Alla inlägg den 4 november 2010

Av roboguy - 4 november 2010 14:55

Jag har en stark, påträngande lust att bara lyfta upp datoreländet och kasta den i golvet och sedan aldrig, aldrig mer röra vid en dator under återstoden av mitt liv. Är allt nytt bara för att man har ny dator? Så fruktansvärt frustrerande det är att varje gång man ska göra något som man trodde var enkelt så möter man motstånd och problem direkt. Som nu, när jag, som jag gjort tusentals gånger tidigare på gamla datorn, öppnade VLC-spelaren för att titta på en film. Vad händer då? Jo, man har förstås ingen bild. Ljudet fungerar dock? Men bilden? Nåja det är ju alltid roligt att lyssna på en film och så inte kunna se vad som händer, men om inte annat så tränar man upp fantasiförmågan genom att försöka lista ut vad som händer. 


____________________________------_______________________________________


När det kommer till utbetalningar går det alltid långsamt. Man börjar undra utifall att man ska få något eller om något har gått fel, men något besked kan man förstås aldrig få. Inte för att posten är pålitlig i vanliga fall, men nog brukar man få posten vid två-halvtre-tiden åtminstone, men medan man väntar på att få ett besked så är posten naturligtvis alltid försenad. Och så får man sitta och fundera, bita på naglarna, bli orolig och stressad och frustrerad och arg- alla känslor kommer på en och samma gång:P Och är man som jag, så har man lätt för att bli orolig och nervös. Jag vet inte varför jag är sådan egentligen, jag vet bara att jag alltid har varit en nervös och orolig människa. Jag är ganska säker på att jag någon gång kommer att drabbas av en hjärtattack på grund av min nervösa natur, som måste vara påfrestande för både hjärta och nerver! Ta det lugnt, chilla, det som händer det händer det kan du inte göra något åt, det har aldrig varit min ledstjärna. Jag har istället alltid lyckats skapa sådana tankar som att allt går åt helvete, på grund av att jag inte har gjort x så kommer katastrof y,z och å att drabba mig. Eller så gjorde jag något fel när jag fyllde i pappret, så därför kommer a att hända och därefter b, och slutligen kraschar allt i ett enda stort C. 


Å andra sidan så finns det tillfällen då postförsändelser går väldigt snabbt, ja rent av i ljusets hastighet. Och det är vid de tillfällen då kravbrev skickas ut, då man ligger på gränsen till att åka ut eller liknande- då hindras postbilen varken av väder eller vind, för vid sådana tillfällen kommer alltid brevet fram! Men när det gäller att meddela om utbetalningar ska man vara utrustad med en ängels tålamod, och ve dig som vågar bli irriterad över att sådana saker alltid dröjer! 


Nej den här torsdagen har inte varit min dag. Jag skulle förstås ha lagt mig tidigt igår natt, jag kände redan vid elva att jag var trött men jag stannade ändå uppe längre än planerat och det har jag fått betala för idag- jag har varit grinig, irriterad, lättretad, sur om vartannat. Ikväll blir det andra bullar i alla fall- ikväll ska jag lägga mig redan vid tio. Så man kan kanske vara på något bättre humör imorgon. Och jag hoppas att fredag blir lite mer av "min" dag! 

Av roboguy - 4 november 2010 13:52

Nästa års bästa film (?) med en ny, härligt och häftig trailer. 





http://www.moviezine.se/video/202744

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards