Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av roboguy - 6 oktober 2010 22:21

Varför ska man ställa till det för sig?! Jag har blivit expert på det under den senaste tiden, oklart varför. Hade jag bara gjort som man ska göra så hade ju allt varit lugnt och fint. Men nej, jag ska göra tvärtom nuförtiden- göra allt tvärtom istället för att göra rätt! 


Det finns en chans att ställa allt till rätta men jag undrar om jag inte borde ha hört av mig tidigare, redan förra veckan kanske? Sista minuten, det är vad som gäller. Å andra sidan- vem skjuter inte upp obehagliga saker? Vem gör inte det? Jag tror det är många som gör precis som jag. Jag har ju hört sägas att sådant som man är orolig över och rädd inför ska man se till att lösa så snabbt som möjligt, helst direkt. Men istället blir det tvärtom! Man skjuter upp saken, man oroar sig, man har ångest, man tänker mörka tankar osv. 


Hoppas att allt går vägen imorgon/ de närmaste timmarna... 

Av roboguy - 6 oktober 2010 21:16

Jag kommer vara väldigt nervös de kommande timmarna, ja ända tills dess man får ett svar! Måtte det gå bra! Det känns som att det är en skitsak som det handlar om, jag menar- värre saker kunde man ju ha gjort! Hoppas, hoppas... 

Av roboguy - 6 oktober 2010 19:17

Imorgon klockan 13.00 kommer Peter Englund att tillkännage vilken författare som får årets Nobelpris i litteratur och som vanligt är spekulationerna i full gång. Ett namn som alltid finns med i sammanhangen är Joyce Carol Oates, men jag tror inte att hon kommer att få priset i år heller ( eller något annat år heller för den delen eftersom hon är för bred och skriver för mycket haha). 


De andra kandidaterna är väl inte sådär att man blir alldeles fjong i bongen, men ett namn sticker ut en aning: Haruki Murakami! Jag har inte läst alla böcker som han har skrivit, men en av dem har jag i alla fall läst- Kafka på stranden! Den boken är kanske inte det bästa som Murakamil har skrivit, men den hade en speciell ton i alla fall. 


Från Wikipedia:

" Haruki Murakami (村上春樹 Murakami Haruki), född 12 januari 1949, är en av Japans mest populära samtida författare och översättare. Hans västerländskaberättarstil med återkommande motiv och teman av surrealistiska och övernaturliga element har influerat en yngre japansk författargeneration, särskilt inom genrernafantasy och science fiction."


Nu vet ni lite mer om min favorit till att vinna Nobels litteraturpris. Imorgon vet vi hur det går och vem som vinner. Må den bästa mannen eller kvinnan vinna! Och som vanligt, jag kommer att stå beredd på biblioteket, vänta tills tillkännagivandet kommer och vara först ut med att låna någon av vinnarens böcker;)  

Av roboguy - 6 oktober 2010 15:17

Hmm "ingenting är omöjligt" skanderar ju en viss Svan hela tiden, och visst är det väl kanske på det sättet det ligger till. Och inte för att jag missunnar Austin möjligheten att vara med i uppföljaren- men jag undrar bara hur tusan de ska förklara att han överlevde? För det ser så ut att Austin blir tämligen barbecued ( grillade alltså, jag tror inte ens att det där ordet finns? ) och det ser också ut som att han inte borde ha någon chans att klara sig från att bli en glödande kolbit? Men som sagt, ingenting är omöjligt i filmens underbara värld. 


Och det ska bli jävligt roligt om det blir så att Bruce Willis får en större roll i den kommande filmen, och ännu mer roligt blir det om han den här gången får vara huvudskurken! Åh, kan inte uppföljaren redan vara färdiginspelad? Kan inte Stallone ha spelat in den i hemlighet medan han höll på med första;) Önsketänkande, ja. Men jag ser verkligen fram emot uppföljaren!




http://www.moviezine.se/artikel/5718-austin-aringtervander-till-expendables-2


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards