Alla inlägg den 18 november 2011

Av roboguy - 18 november 2011 22:45

Restraint tycker jag var den typ av film som kommer ut direkt på dvd utan att passera vita duken, men med det icke sagt att den på något sätt skulle vara dålig, inte alls. Men den når kanske inte heller upp till någon högre nivå samtidigt som man kunde ha önskat lite mer av skådespelarna och av handlingen, även om slutet hade med en liten twist som tyvärr uppenbarade sig lite för tidigt för att slå till med hundra procent kraft. 







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN...








Jag tycker det var lite tråkigt att Travis Fimmel i rollen som småskurken Ron var som "vanligt", dvs aggressiv och våldsam samt misstänksam mot sin flickvän. Det är så vanligt förekommande och det är tråkigt att det aldrig kan vara lite mer nyanserat. Dessutom tycker jag att flickvännen är en smula otacksam eftersom vad jag förstår saken det är Ron som har hjälpt henne och att han hela tiden är beredd att göra precis vad som helst för hennes skull. 


Annars är det Andrew som är intressant. Varför har han sådan skräck inför att gå utanför huset? Och vad hände egentligen med hans fru?! Min gissning är att det var han som dödade henne, men det sägs aldrig rakt ut så det kan man fortsätta fundera på efter filmens slut.


Och slutligen, Teresa Palmer... Fan vad snygg denna kvinna är! Jag har inte sett mycket annat med henne, förutom denna tror jag bara att jag har sett henne i I am number four och Trollkarlens lärling, men jag ser henne gärna i fler "vuxna" thrillers som denna och då helst utan så mycket kläder på sig;P


Fans av Teresa Palmer har en del ögongodis att vänta sig i den här filmen....  



Och så var det tvisten i slutet ja... Den hade kunnat bli bättre om den inte hade presenterats lite för tidigt, men samtidigt var den så pass bra att man ( eller jag åtminstone) flinade till lite över Palmers benägenhet att hamna hos helt fel män. 

Restraint är en helt okej thriller som kanske inte höjde sig över genomsnittet men som är hyfsat spännande medan den pågår. Särskilt "spelet" mellan Palmer och Andrew är ganska sevärt, faktiskt. 











 

Av roboguy - 18 november 2011 20:19

Premiär igår på TV6 och jag hade inte så stora förväntningar på den här nya serien, och den hade inte mycket att komma med heller tyvärr. Det känns som att den inte hade något alls unikt eller nytänkande, ingenting som höjde den från det mediokra och den var på tok för "snäll" vilket får mig att misstänka att den ska inte stöta sig med någon och att även yngre ska kunna titta på den. Fruktansvärt tråkigt. Ribban för tv-serier ligger ju på en betydligt högre nivå jämfört med tidigare, så jag tror inte att Grimm kommer att bli en långkörare. 


Möjligen tittar man på den här om man verkligen inte har något annat för sig på torsdagskvällar, men jag kommer definitivt inte att följa den här slaviskt. 










 

Av roboguy - 18 november 2011 19:59

Härlig fredagslåt såhär på kvällskvisten. Erkänner att jag blev inspirerad av att lyssna på den efter att den hade förekommit i tv-serien Grimm som hade premiär på TV6 igår...






http://www.youtube.com/watch?v=qeMFqkcPYcg










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards