Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av roboguy - 27 oktober 2010 20:05



Vila i frid, Mormor! <3

Av roboguy - 27 oktober 2010 17:03

Ja, jag har skrivklåda i dag och det är därför jag uppdaterar bloggen så frekvent i dag. Dessutom har jag inte så mycket annat att göra för tillfället. Men ni behöver ju å andra sidan inte läsa allt jag skriver;D


Nu står det alltså klart att Big brother gör comeback. Och varför inte? TV6 håller ju desperat liv i Paradise hotel och det verkar som att det fortfarande finns en liten publik för de här programmen. Jag är fortfarande lite bitter över att jag inte hade Kanal 5 när Big brother härjade som värst och orsakade stora skandalrubriker. Det var lite bittert. Dessutom var det då inte lika självklart som det är nu att lägga upp program på nätet så man var ganska hopplöst efter. Inte för att jag direkt var sugen på att se såpan. Men i alla fall. Och nu när den gör comeback så är det för första gången sedan 2006. Jag hoppas att de har gjort någon form av förnyelse och förändringar? I och för sig kan det inte hända så mycket ty formatet är tämligen orubbligt och går ju ut på att låsa in ett antal människor och sedan se vad de har för sig dygnet runt. 

Det känns som att TV4 bara vill skaka liv i ett lik som knappt någon bryr sig om längre? Det behövs lite nya idéer istället, något nytt. Dokusåpan är väl i det närmaste dödsförklarad vid det här laget och har bara ett fåtal som följer någon dagligen/veckovis? 





http://noje.se.msn.com/nyheter/article.aspx?cp-documentid=155103636


Av roboguy - 27 oktober 2010 16:08

Herregud hur har jag kunnat missa den här debattartikeln såhär länge? Det är ju precis sådana tankar som jag går omkring med och funderar över. Som varför det inte finns en enda tidning för killar/unga män som inte måste ha en halvnaken brud på omslaget och som kan handla om känslor och frågor som vi har, liknande Veko-revyn? Jag vet ju egentligen svaret- en sådan tidning säljer helt enkelt inte och skulle det mot förmodan dyka upp en sådan killtidning skulle den kanske kunna överleva ett halvår innan den skulle tvingas läggas ned. Men varför måste det vara så?


Hannah Arnhög sammanfattar det jäkligt bra: " Det är som att killars problem inte finns. Alla pratar med tjejerna. Vi får veta att vi kan klara allt vi vill, att det är okej att må skit och att vi äger vår sexualitet.

Men vem pratar med killarna? ”De klarar sig, de är ju grabbar. Och grabbar är ju som de är”. Så jävla orättvist.

Visst finns KP för de yngre, men sen då? Slitz och Moore för vilka manssläktet är kåta snubbar som gillar bärs, brudar och vapen. Inte så lätt att som ung kille år 2010 passa in i den förlegade bilden av manlighet kanske."


Precis den mentaliteten verkar finnas överallt i samhället, De klarar sig, de är ju grabbar. Ja, jag är grabb- men har inte jag också frågor? Jag skulle gärna vilja höra någon skriva att " du duger som du är, bara för att du inte tycker om att styrketräna och satsa hela din fritid på att bygga muskler och se ut som Arnold S och Sylvester Stallone gör dig inte till mindre av en man. Bara för att du inte tycker om sport och ägnar all din vakna tid åt sportbevakning och betting på Pokerstar.com, innebär inte det att du inte är en riktig man. Ingen säger detta. Istället, i brist på annat, när man läser Slitz och Café får man idealbilden av vad man ska syssla med som kille: du ska gilla sport, har du inte tillräckligt stora muskler-ät det här proteinrika pillret i så fall, så blir du en riktig karlakarl! På helgerna ska du utan undantag ut och festa med grabbarna, har du flickvän ska hon stanna hemma eller umgås med hennes vänner, har du ingen flickvän-ragga, ragga, ragga! Här får du tipsen om hur du bäst får mus!

Känslor? Nej, nej det skriver vi ingenting om här. Känslor är för fjollor och och kvinnor. Du ska vara hård, kall, alltid självsäker.

Jag skämtar tyvärr inte. Det är den här uppfattningen som man får efter att ha bläddrat i Moore, Slitz och Café. Naturligtvis ska du också ha på dig snygga kläder, för det är ett område som har vuxit. Du ska dessutom ha de senaste tekniska prylarna. Osv, osv...


Men det var i alla fall befriande att läsa den här debattartikeln. Men så mycket mer kommer väl inte att hända? Jag får fortsätta att uppträda som den där kalla människan och försöka hitta svaren på mina frågor någon annanstans. En riktig man reder sig själv, heter det ju. 







http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article7964911.ab

Av roboguy - 27 oktober 2010 14:35

Bride of Chucky måste vara bland det sämsta som har gjorts för film ( men det finns naturligtvis än värre filmer ) så att de planerar en nystart av Onda dockan-serien är bra för de kan ju inte fortsätta på det inslagna "humor"-spåret. Att remaken dessutom rapporteras bli blodigare och mer skrämmande än originalet låter nästan för bra för att vara sant. Sedan återstår det att se hur bra filmen verkligen blir, men jag hyser förhoppningar om att den kan bli ganska bra ändå. 

Jag har aldrig tyckt att Onda dockan-filmerna har varit läskiga. Jag kan inte bli rädd av en "docka", allra minst inte en datoranimerad docka. Det blir bara inte läskigt tyvärr. Men det återstår att se vad det blir av detta!






http://www.moviezine.se/artikel/5871-den-onda-dockan-gors-i-ny-version


Av roboguy - 27 oktober 2010 13:56

Det märks att vi börjar närma oss jul i mer än bara vädermässig aspekt. Årets julfilmer börjar visas upp och det finns som vanligt något för alla- familjen, barnen och så vi som tycker om de lite mer udda julfilmerna;) Jag har tidigare lagt upp en trailer på en film som handlar om en ondskefull jultomte, och denna nya film vet jag inte riktigt om det är jultomten som är ond eller om det är människorna som fångar honom som är de onda. Hur som helst, Rare exports ser i alla fall ut att vara underhållande men jag betvivlar att den kommer upp på biograferna i Sverige under julhelgerna? Det ser ut att vara en film som producerats av Sverige tillsammans med Finland och Norge så det vore konstigt om den inte dyker upp någonstans? Här har ni trailern, men jag tvivlar på att den kommer att uppskattas av alla;



http://www.youtube.com/watch?v=2EKUX0zkguo


I övrigt så känns det väldigt bra i dag. I och för sig är det kanske inte så konstigt då man var nervös hela förra helgen plus måndagen, så det känns väldigt skönt att få slappna av lite nu efter att det gick så bra i går. Det är en bra lill-lördag, kort och gott:)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards