Batwing utan också på hans bil;P




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/film/article13469820.ab







 

Av roboguy - 15 augusti 2011 01:30

Varför ska TV4 nästan alltid avbryta pågående filmserier?! Wallander-serien misshandlas konstant och avbryts ungefär halvvägs in, och samma sak med Beck-filmerna som man tydligen inte bara kan sända i sin helhet utan måste sluta visa en stund och slänga in någon skit i tre, fyra veckor ( ibland ännu längre tid) innan man återupptar sändningen.

Nu senast är det Varg Veum-filmerna som man tydligen inte ska få se färdigt. Nej, istället slänger man in föreställningen Snålvatten och jäkelskap istället, en två, tre år gammal föreställning från Vallarna som har repriserats lite här och var genom åren... Varför, varför, varför? Jag ville mycket hellre fortsätta se Varg Veum, när man hade kommit in i den filmserien och vill veta hur det ska gå för karaktärerna. När filmerna börjar visas igen så har man ju hunnit glömma mycket och då kanske man inte är lika sugen på att fortsätta se på Veum...


Som vanligt, ska man inte få se klart något... Jävla TV, dags att flytta ut skiten och istället använda Internet för då får man i alla fall, om man vill, se klart en hel filmserie istället för att bli stulen på fortsättningarna på det här viset. Om man nu hade ett vanligt, pålitligt, bra, fast bredband så man kunde börja titta på TV på Internet på allvar...







 

Av roboguy - 15 augusti 2011 01:00

Åh, såg om den här showen i ett reklaminslag på TV3, och jag skulle väldigt gärna vilja se den här showen. Men den kommer att gå upp i Stockholm ( förstås ) och det finns tyvärr ingen chans alls att jag kan fara och se den, tyvärr! Men den såg underhållande ut i alla fall och alla verkade finnas med- alltifrån Jokern till Pingvinen och Robin och en helt ny batmobile ( en riktig en, en som ser ut som Batmans bil ska se ut och inte den nya, tråkiga versionen som finns med i bl.a The dark knight rise).





 

Av roboguy - 15 augusti 2011 00:30

Jösses, det blir bara mer och mer tragikomiskt att läsa vad Storbritannien kastar fram för förklaringar till de tragiska upploppen... Nu ger man sig på GTA-spelen, som en möjlig orsak till upploppen. Så istället för att verkligen söka efter förklaringar som jag tror handlar om det politiska och sociala läget i Storbritannien, så vill man skylla på GTA? Vilken tur att jag struntade i en kompis som ville att jag skulle provspela GTA, man vet ju aldrig vad som hade kunnat hända då... Jag hade kanske fått en vilt, stirrande blick och kastat mig in i en bil och kört genom stadens mörka gator i 200 km/h och skjutit sönder alla skyltfönster...Huga...


Och man vill också börja kontrollera och stänga ned sidor som Twitter, ivrigt påhejade från "demokratiska" Peking... Ursch, nej det börjar låta riktigt skrämmande det här.





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13463875.ab







   Snart ett förbjudet spel, kanske?



Av roboguy - 14 augusti 2011 23:45

Det första som slog mig när filmen började var en frisyr- närmare bestämt Russel Crowe i svallande, långt hår. Det såg inget vidare ut, och det är bra att han i andra filmer som jag har sett honom i inte går omkring med ett sådant hårsvall. Filmen i övrigt var okej, men kanske lite för omständlig... Och jag gillade inte alls slutet, hade förväntat mig något "mer" än det som framkom tillslut och efter att ha kollat på filmen i över två timmar så hade man förväntat sig något maffigare så det blev en liten antiklimax!


Helen Mirren var i alla fall underhållande som tidningschefen, och några bra scener hade hon där hon fick visa upp att hon minsann inte är någon man leker med. Ben Affleck får också godkänt för en gångs skull, han är helt okej som kongressledamoten som hamnar mitt i smeten.


Jag vet inte, State of Play var inte tillräckligt intressant för att hålla mitt intresse vid liv och intrigen var en aning snårig och jag hängde inte alls med i alla turer och svängar, och då mitt intresse var ganska lågt så brydde jag mig inte heller utan fortsatte se filmen för att få reda på vad alltsammans egentligen handlade om och när slutet var så tråkigt så ja... Jag kommer nog aldrig att se om den här filmen igen!







 

Av roboguy - 14 augusti 2011 16:00

Oj, härligt att det tydligen blir ytterligare en film i Austin Powers-serien. Det hade varit ganska tråkigt om den hade tagit slut med den tråkiga tredje filmen, för jag tycker att de två första är riktigt bra som James Bond-parodier och parodi på agentfilmer i största allmänhet. 


Blir att hålla koll på det här och så hoppas man att det blir många stjärnor som medverkar, men viktigast av allt är att huvudpersonen himself, Mike Myers är riktigt sugen på att återvända till sin paradroll för annars kan de lika gärna lägga ned projektet;P




http://www.expressen.se/noje/1.2527383/klart-for-ny-film-med-austin-powers









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards