Alla inlägg den 10 november 2010

Av roboguy - 10 november 2010 21:39

Stopp och galopp ( ja, jag vet- jag snor det från Flickorna på Klitteholm haha )! Herregud vad gnälliga alla är över att det ska, kanske, komma ytterligare en Indiana Jones-film?! Slappna av lite? Men det är klart- jag verkar vara ensam om att tycka om den fjärde filmen i serien?! Och ja, jag vet att den fjärde filmen inte var riktigt lika bra som de tre originalfilmerna- men vem bryr sig, ärligt talat? Den fjärde filmen var gjord på samma lekfulla sätt som de tre andra filmerna- fast jag erkänner att Harrison Ford inte rörde på sig lika lekande lätt som han gjorde under 80-talet. Men vi blir alla äldre, eller hur?! Nåja, få se vad herrarna Lucas och Spielberg hittar på den här gången. 


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article8103310.ab



Övrigt- jag vet inte om jag ska vara nöjd eller missnöjd, men jag är väl mest missnöjd. Numera har jag en hastighet på ungefär 2 Mbit, som bäst 3 Mbit vid några få tillfällen. Det vore ju alldeles förträffligt- fast jag har liksom vant mig vid att ligga på mellan 3-4 Mbit! Så det känns som ganska långsamt när man nästan aldrig kommer över 2 Mbit. Dåligt. Jag har verkligen försökt att hitta den bästa platsen för modemet i mitt rum, men hittills har jag alltså bara lyckats hitta det ställe som ger mellan 2-3 Mbit. Det är nästan synd att man var så nöjd med det mobila bredbandet tidigare, för annars hade man nog tyckt att den "nya" hastigheten hade varit bra. Och jag vet inte riktigt vari felet ligger- datorn?! Neh, den är ju alldeles nyköpt. Har modemet blivit sämre sedan jag köpte den nya datorn? Nej, det kan jag väl ändå inte tro?!

Men något är det. Och jag ska ta reda på det! Jag ska få samma hastighet igen som jag är van vid. Så det så;P

Av roboguy - 10 november 2010 17:41

Något har kanske börjat hända inom Sveriges filmgränser- i alla fall vid sidan av SF och svenska filminstitutet och allt vad de nu heter ( de som massproducerar filmer som ingen vill se med andra ord!). 


Skaparna bakom Psalm 21 ( måste, måste se den filmen snart ) håller på med en film som ska handla om en epidemi och som gör folk till zombies! Sweet. 


Här lite mer information:


" Utspelar sig i Landskrona där motsättningarna mellan svenskar och invandrare är starka. Men ett yttre hot förändrar hela bilden. Zombie- eller epidemifilmer brukar ju vara kända för att ta avstamp i verklighetens horror och kommentera samtiden. Denna verkar inte vara något undantag. Filmen är för närvarande i förproduktion men av det klipp som redan släppts ser det ut att vara ett rejäl krutpaket som kommer att levereras. Inspelningsstart är planerad till juni 2011 med svensk biopremiär 2012. Och i rollerna ser vi även denna gång radarparet Jonas Malmsjö och Per Ragnar."


Tummen upp för detta, med andra ord!




  

Av roboguy - 10 november 2010 00:03

Skräck: 0/5 Humor: (Ofrivilligt kanske?) 2/5


Sex/naket: 5/5 Skådespelarinsatser: 0/5



" Jennifer är inte som andra tjejer. Hela hennes kropp är en enda stor G-punkt och att kalla det hon lider av för sexuell aptit är en underdrift ? hon är vrålhungrig! Tyvärr blir det inte mycket kvar efter att hon tillfredsställt sin hunger; männen är inte redo för en muterad mansslukerska. Det är först när hon möter Batz som hoppet väcks om att hon har mött sin like: han är söt, blyg ? och har ett monster i byxorna. På riktigt..."


Efter att ha läst den här beskrivningen av handlingen så var jag faktiskt bara tvungen att se filmen, så jag visste redan på förhand att den skulle vara dålig. Men att den skulle vara såhär dålig hade jag ändå inte riktigt trott. Bad Biology kan bäst beskrivas som en porrkomedi, för det saknas verkligen inte sexscener. Jennifer beskriver sig hela tiden som annorlunda, vilket hon verkligen är- när hon var fem hade hon mens för första gången, och hon kan på knappt två timmar bli gravid och föda barn- fast det är "monsterbarn", som hon lämnar ifrån sig överallt, antingen i badkar eller soptunnor! Hon beskriver sin karaktär perfekt med följande ord: "Jag är som en knarkare som behöver kuk på samma sätt som knarkare behöver en fix". 

Killen, Batz, har en "monsterkuk" som han lyckades få fram genom att överdosera sig själv med tillväxthormoner och dylikt- men inte nog med att hans mandom är ett monster, det har dessutom ett eget medvetande. Kort och gott så "lever" hans kuk. 


Det blir helt enkelt bara för mycket och jag tror inte att det är någon som kan tycka om den här filmen, om man nu inte har en väldigt udda smak. 


Några "höjdpunkter":


* Monsterkuken "lämnar" sin ägare och ger sig ut på egen hand för att uppsöka och  ha sex med kvinnor. När den anländer till kvinnornas hem händer två saker; kuken bryter sig antingen igenom golvet eller väggarna. Och kvinnorna som får påhälsning är allesammans- av någon underlig anledning-naturligtvis nakna.


* Jennifer håller i en fotografering där de kvinnliga deltagarna har "vaginamaskar" framför sina ansikten. Jag vet inte riktigt anledning, det får man aldrig förklarat, men det såg lite äckligt ut faktiskt- samtidigt som det faktiskt skulle kunna säga något om tiden vi lever i.


* Och sist, men absolut inte sist, så föds ett "monsterkukbarn" i slutet av filmen :P


Jag hade bara en anledning till att se klart filmen- att se vad som skulle hända när Batz och Jennifer slutligen träffades, men jag hade inte väntat mig att få se en liten monsterkuk-junior födas! Det fanns en anledning till också, jag ville se hur en verkligt dålig film är gjord och vad som skiljer sådan här smörja mot riktigt bra filmer. Och det syns ganska tydligt att den här filmen inte riktar sig till någon speciell, råkar du tycka att omslaget ser intressant ut, och tycker du att filmens handling låter som en okej b-film att titta på en tråkig höstkväll, så är man fast. Man ska inte låta sig bli lurad. Jag begriper inte hur det kommer sig att filmen kallas för skräck-fantasy, men det är antagligen för att lura någon stackare till att se den här skiten!


Kort och gott, undvik det här helt och hållet. 




  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards