Alla inlägg den 2 november 2011

Av roboguy - 2 november 2011 23:45

Ser faktiskt inte alls så dumt ut även om jag kanske kan tycka att man borde ha tagit med lite mer information i den här trailern! Men The divide är helt klart värt att hålla koll på!







http://www.youtube.com/watch?v=9EdVtn0UiK0













 

Av roboguy - 2 november 2011 19:04

En liten skräckis från Singapore är ju inte helt fel och vad som helst för att bryta det monotona USA-inflytandet inom genren, men jag blir inte knockad av den här trailern och jag vet inte om den här är så mycket att se fram emot... Men nu ska man inte vara sådan, utan hoppas förstås att den här kan visa sig vara sevärd. Återstår att se...






http://www.youtube.com/watch?v=v_n6eMQDyVs&feature=player_embedded











 

Av roboguy - 2 november 2011 15:31

Alltsammans inleds med en riktigt rolig, tecknad flyktsekvens men... Jag vill gärna skriva att Your Highness är sjukt rolig, underbar och fantastisk men jag väljer nog ändå att skriva att filmen är smårolig ( det kunde ha varit galnare) och att det finns med en och annan riktigt rolig scen, men tyvärr fokuseras det alldeles för mycket på odågan Thadeous och fokuset ligger alldeles för mycket på att han ska vara rolig genom att vara en fullständig kontrast gentemot sin perfekte broder, Fabious. Och det blir ett knark-skämt för mycket ibland också. Men i alla fall, Your Highness var tillräckligt crazy för att jag skulle stanna kvar i hästvagnen och fortsätta att titta.








LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Den scen som är absolut bäst i filmen tycker jag var den där bröderna besöker Den höglärde häxmästaren, en docka som ser ut att ha blivit kvarlämnad sedan Star Wars glansdagar men som likafullt är förträffligt rolig när det börjar antydas vad Fabious har fått göra efter att häxmästaren har hjälpt honom. 


Sedan så finns en handfull andra scener som är minst lika bra: Marteetee som genom att sticka ned sin hand i en honungsgryta får upp en jättehand ur marken som de inblandade karaktärerna får bekämpa. Riktigt snyggt, faktiskt. 



Scenen med labyrinten och minotaurien var också klockren, framför allt när Thadeous tar minotauriens kuk som krigsbyte för att bevisa att han minsann har bekämpat den!

Och sen förstås, Natalie Portman som gör en bra insats här och som är riktigt vacker i den på förhand omtalade "bikinistringsekvensen";P  


Så stundtals glänser det till och blir riktigt skojigt men på det hela taget återanvänds det för mycket gammal skåpmat ibland, för att inte tala om det ganska förutsägbara slutet och hur det skulle gå för vår klantige huvudperson. Men underhållning för stunden bjuds man sannerligen på i alla fall.






 

Av roboguy - 2 november 2011 01:30

Åhja, hur bra kommer inte den här filmen att vara?! Härligt att man har något att se fram emot nästa år redan nu, och tils dess får man njuta av den här teasern som jag tycker lovar väldigt gott! Hoppas 25th Reich lever upp till mina alltmer stigande förväntningar.














http://www.youtube.com/watch?v=3YXv5lf2G7k













 

Av roboguy - 2 november 2011 00:27

Jag är inne i en liten Jim Carry-våg just nu. Igår såg jag Den galopperande detektiven och ikväll fick det bli Lair, lair som tyvärr har bleknat lite med åren men som fortfarande funkar väldigt bra när man inte har något annat för sig och inte orkar tänka så mycket. Carrey är i alla fall riktigt lysande när han plötsligt börjar tala sanning, och det gör naturligtvis att han tillslut inser vad som är det viktigaste i livet. Gulligt;P








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards