Direktlänk till inlägg 28 november 2011

2012 Ice Age

Av roboguy - 28 november 2011 01:33

Ja vad ska man säga- hyggligt underhållande som b-version av betydligt mer påkostade The day after tomorrow, men mycket mer än så finns inte i 2012 Ice Age . Effekterna övertygar definitivt inte och är riktigt sunkiga och detsamma gäller skådespeleriet också. Och till skillnad från Day after tomorrow så finns ingen lång prolog och olika varningstecken utan allt helvete brakar bara loss direkt och sedan får vi följa en familjs kamp för att rädda sin dotter genom resten av filmen, så det blir i alla fall aldrig långtråkigt. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!



Det enda man kan göra efter att man har sett sådana här filmer är att konstatera att det finns en del underliga saker... Som hela grejen med en skenande glaciär, hur dumt är inte det egenligen? Jag vet inte om det ens kan inträffa i verkligheten men det har jag svårt att tänka mig. Och varför har militären bara en enda plan- att bomba sönder glaciärhelvetet?! När de märker att det inte fungerar efter det tredje försöket borde andra alternativ diskuteras innan isen mosar hela New York, men icke man försöker lika ihärdigt spränga isen och inga andra planer tycks man ens överväga...

Och sonens dator tycker jag är fascinerande för den tycks fungera hela tiden trots att det rimligtvis inte borde finnas någon täckning då inte ens mobiltelefonerna fungerar och en hel del master borde ha blivit mosade under isens framfart.

Nåja logiskt tänkande medan man ser sådana här filmer brukar aldrig löna sig, så det är lika bra att man stänger av hjärnan helt och hållet istället och klarar man inte av det så ska man inte se den här filmen för mycket logik har man inte att hämta från 2012 Ice Age. Knappast något annat heller, utan den här filmen ser man om man vill men efter en vecka har man förmodligen hunnit glömma bort den, så den passar bra om man är lite bakis en söndagskväll!






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards