Alla inlägg den 9 november 2011

Av roboguy - 9 november 2011 21:59

Nu har en strippklubb i Afrika lanserat tre olika parfymer för sina kunder som de kan använda för att bortförklara sig när de återvänder hem... En luktar som bränt gummi och bensin och ska då förklara att bilen har gått sönder...


Hujeda mig, vilket dravel;P Är det inte lika bra att stå för vad man har gjort istället?! Och när kommer dofterna som maskar vad kvinnorna har haft för sig? Eller kommer den vid ett senare tillfälle kanske!



http://www.metro.se/udda/har-ar-parfymen-som-maskar-otrohet/EVHkki!YLHyX8hsdZcM/







 

Av roboguy - 9 november 2011 19:29

Åh så jäkla mycket intressanta, och förhoppningsvis bra, filmer som visas under Stockholms filmfestival! Man önskar faktiskt att man bodde i Stockholm just nu så man kunde gå dit och titta på masssor med intressanta filmer, men som man brukar säga: "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge". 


De filmer jag ser fram emot mest just nu är:

* Drive. Ska ju tydligen vara en helgjuten filmupplevelse från start till slut, och av det man har sett i trailern så ser det ut att vara en riktig godbit.






* A Dangerous Method  Lite osäker är jag på den här filmen, men om regissören heter David Cronenberg så blir jag nyfiken, dessutom är rollistan riktigt nice- Viggo Mortensen, Michael Fassbender och Keira Knightley.


* Tinker Tailor Soldier Spy. Tokhyllad, med rätta eller inte, återstår att se. Jag förhåller mig lite svalt smånyfiken på filmen av svensken Tomas Alfredson. 


* The skin I live in: Pedro Almodóvar filmer har jag i stort sett lyckats missa, men man har ju hört att hans filmer nästan alltid befinner sig i "mästerverk"-klassen och som grädde på moset så är hans senaste film en skräck/drama och det passar ju mig alldeles ypperligt! 


 



* The Lady. Återstår att se om Luc Beson är här med något som går att se på igen, för gudarna ska veta att fransmannen inte har gjort mycket bra på senare år. Men den här låter i alla fall lovande på förhand...






 

Av roboguy - 9 november 2011 18:52

Jag kan hålla med lite angående The Advertising Standard Authority beslut om att bilden till den här reklamen kan verka "sexualiserande" av ett barn men Dakota Fanning var faktiskt 17 år när bilden togs och borde därmed inte kunna anspelas på just barn, eller? Det är en gränsdragning det där, förstås. En annan modell med ett mer vuxet utseende hade varit att föredra, men samtidigt kunde reklammakarna ha valt en annan linje och struntat i att Fanning skulle ha på sig rosa klänning och se så "barnaktig" ut...




http://www.aftonbladet.se/sofismode/article13911031.ab











 





Av roboguy - 9 november 2011 16:45

Råder det Stephen King-febere just nu eller vad är det frågan om?! Eller har ett idéfattigt Hollywood insett hur produktiv denne King är så de har börjat dammsuga hans bokproduktion? Då har de ett omfattande material att gå igenom. Nu kommer nyheten att Rasande Rose tydligen ska bli film, kanske inte den bok som jag anser vara en av mina favoriter men som film kanske den fungerar bättre. Låter helt klart intressant, och då har man med andra ord två King-filmatiseringar att se fram emot. Inte så dumt...



http://www.moviezine.se/artikel/8761-stephen-kings-rasande-rose-blir-film










 

Av roboguy - 9 november 2011 15:08

Ja, jag var lite emot att använda mig av chatten på Tele2:s hemsida men då jag inte tycker om att ringa så tänkte jag att jag provar och ser vad som händer. Mitt mobila bredband har strulat sedan i måndags och jag tänkte kolla upp vad det handlade om genom att chatta med personal på Tele2, och det verkar ha fungerat utmärkt för just nu fungerar Internet som det ska göra igen! Jag vet däremot inte riktigt vad de gjorde, eller vad felet egentligen var, men strunt samma- nu är man online igen!;P







 

Av roboguy - 9 november 2011 15:06

Jag tror att de allra flesta vet vem Roger Corman är, och de som inte vet det måste checka in honom eftersom han gör vansinnigt... ja, ska vi säga underhållande filmer om man har "den" smaken;P Men snubbar som har jobbat med Corman är inga gröngölingar numera, bland dem återfinns James Cameron. Med Corman fick de chansen att göra film där de tidigare blivit nekade, vilket jag tycker att det borde finnas mer utav idag där unga, lovande, entusiastiska talanger får prova vingarna istället för att hela tiden bli nekade av filmbolagen. 

Och den här dokumentären om Corman, "Hollywoods rebell" ska jag definitivt ta mig en titt på!




http://www.youtube.com/watch?v=Cc5lKFz8MSM












 

Av roboguy - 9 november 2011 00:24

Den här filmen var lite för mycket psykologisk för att falla mig i smaken och det var alltför lite som "hände" och ganska snabbt kunde man räkna ut ungefär hur det låg till med de inblandade personerna, även om jag erkänner att jag funderade länge över John som helt klart bedrog mig från början- jag undrade vad fan grannarna höll på med och tyckte synd om den timide, på ytan snälle John... 







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!





Varför var Naboer så jädrans kort?! Knappt en timme och fem minuter, och på den speltiden ska de hinna med att presentera förutsättningarna för filmen. I och för sig, hade filmen blivit bättre om den hade varit längre? Nej förmodligen inte för då hade man lätt kunnat börja ältra istället för att driva handlingen framåt. Alltför många filmer i dag är tillräckligt utdragna, så det är nästan skönt att se en film som på kort tid ska berätta sin historia. Det gäller att vara konsekvent och att inte slänga in för många detaljer eller onödiga utvik, så det hade man lyckats bra med i den här filmen även om det började gå utför lite väl snabbt för huvudpersonen och jag hade gärna sett lite mer av hans eskalerande galenskap. 



Sen kan jag ju inte låta bli att säga att Kim, spelad av Julia Schacht, var otroligt snygg och het. Varje gång hon och John var med varandra så fanns en sexuell underton och i takt med att bilden klarnade allteftersom så förstod man vem denne Kim egentligen var.


 



Och så Michael Nykvist, jag hade ingen aning om att han fanns med i den här filmen så det var något av en överraskning men samtidigt förstår jag att han inte pratar så högt om sin insats i Naboer för han var inget vidare bra. Typiskt svensk, skulle jag säga eftersom han lyckades spela över och dessutom spela dåligt den korta stund han fick vara med. 



Men som helthet var Naboer helt okej och ganska intressant fast jag hade hellre sett att den åtminstone hade haft en speltid på 1 timme och 30 minuter. De hade kunnat få med så mycket mer, men samtidigt- då hade det kunnat bli för mycket.







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards