Alla inlägg den 26 november 2011

Av roboguy - 26 november 2011 20:15

Tänk ändå, så lite som egentligen behövs för att uppröra det här landets befolkning... Alexander Bard sitter nog bara och myser och skrattar över alla arga kommentarer och känslor som han rör upp med så enkla medel. Jag tycker Bard är en uppfriskande fläkt i Idol, även om han har tråkigt nog siktat in sig enbart på Robin... Det finns fler som han skulle kunna kritisera minst lika hårt, för alla är inte alls bra. Men i mellanmjölkens land behöver man bara säga "jag dissar jordgubbar på midsommar" för att man ska röra upp känslor...






http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/idol/article13991299.ab









 







Av roboguy - 26 november 2011 20:00

Tjuvstartar julen genom att käka pepparkakor den här helgen, men å andra sidan så är det första advent imorgon så min tjuvstart är ganska måttlig i sammanhanget- det finns ju de som började med både julmust och pepparkakor redan i augusti... Nej, så regelvidrig kan man inte vara, och man blir ju bara trött på musten och pepparkakorna innan julafton.







 

Av roboguy - 26 november 2011 19:37

Nu rapporteras det om att Kevin Williamson är på G med något som han skriver flitigt på, långt in på nätterna till och med. Oavsett vad han nu skriver och om det handlar om ytterligare en Scream-film så är det ändock inte särdeles intressant, ty fjärde filmen var inte mer än ok men inte alls i närheten av framför allt den första filmen. Det behövs sannerligen något nytt om den femte filmen ska bli intressant överhuvudtaget och det tror jag ärligt talat att det inte blir, utan mer på konceptet mer utav allt det gamla, det som publiken gillade med de fyra andra filmerna. 





http://scream-trilogy.net/2011/11/kevin-williamson-writing-scream-5-right-now/











 

Av roboguy - 26 november 2011 01:07

Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig med Cowboys and aliens, men jag var lite oroad över att så kända producenter som Steven Spielberg och Ron Howard var inblandade, samt att regissören bakom bland annat Iron man har regisserat för jag är inte överdrivet förtjust i framför allt den andra Iron man-filmen. Men med det sagt så var filmen helt klart underhållande, problemet var bara det att... det saknades något som höjde den över det vanliga. Allt var för slätstruket, för fint och skulle absolut inte stöta sig med någon. Jag menar, det fanns inte en bordell så ögat nådde och inte en enda salongsflicka och det är ändå nummer ett när det handlar om westernfilm, låt vara kombinerad med SF den här gången. Nej, helt okej var filmen men inte mycket mer än just ok.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.



Det jag gillade bäst med Cowboys and aliens var samspelet mellan Harrison Ford och Daniel Craig. Låt dem träffas i andra filmsammanhang också please. Det som däremot blev lite lätt löjligt var att båda var av typen som med stenansikten såg tuffare ut så att deras egen skugga till och med sprang och gömde sig, och att Craigs rollfigur tog hand om tre tuffingar direkt i inledningen satte tonen för denne karaktär som sedan inte utvecklas speciellt mycket. Fords karaktär går från att vara stenasikte i granit till att sedan, som sig bör, börja uppskatta sin betydligt vekare son. 


Och så den här slätstrukheten... Ett annat exempel än det jag nämnde tidigare är att ena stunden är indianerna den vite mannens fiender, men i nästa strund förenas de för att bekämpa det intergalaktiska hotet. Sådant här är ju väldigt vanligt i just amerikansk film, där olika människor samlas och pampig musik spelas och sedan börjar fighten mot aliens, monster eller vad det än må vara. Alla ska få vara med och kämpa, är grundtanken. Jag hade ju hellre sett lite hederlig cowboy vs indian istället, men nu är ju inte heller den här filmen en vanlig western tyvärr... 


Och som sig bör i sådant här slätstruket äventyr för hela familjen har även Olivia Wilde utrustats med en liten pistol och en löjlig hatt och jag vet inte riktigt vad hon har i filmen att göra, utom den där lilla grejen hon gör mot slutet då annars hänger hon bara efter i Craigs närhet och ser mest förvirrad ut. Suck!


Grejen med utomjordningarna med extra armar som de kan arbeta med som sticker ut ur magen var lite för mycket för min smak, och att de dessutom såg ut som fiskar i ansiktet gjorde inte saken bättre. Men sämre aliens har man ju sett, så de får ändå godkänt av mig.


Och det var länge sedan jag såg så många hästar bli slaktade, under ett krig. Jag misstänker att de var datoranimerade, men i alla fall... 


Men som sagt, Cowboys and aliens är inte direkt dålig men den saknar det där lilla extra och att ha med lite mer humor och blinkningar till western respektive SF hade verkligen inte skadat. Men ett helt ok äventyr för stunden bjuds man på i all fall...








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards