Alla inlägg den 16 november 2011

Av roboguy - 16 november 2011 00:25

Enligt en undersökning gjord av Post och telestyrelsen så är det viktigt med hur mycket surf man får när man tecknar ett abonnemang. Det här med att mobilsurfa har verkligen kommit för att stanna, verkar det som, och jag vill väldigt gärna hoppa på det här tåget så snabbt som det bara går. Antagligen blir det telia då ( i ett abonnemang har de så mycket som 5 GB innan spärren kickar in, vilket jag tycker är väldigt bra och jag tror inte jag gör av med så mycket när det gäller mobilsurf), men det gäller bara att luska ut vilken av alla mobiler man vill ha egentligen. Det finns ju liksom en del att välja mellan, om man säger så...


Vad som däremot överraskade mig var att så mycket som 30 procent kan tänka sig att bara köra på mobilsurf och mobilt bredband, och alltså strunta i fast uppkoppling. Det är för mig mer obegripligt! Jag har ju bara tillgång tilll mobilt bredband, och frågar man mig så är det jättebra när det fungerar men det är med betoning på NÄR det fungerar eftersom uppkopplingen kan svaja betänkligt, man måste hela tiden tänka på var man befinner sig för att få täckning, de fantastiska hastigheterna är det väldigt få som ens kommer i närheten av och som om det inte räckte finns olika tak som man inte får överskrida per månad vilket gör att man inte får använda mobilt bredband hur mycket som helst. Så de som säger att de kan tänka sig att strunta i fast bredband borde fundera en extra gång...



http://www.mobil.se/nyheter/mobilsurf-viktigast-vid-abonnemangs-byte-1.492714.html










 

Skapa flashcards