Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av roboguy - 10 oktober 2010 16:17

Den här söndagen har börjat riktigt bra. Ingen huvudvärk och inte heller känner man sig sådär seg och oaktiv som jag gjorde igår. Varför kan man inte stänga in sådana här dagar, när man mår bra och känner att man vill göra något, i en bubbla och sen plocka fram den känslan igen när den verkligen behövs? Det kanske vore något att fundera över?;) Om jag kommer på hur man kan göra det så kanske man kan räkna med att vinna något av Nobelprisen? Kanske Nobelpriset i fysik för " att han lyckades knäcka hur man stänger in känslor och kan plocka fram dem vid behov, ungefär som man har kläder i en garderob och kan plocka fram en kavaj eller väst". 

Av roboguy - 10 oktober 2010 00:39

Exam var inte riktigt den film som jag trodde att den skulle vara, men i och för sig så hade jag inte så höga förväntningar på den heller. Filmen var lite för smart för att falla mig  smaken och satsade mer på klurigheter än våldsamheter. Som frågan om vilken fråga som de församlade skulle besvara egentligen! Det hade en ganska häftig förklaring i slutet. 


Den enda scen som jag störde mig lite på var scenen med tortyr- och tortyrredskapet som användes var ett... A4 papper?! Det kändes en smula lamt och det kvinnliga offret överreagerade en aning anser jag. Hur mycket skada kan man göra med att papper egentligen? I och för sig är det enkelt för mig att sitta och vara stursk här och det skulle nog vara en helt annan sak om någon hotade med att skära mig i ögat med ett papper. Men i alla fall, det var nog den sämsta tortyrscen som jag har sett på länge. 


Jag hade slutat att se den här filmen om det inte hade varit för att filmmakarna lyckas hålla nyfikenheten levande hela tiden. Man vill veta vad de egentligen gör för test, vad de måste klara av för att lösa gåtan och vad det är för något jobb de ska få, om de klarar examensprovet. Persongalleriet var däremot en aning träigt och tråkigt. Det var ingen av karaktärerna som stod ut, utom den kaxige förstås. De andra var tråkiga. Som tur är tvingades man inte höra allesammans berätta sina bakgrundshistorier- det hade tråkat ut mig direkt. Men sådant slapp man den här gången. 


Exam är helt okej för den som vill sitta och fundera i höstmörkret medan man ser på den här filmen. Vi andra blir lite uttråkade innan allting får en förklaring. Men en tumme upp för att det ändå satsades mer på hjärna än på blod och våld. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards