Alla inlägg den 22 november 2011

Av roboguy - 22 november 2011 13:22

Ja, Fredrik Virtanen har en poäng faktiskt, i det att Guillou kanske ska tänka sig för innan ham öppnar munnen och säger att Björn Ranelid blir driftkucku i Melodifestivalen nästa år... Guillou har ju redan varit med och "spelat" vampyr i Melodifestivalsammanhang, som Virtanen tydligen mindes och har varit vändlig nog att gräva fram igen;P





http://www.youtube.com/watch?v=1jIbcltaMzI












 

Av roboguy - 22 november 2011 02:15

Jahaja jag vet inte riktigt vad man ska säga om det här, mer än att det låter bra att man vill återgå till Lara Crofts rötter och berätta bakgrunden till hur hon blev som hon blev och man kan ju hoppas på att de får till en bra film den här gången;P 

Annars tycker jag det mest verkade vara promotion inför Angelina Jolies regidebut med filmen In the Land of Blood and Honey, som enligt uppgift var så jädrans bra att publiken trodde att det antingen var Polanski eller Eastwood som hade gjort den innan de fick reda på vem som hade regisserat filmen. Ojoj stoppa pressarna, Jolie har gjort en riktigt grym film med andra ord. Nej, det där tror jag vad jag vill om faktiskt och det luktar väldigt mycket BULLSHIT och att de försöker sälja in filmen. Skulle de verkligen säga sitt hjärtas mening om en film som snart ska leta sig ut på världsmarknaden?! Nej, jag skulle inte tro det. Det handlar bara om att sälja, sälja, sälja filmen ifråga och då hittar de alltid hur många superlativ som helst för att just sälja, sälja, sälja filmen. Så enkelt som så är det, och man ska inte alltid ( aldrig) lite på vad branschfolket säger om en film innan den har haft premiär för den breda massan. 


Lara Croft, då... Ja, som sagt, det finns en bra äventyrsstory där som en skicklig regissör borde kunna omvandla till en riktigt bra äventyrsfilm med en huvudrollsinnehaverska med skinn på näsan. Frågan är om det verkligen blir så med den här omstarten? 






http://www.moviezine.se/artikel/8901-ny-tomb-raider-kan-borja-spelas-in-2012









Vi provar en gång till, det vore ju förargligt om det inte fungerar nu när det är tredje gången gillt...


 

Av roboguy - 22 november 2011 00:16

Ja, titeln är minst sagt luddig men faktiskt berättar den precis vad filmen handlar om- först och främst hämnd men så finns det med en liten, men betydande, kärlekshistoria också även om den på intet sätt övertygade mig speciellt mycket. Jag funderade mest över vad Kit och Wing egentligen såg hos varandra. Men samtidigt måste jag påstå att den här filmen är en av de bättre filmerna från Honkong/Kina som jag har sett på länge, vilket inte var dumt alls. Och i övrigt var filmen helt okej och intresseväckande redan från första fram till sista rutan, även om slutet blev en smula långdraget och omständligt. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN!









På omslaget till filmen står det "Varning för starka scener" och möjligtvis var det därför som jag blev nyfiken på Revenge- A love story men jag vågar påstå att om man inte är riktigt kräsen och lätt blir illamående så fixar man den här filmen galant för jag blev inte särskilt berörd av de "starka scener" som förekom. Men om man inte tycker om att se utskurna foster ( även om man på långt håll kan se att de är fejk) så ska man hålla sig undan från den här filmen, för här finns det några foster som ligger och dör bredvid sin mammas uppskurna mage. 


I takt med att man får reda på mer och mer om de bakomliggande orsakerna så satt jag i alla fall och ville veta vad det är som kommer att hända, och vad alltsammans går ut på. Och berättelsen är faktiskt inte dålig alls och för att vara japanskt ganska rakt berättat och utan så mycket krusiduller. Dessutom, stilen i filmen fick mig att börja tänka på Seven av någon anlending, mest för att det var en ganska kall inledning på filmen som liksom gör att man bara måste fortsätta titta utan att man riktigt förstår varför.


Jag gillade också de genomkompurrerade snutarna! Vilket övervåld de använder sig av mot huvudpersonen, och man blir desto mer förbannad sen när man förstår hur allt hänger samman och vilka som egentligen har gjort vad.


Det enda riktigt stora minuset med Revenge- A love story är slutet, lite för krångligt, lite för omständligt och jag begrep inte riktigt vad som hände- var alltsammans en dröm eller hände det som man får se ( att huvudpersonen blir dödad) eller fortsätter han att leva med sin flickvän?! Lite oklart det där, tycker jag. Och filmens budskap, ett budskap jag bara tror att det försöker leverera, är att hämnd bara orsakar mer hämnd och våld, hamras inte riktigt in... 


Men utöver den invändingen, så tycker jag faktiskt att Revenge- A love story var helt okej! 











 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards