Alla inlägg den 6 november 2011

Av roboguy - 6 november 2011 01:45

Jag vet inte riktigt varför det är så roligt med reklam ( reklam som inte är på svenska, förstås) och jag begriper inte varför vi är så dåliga i det här landet på att göra något annorlunda! Men på andra håll i världen har de minsann humor, fantasi och ibland...ja, ibland vet man fan inte vad det är de försöker sälja. Men i All världens reklam som visas på TV11 så finns det med en hel del riktigt bra reklamsnuttar. Mina favoriter från när jag såg programmet tidigare...



David Hasselhoff säljer bredband:

http://www.youtube.com/watch?v=_8EpOVeFB4w




Priece Brosnan i Bond-inspirerad reklam:

http://www.youtube.com/watch?v=iDLL_OHzzvY




Kanske inte superrolig reklam, men i alla fall något man inte får se varje dag:

http://www.youtube.com/watch?v=IuVmfmtXEw8









 

Av roboguy - 6 november 2011 00:39

En film som jag har sett fram emot och förväntade mig en hel del av, men tyvärr levde den inte riktigt upp till mina förväntningar. Men den var inte dålig åtminstone, och såhär när vi närmar oss jultider så är det alltid roligt att se filmer som inte har med "julgulligheter" eller äppelkindade barn med skimmer i ögonen som sitter och väntar på jultomten. Filmer med en ondskefull tomte brukar vara grymt roliga, men tyvärr är inte Rare export så rolig eller morbid som jag hade hoppats på.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!





Jag vet inte varför det är så men jag stör mig något enormt på huvudpersonen Pietari... Det är något i det att han i filmen framställs som en "dum unge", och att han går omkring med sin tyghund hela tiden.... Nej det gillade jag inte alls och tycker att han kunde ha fått vara betydligt tuffare.


Betydligt tuffare gäller för övrigt för hela filmen. Rare exports vaknade bara till liv lite mot slutet då det äntligen blev lite våldsamt, men utöver det så är filmen ganska snäll och jag hade önskat få se lite mer våld och blod:P Det blev liksom lite för snällt stundtals och jag hade velat ha med en riktigt nasty tomte (istället för enbart hans nissar som kutar omkring utan en tråd på kroppen) istället för att se några slaktade renar... Kanske hemskt för andra men definitivt inte för min del.


Sedan var det ganska härligt att i början höra en amerikansk forskare säga "Sami people of Lappland"... Hur ofta har det uttalats på film, måtro?!;O


Nej, sammanfattningsvis är filmen helt okej men jag hade väntat mig lite mer... Men som uppvärmning inför det julemys som stundar så funkar den bra som en liten lättsam motvikt mot allt glitter och gulligull som vi har att vänta oss.







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards