Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av roboguy - 4 oktober 2010 22:17

Den här hyllningsboken om Clint Eastwood vill jag gärna ha! Jag hoppas att den snart kommer ut på bibblan för då ska jag låna den direkt;D





                                        

Av roboguy - 4 oktober 2010 18:36

Inte för att jag har varit någon tekniknörd förr i tiden direkt, men nog tyckte jag att jag hade ganska bra koll på vilka tekniska prylar som fanns förr i tiden. I dag har jag inte alls någon större koll längre, det har kommit så jäkla mycket nya saker och namn så jag blir alldeles snurrig så fort jag försöker sätta mig in i teknik numera. Jag försöker att hänga med så gott det går men det ser ut att vara en omöjlig uppgift. Förr behövde man liksom bara ha koll på hur man skickar och tar emot ett sms, och om jag minns rätt så kunde man väl också mms:a när jag var yngre fast det kostade en rejäl slant för att skicka en bild till någon annan. Den tiden är glömd numera. Sms och mms kostar i princip ingenting ( i mitt abonnemang ingår nämligen femtusen sms gratis/månad och mms kostar väl lite mindre än en krona tror jag ). 


Nu ska jag komma till saken- jag försöker bli lite mer insatt i vad det betyder att ha wifi, hur man kan vara "osynlig" på Internet ( men jag förstår det bara som så, att om man ska vara det så kommer man inte att få någon vidare bra hastighet fast jag inte vet om det stämmer eller ej ) och så ville jag finna mig en sladd som gör det möjligt att koppla laptopen till TV:n vilket visade sig vara i stort sett omöjligt för jag förstod dels inte vad alla förkortningar stod för och vilket användningsområde sladdarna hade. För att göra en lång, och ganska komplicerad, historia kort så hittade jag ändå rätt sladd ( tror jag ) men då uppstod genast ett nytt problem- hur i hela hel-vete gör man egentligen för att koppla alltsammans rätt. Datorn + TV:n ska kopplas ihop och så ska det letas efter datorn på TV:n och... Nej, efter att ha slitit med uppgiften i två, tre timmar så fick det vara nog. Mitt tålamod är inte hur stort som helst, så jag får väl se om jag tar tag i uppgiften senare i dag eller imorgon. 


Teknik är rena rama djungeln numera, som sagt;D

Av roboguy - 4 oktober 2010 15:13

Jag har inte sett den här debatten tidigare, men det låter ju som att de flesta av debattörerna som medverkade här är inne på att man inte ska kriminalisera en hel ungdomsgeneration, vilket är positivt att höra. Jag tycker också om förslaget med att göra som man gör på samma sätt som på biblioteket- där man lånar en bok och en ersättning för detta går till författaren.





http://www.youtube.com/watch?v=NA-wBVDFYtM&feature=related

Av roboguy - 4 oktober 2010 13:34

Den här filmen var ganska förutsägbar och välfylld med flera vanliga klichéer men å andra sidan så tror jag inte att filmmakarna hade några höga ambitioner med The corruptor. Det är också ganska tydligt att det här är bland de första rollerna för Mark Wahlberg, som här spelar en "hederlig" snut som blir förförd att gå omvägar för var poliser får göra tillsammans med den hårdkokte snuten Chow Yun-Fat. Krydda handlingen med lite kulturkrockar ( Wahlberg är en vit snut som ska börja jobba i Chinatown, naturligtvis får han pikar för detta och att han är lätt att känna igen bland alla "gulingar"). Men ingen skugga faller över Wahlberg, han gör så gott han kan med ett ganska hopplöst manus. Chow Yun-Fat däremot har gjort betydligt bättre rollprestationer än vad han gör här och det känns som att han går väldigt mycket på autopilot. Men han passar dock som stenhård snut. 


En sak som jag inte har tänkt på tidigare men som jag kom till insikt över efter att ha sett den här filmen; asiatiska kvinnor tycker ju att "alla" vita mäns kukar är stora, då "alla" asiatiska män har väldigt små. Därför är det ju ingen nackdel med asiatiska kvinnor därför att oavsett vilken storlek man har på sin hammare så tycker kvinnorna att den är stor jämfört med vad de är "vana vid"! Och kvinnornas små händer gör att de tycker att västerlänningens mandom är gigantisk och det ger ju en enorm egoboost. Tänk vilka insikter man kan komma underfund med medan man tittar på film;D


Kort och gott; The corruptor var ingen höjdare. Om man vill se precis allt som Mark Wahlberg har medverkat i så ska man naturligtvis se den här också, och det är ju inte helt fel med en actionfilm som trots allting annat ändå är en hygglig action som varken gör mer eller mindre än vad den är. Men nog har man sett betydligt bättre filmer, förstås. Men den här duger som lätttuggad underhållning en regnig höstkväll. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards