Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av roboguy - 3 oktober 2010 22:52

En storsatsning och SVT visar serien bara några dagar efter att den hade premiär i USA, sådant ska naturligtvis hyllas;D Men det märktes inte så mycket att serien var speciellt påkostad- ta bara det extremt fula datoranimerade planet i början?! Och så har vi skådisarna, tråkiga och intetsägande och jag brydde mig inte alls om dem, jag kände ingenting för dem. Det fanns inte heller någon tydlig hjälte ( nu tänker jag mest på 24, där man direkt förstod att Jack Bauer var hjälten i den historia som skulle utspela sig), och tiden hoppade nästan hela tiden i början. Det kanske skapar spänning, jag vet inte- men jag tyckte att det var ganska tråkigt och dåligt gjort på det hela taget. 


Jag tror inte att The event kommer att bli någon större framgång. Kanske dels för att den visas på SVT?! De vill ju att yngre ska titta på kanalen och det är säkert därför som de har köpt in den här hypade serien, men jag tror inte att SVT tillhör ungdomarnas förstahandsval? Jag kan ju ha fel, men... jag tror inte att jag har fel;D Dessutom, ett enda avsnitt per vecka?! Vi lever ju faktiskt under 2000-talet, och allra minst borde man ju visa två avsnitt per vecka? Det borde i alla fall vara ett minimumkrav. 


Slutet av första avsnittet slutade i alla fall ganska spännande och konstigt, så jag kommer förmodligen att se hela den här serien. Men jag tror inte att det här blir en lika stor framgång som Lost eller 24. Men vi får väl se, det kan ju bli bättre senare. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards