Alla inlägg under december 2011

Av roboguy - 4 december 2011 01:23

Jag fick kämpa med att kväva en och annan GÄÄÄÄÄssspning medan jag försökte förbli intresserad över hur det skulle gå för de inblandade i House of the rising sun, som kort och koncist kan sammanfattas som en b-film gjord med noll fantasi eller fernissa och som därför kommer att fortleva sina dagar med att hamna i den ena filmrean efter den andra. Det som fick mig att lägga märke till den var två namn på filmens omslag- Amy Smart ( underbar typisk korkad blondin i Crank-filmerna) och Danny Trejo, men tyvärr gjorde ingen av dem något av sina bättre framträdanden här. Och huvudpersonen, en gigantisk wrestlare, spelad av Dave Bautista får knappast något Oscarspris för sitt utrycksfulla agerande;P En story som ligger på Kalle Anka-nivå gör dessutom att den här filmen kvalar in på "sämsta-film"-listan hur lätt som helst.







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.







Ja, jag hade förväntat mig mer av Amy Smart, specieltl när hon är så överdrivet rolig och underbar i Crank-filmerna. Men här är hon tvärtemot en riktigt, tråkig jäkla gnällig kärring rentut sagt. Ingenting andas trovärdighet över karaktären och Smart har haft betydligt roligare scener i Crank jämfört med det hon behöver göra i den här filmen. Trist är bara förnamnet, här är hon både trist och riktigt dålig.


Danny Trejo behöver man inte förvänta sig speciellt mycket men herregud, något mer än en gangsterkung (för vilken gång i ordningen spelar han skurk egentligen? Någon som håller räkningen?) som har lite sex med några kvinnor innan han blir insyltad i det som händer i filmen och sedan försvinner efter bara någon sekund? Snälla, om Stallone tror på honom och han har fått spela huvudrollen i Machete, varför inte ge karln lite mer att arbeta med någon gång? Eller var han enbart ute efter lite snabba kaffepengar när han bestämde sig för att medverka i den här soppan? Man vil ju faktiskt se honom in spee, ha ihjäl en och annan snubbe eller åtminstone leverera någon cool replik. Det gör han inte här... Han gör knappt något alls. 


Dessutom känns avslutningen som något som kommer från vilken simpel kioskdeckare som helst,och då slutet är jävligt öppet så undrar jag om regissören drömde om att han skulle få göra en uppföljare för att berätta den spännande fortsättningen om de intressanta karaktärerna? Hm, regissören borde kanske sluta röka för mycket joint och ägna sig åt att fantisera ihop en berättelse som håller mer klass än en Kalle Anka historia...






 

Av roboguy - 3 december 2011 22:15

Två låtar som är perfekta att spela under rn lördagskväll, på högsta möjliga volym naturligtvis;)


http://www.youtube.com/watch?v=L_fCqg92qks&ob=av3e




Och jag som trodde Gunther hade lagt ned för länge sedan, men den här är väl ny?! Jag har i alla fall inte hört den tidigare, huruvida det är bra eller dåligt att jag har hittat den nu låter jag vara osagt...


http://www.youtube.com/watch?v=fFsuk3QISB8&ob=av2e







 

Av roboguy - 3 december 2011 20:45

Man har tydligen hittat benmärg från ett ben i Sibirien som tydligen ska vara tillräckligt för att man ska kunna klona fram en mammut, i alla fall hoppas forskare i Ryssland och Japan på att det ska visa sig vara möjligt. Kanske lyckas de med det företaget men jag tycker vi människor, som tycker om att leka Gud, ska ta i beaktande och kanske inte hålla på och mixtra alltför mycket med naturen och det ekosystem som finns numera. Mammuten gick under på grund av förändrade förhållanden som den inte klarade av, och vilken nytta skulle det vara att eventuellt väcka liv i dem igen mer än att det förvisso skulle vara fascinerande att se en livs levande. 


Men som sagt, mixtra med naturen mer än vad vi redan har gjort ska vi nog vara aktsamma för...Jag menar, tänk bara Jurassic Park, fast i verkligheten;P




http://www.expressen.se/nyheter/1.2640774/forskare-nu-kan-vi-klona-en-mammut








 

Av roboguy - 3 december 2011 19:15

Nu meddelas det att ytterligare en av Paul Verhoevens gamla kultfilmer ska få en äcklig remake ( som om det inte räcker med att man våldtar Robocop och Total recall). Jag misstänker starkt att den erotiska thrillern Basic instinct snart får en nyinspelning, men räkna med att de tar bort det bästa ur originalet för att "barnanpassa" eländet. Samma öde till mötes går förmodligen Starship troopers- den blir antagligen snällare, tar bort allt som kan vara det minsta farligt såsom nakenhet, våld och satir ( jodå tittar man en eller två gånger på den här filmen så upptäcker man att det finns kritik även i en sådan här film) och så gör man något menlöst dravel som är tillåtet för 11-åringar att gå och se på bio, allt för att man vill tjäna så mycket dollar som möjligt. Helt otroligt att Verhoeven tillåter att de våldtar hans filmer, eller är det måntro filmbolagen som bestämmer över sådant?! Ovärdigt, är det helt enkelt. 



http://www.moviezine.se/artikel/8975-starship-troopers-faringr-en-remake










 

Av roboguy - 3 december 2011 18:48

Jag är inte direkt mycket för konst, det erkänner jag direkt och utan omsvep men visst är det ganska roligt att åtminstone ta sig en titt när det finns något nytt att titta på i konstavdelningen på statsbiblioteket, och en del av sakerna var riktigt fina och något som man utan någon tveksamhet skulle kunna köpa och ha hemma.


 

Jäkla fräck "discokula" med ett ansikte i;D



   






Istället för en vanlig blomkruka kan man ha en fot istället;)


    

Av roboguy - 2 december 2011 23:00

Utan Torso, I corpi presentano tracce di violenza carnale i original, hade inte filmer som Fredagen den 13:e och Halloween sett dagens ljus har jag fått höra och det kanske ligger något i det. Den här filmen har jag i alla fall velat se ett bra tag, och tack och lov så håller den här filmen faktiskt ganska bra fortfarande även om det förstås finns med ett och annat moment som är lite störande. Det största problemet är skådespeleriet, det håller rentav lågstadieklass stundtals men vad gör det... Lite charmigt är det ju ändå. Jag har inte sett speciellt mycket av de gamla, klassiska Giallo-filmerna men efter att ha sett den här är jag sugen på att se de andra också. 








LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





I början blev jag lite irriterad över allt snack om konstnären Perugino, vilket inte jag tycker hade så mycket med handlingen i övrigt att göra och jag förstår inte heller anledningen till att ge det så stort utrymme och när man inte vet vem konstnären är så orkade man inte direkt följa med så mycket i snacket. 


Småroliga detaljer; när en av killarna är tillsammans med en prostituerad kvinna så verkar han inte vilja röra vid henne vilket är okej, för horan har annat att erbjuda- till exempel svenska filmer;P Det här var under den tid som svenska filmer var internationellt kända och omtalade, och tydligen inte bara i USA. Det ni, det kan man knappast anklaga dagens svenska filmer för att vara.

En annan sak var också det faktum att det förekommer en hel del nakenscener-filmen inleds med en trekant med två kvinnor och en kille, och på den linjen fortsätter filmen oförtrutet. Såhär mycket naket har jag inte sett på länge i en skräckfilm, här ligger verkligen Fredagen den 13:e i lä. 


 

En hel del flower-power förekommer i filmen, minst sagt. Nakna kvinnor i Torso är inget som förekommer bara då och då, utan det är nästan hela tiden.



Jag tycker däremot inte om slutet speciellt mycket, för det var en aning för utdraget och tyvärr blev det inte speciellt spännande heller att se hur det skulle sluta. Men strunt samma. Det viktigaste i den här filmen, mordscenerna, var inte direkt bra genomförda. Mördaren använder bland annat en scarf för att ta död på offren, förutom i slutet då det blir lite mer blodigt av alltsammans. Men jag kan förstå att det här fick dåtidens publik att reagera.


Sedan började jag fundera lite över hur det kommer sig att efterföljarna Fredagen den 13:e och Halloween fortfarande rullar på, varför det fortfarande kommer filmer i de här skräckfilmsserierna. Jag antar att det har att göra med att mördarna är originella och lite fascinerande samtidigt som man önskar att man aldrig skulle möta dem öga mot öga. Men jag gillade mördaren i Torso också, även om det inte fanns något som gjorde honom så "speciell" direkt.




Men för att vara en film av mannen som upprörde världen med Cannibal Holucast så är Torso betydligt "vänligare" och den blir aldrig direkt skrämmand eller spännande ens, men den var ändå rolig att se trots att den har flera år på nacken.









    

 

Av roboguy - 2 december 2011 20:23

Härligt att cdon.com fortfarande kommer ihåg mig trots att jag inte har handlat från den sidan sedan... ja, jag tror banne mig att det är snart ett år sedan nu. Om jag minns rätt beställde jag filmen The tournament och något mer i december/januari ifjol, men sedan dess så har jag inte varit där. Kanske dags att kolla in vad de har för erbjudanden just nu när julen står inför dörren, och med femtio kronor i rabatt så kanske man hittar något fynd!






 

Av roboguy - 2 december 2011 12:30

Oh I like it. Youtube är snyggare än vad den någonsin har varit, jag gillar verkligen den nya designen och utseendet på sidan samt att de har gjort en vettig kategorisering av kategorier som man kan välja bland, men samtidigt finns naturligtvis kärnan kvar, att man kan göra egna sökningar på vad man vill. Däremot hade man kunnat skippa Youtubes egna videos och istället som tidigare visat vad andra tittar på, men det kanske kommer tillbaka?! Men tummen upp för nya Youtube.







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards