Alla inlägg den 9 november 2010

Av roboguy - 9 november 2010 18:22

Att den kommande uppföljaren förstås blir i 3D är inte så mycket att säga om, utan det som var mer intressant var följande: att Zombieland 2 blir större och mer episk. Hur man nu ska tolka det vet jag inte riktigt men jag väljer att tolka det som något positivt i alla fall. Lite tråkigt är det dock att det tydligen inte kommer någon cameoroll- den i den första filmen är ju fantastiskt rolig och är förmodligen redan en klassiker! I övrigt är det bara att hoppas på att den här uppföljaren sällar sig till de fortsättningar som är bra och att det inte blir ett magplask. 






http://www.moviezine.se/artikel/5966-nya-zombieland-blir-i-3d



  

Av roboguy - 9 november 2010 12:40

Minus nio grader just nu, ingen sol, grått och stilla. Men något snökaos är det inte här i alla fall;P 

Av roboguy - 9 november 2010 00:03

Jag vet inte riktigt vad som flög i mig, men många hade rekommenderat och sagt att Killers skulle vara bra, men det håller jag definitivt inte med om. Men jag är inget stort fan av romantiska komedier direkt, men den här har en övervikt på romantik och desto mindre av komedi, tyvärr. Och den är stundtals outhärdligt tröttsam och förutsägbar. 


Ashton Kutcher gör vad han kan av att vara inget mindre än en riktig toffel. Kutcher gör dock en bra prestation, men jag har lite svårt för att tro på att han verkligen är en yrkesmördare. Han har inte "det" i sig, varken som karaktär eller som människa i det stora hela. Han hade i alla fall lyckats lura mig, jag skulle aldrig tro på att han skulle kunna vara mördare. Men i den här filmen tyckte jag att han påminde om Tom Cruise faktiskt.

Katherine Heigl däremot var jag trött på redan från första scenen där hon sitter på flygplan och föräldrarna börjar snacka om hennes ex som dumpat henne. Heigls karaktär uppfyller precis de vanliga kraven- hon ska vara lite vimsig, lite hypokondrisk i fråga om hon har fått mammas armar, om Kutcher är otrogen eller varför han hellre stannar hemma istället för att reser tillbaka till semesterön där de träffades. Ja, det vanliga,  med andra ord. Inget nytt och som plus i kanten- hon verkar inte förstå någonting när pistolkulorna börjar fara kors och tvärs! Varför ska kvinnorna aldrig begripa något i sådana här sammanhang? De ska istället börja prata om vikten med att skydda sig vid samlag etc? Det är inte komiskt längre, det är bara tjatigt och enerverande. Samma sak när hon ska hålla i en pistol för första gången! Herregud. Men toffeln Kutcher har hon järnkoll på. Jag tror knappt att de är frånskilda mer än sammanlagt åtta minuter i filmen! Snacka om att ha maken i koppel. 


Tack och lov hade filmen några hyfsade actionscener i alla fall som avbröt gulligheterna ( ibland var man rent av nära på att kräkas av det perfekta paret, gulligullandet med föräldrarna, förortslivsdrömmen etc ). Och filmens enda stora behållning är att gamla räven Tom Selleck har en hyfsat stor roll här. Jag tror inte jag hade orkat se hela filmen om inte Selleck hade varit med! 


Som sagt, romantiska komedier passar inte mig. Men de som älskar sådana får verkligen sitt lystmäte i Killers. Vi andra försöker att bli av med sockret som vi fått i oss efter att ha sett klart filmen. 





  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards