Alla inlägg under augusti 2011

Av roboguy - 18 augusti 2011 21:15

Nicolas Cage är med i en hel del filmer nuförtiden, men det är klart har man inga pengar måste man jobba! Tyvärr brukar kvalitén på hans insatser vara påfallande dåliga i de flesta nya filmer han har medverkat i. Ett annat orosmoln är regissören till Trepass, Joel Schumacher som man minst sagt kan påstå har en ganska krokig bana med toppar som omnämns i trailern ( konstigt sammanträffande, inte sant) såsom Falling down men som också har gjort filmer som Batman och Robin ( rysningar fortfarande bara av att höra titeln). Och jag tycker den här påminner en smula om Gisslan med Bruce Willis som kom för några år sedan... Ja, inte mycket som egentligen talar för den här filmen, men jag kommer förmodligen ändå att se den. Man får hoppas på att någon liten överraskning finns med i handlingen, åtminstone...




http://www.youtube.com/watch?v=tyLEyd54x0M&feature=player_embedded









 

Av roboguy - 18 augusti 2011 19:30

Jag var in på både Bokia och Akademibokhandeln för att botanisera lite bland nyutkomna böcker, men jag tycker det ser en aning snålt ut på bokhyllorna just nu, eller är det så att hösten inte riktigt har dragit igång ordentligt ännu? 



   Ett av "fynden", om man nu kan kalla den här boken för det, var Harem som visserligen inte riktigt är vad jag brukar läsa men efter att ha läst baksidan och vad den handlade om så tror jag ändå att jag skulle kunna tycka om den ( i brist på annat i alla fall).





   Jag är inte så Angelina Jolie-tokig att jag kommer att läsa den här boken från pärm till pärm, men om den kommer ut på biblioteket så kommer jag förmodligen att sitta och bläddra och ströläsa i den åtminstone. 




 


Äntligen har John Grisham kommit ut med en ny bok, och den här var den enda intressanta boken som jag hittade bland bokhyllorna och den ska definitivt läsas så fort den finns tillgänglig på biblioteket. 



Av roboguy - 18 augusti 2011 02:00

Fy, så icke-modernt tänkande de allierade ägnade sig på under andra världskriget för vem säger att en kvinna inte kan vara minst lika aggressiv som en man? Att Hitler skulle bli mer feminim och därmed mindre aggressiv ligger ju inte i linje med vad 2000-talet vill att det ska vara;P



Jösses vilka planer eller snarare idéer som fanns! Jag undrar lite över vilka som egentligen var allvarligt menade? Klistra fast stridsvagnar? Släppa giftormar över finendetrupper? Ja, fantasin var det sannerligen inget fel på.


Jag hoppas att boken Secret Weapons: Technology, Sciende and the race to win world war 2 av Brian Ford snart finns tillgänglig på svenska för den här vill jag läsa.





http://www.metro.se/nyheter/allierade-planerade-gora-hitler-till-kvinna/EVHkhp!KGJHA327kc/






 

 

Av roboguy - 17 augusti 2011 23:30

I och för sig låter handlingen till UFO inte så dum alls faktiskt men tveksamt till om den blir något annat än en hyfsat underhållande bakis-söndag-film, speciellt då van Damme är inblandad! Men man får väl se, den kan ju förstås överraska och kanske den gamle actionstjärnan har något ess kvar i rockärmen att spela ut för han briljerade ju för bara något år sedan i I huvudet på JCVD, även om den inte var någon regelrätt spelfilm.




http://www.moviezine.se/artikel/8040-van-damme-i-brittisk-sci-fi













 

Av roboguy - 17 augusti 2011 21:30

Visserligen har sommaren tagit slut och vädret just i dag stämmer inte riktigt överens med den här glada, popiga låten men lite sommarkänsla kan man ändå få att stanna kvar medan den här låten strömmar ur högtalarna! Lite smågalen låt, tycker jag, samtidigt som den är lite stämningshöjande och som sagt, glad på något sätt. Kommer att spela upp den här några fler gånger, men efter det dröjer det nog förmodligen ett tag innan jag lyssnar på den igen för den här blir man nog ganska trött på snabbt...




 

 
Av roboguy - 17 augusti 2011 19:45

Nja, jag tycker inte den här nya låten är speciellt bra. Red hot chili peppers har gjort betydligt bättre låtar tidigare ( Californication bl.a)




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/musik/musikvideor/article13483250.ab










 






Av roboguy - 17 augusti 2011 19:00

Ja, jag kan erkänna att jag har använt mig av metoden att låtsas vara upptagen med ett samtal eller sms eller liknande när man har upptäckt någon som man gärna inte vill stanna upp och samtala med;P Det var i och för sig ganska länge sedan sist som jag använde mig av den här metoden, men jag visste inte att det var såhär vanligt bland ungdomar ändå! Och det är ganska svårt att fejka ett "fejksamtal", för det ska samtidigt låta som att man är mitt uppe i något jävligt intressant eller åtminstone jävligt viktigt och att man därmed inte har tid att prata ( gäller visserligen mest om man har råkat ha ögonkontakt med den man inte vill snacka med). 





http://www.metro.se/teknik/studie-var-tredje-ung-latsas-prata-i-mobilen/EVHkhq!ClSNsKWoxuJZA/








 

Av roboguy - 17 augusti 2011 16:15

Skräckfilmen från Hammer och med Daniel Radcliffe ser onekligen ut att kunna bli riktigt bra, och den här teasern är riktigt fin! Synd att filmen inte har premiär förrän 2012, men det är ju samtidigt bra att man får längta efter något... 






http://www.youtube.com/watch?v=LHx3j_sdcso









 

Skapa flashcards