Alla inlägg under december 2011

Av roboguy - 10 december 2011 01:17

Ja, jag vet inte men 2011 känns inte alls som Jason Stathams år och de filmer jag har sett där han medverkat har underpresterat å det väldigaste och inte alls levt upp till mina förväntningar. Trist som fan, då jag verkligen gillar Statham men filmerna han medverkar i håller ingen högre klass. Trots att jag såg Blitz ganska nyligen minns jag knappt något från den, och Statham briljerade inte alls. The mechanic var ingen höjdare heller, likaså var 13 en vansinnigt dålig film. Men Killer Elite får väl rankas som en av de filmer där Statham ändå genomför en okej prestation, även om han inte är så bra som han varit tidigare och filmen som helthet är inte mer än okej. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!





Härligt var det i alla fall att se Robert De Niro i något vettigt åtminstone. Inte för att han glänser här som i fornstora dagar, men han funkar ändå som veteranen som har tagit på sig lite av en pappa-roll gentemot Statham, ändock blir det kanske en aning löjligt ibland när Niro säger "pojken" eller "gossen" en gång för mycket. Så jävla ung är inte Statham, faktiskt. Men det var härligt att se Niro glänsa lite i scenen på tunnelbanestationen. Ohboy, vad jag gillade den sekvensen.

Däremot är det tröttsamt att Stathams karaktär ska "tröttna" på jobbet i inledningen ( har vi sett det förr eller har vi sett det förr) och dessutom ibland komma med moraliska synpunkter senare, som "frun behöver inte dö,hon var inte inblandad" eller " nej, bara de skyldiga ska vi ta" osv... Alltså han markerar lite att man inte ska döda bara för dadandets skull. Eller som man uttrycker det i ett replikskifte: Jag är klar med dödandet. - Men dödandet är inte klar med dig! Oh, jaaa härligt moraliskt filosofiskt tyngd på det där;P


Clive Owen brukar helt klart ge mer väsen av sig än vad han gör i Killer Elite, här märker man inte av honom speciellt mycket och jag kan inte heller säga att jag kan ge honom helt och hållet godkänt för insatsen här, för jag hade hellre velat se en mer renodlad fight mellan Owen och Statham ( en fightscen bjussas det i alla fall på, den på sjukhuset, men det var alldeles för lite).


Sedan tycker jag det var trist att filmen baseras på en verklig historia. Och jag hade velat se lite mer yrkesmördare-mot yrkesmördare och inte ha en massa trist politik iblandat i storyn och i överlag hade jag velat att filmen skulle ha varit en "hitta-på"-berättelse istället, inte förankrad i verkligheten. Lite mer The tournament över anrättningen hade synnerligen inte skadat.  


Egentligen tycker jag om den sista halvan av filmen bäst, det är den som gör att jag tycker det här var en av de bättre filmer Jason Statham medverkat i- för ett tag är han helt ensam och ska fixa saker och ting, och det är egentligen då Statham funkar som allra bäst. Men det var först mot slutet filmen blev lite intressantare och det var tyvärr lite försent för mig, jag hade redan hunnit ge upp hoppet och Killer Elite blev inte den actionfest jag hade hoppats så innerligt på. Suck, året 2011 verkar inte sluta på topp, direkt. 


Två av fem möjliga toarullar får Killer Elite. 









 

Av roboguy - 9 december 2011 14:22

Ja, nu när premiären för Finschers version av Män som hatar kvinnor kryper närmare så börjar också pr-maskineriet att öka och nu har tydligen Finscher gjort ett inslag om försvinnandet av Harriet, och gjort det i en form av ett Amerikanskt tv-program. Ganska roligt, och det här inslaget borde finnas med i extramaterialet när filmen släpps på DVD så småningom.




http://www.youtube.com/watch?v=O-j_2eBAxBo









 

Av roboguy - 8 december 2011 10:15

Haha den här sidan måste ha skapats för ett tag sedan, då sidan inte ser direkt modern ut... Men lite rolig var den i alla fall så jag förmedlar det här surftipset vidare. Man behöver inte bara ha koll på hur många dagar, timmar och minuter som återstår tills det är julafton, man kan också hålla koll på nedräkningen till Alla hjärtans dag, nyår, påskafton och till år 3000;P








http://www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php









 

Av roboguy - 8 december 2011 06:37

Naaw, till och med jag förstår varför engelsmännen blir betagna av den vita renen Snowy! Supersöt är den ju;P Och ovanlig, det föds tydligen bara en vit ren av 10 000, men desto roligare att vara just vit och sticka ut ur mängden lite. Det verkar fungera för lilla Snowy;)







http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14047222.ab

Av roboguy - 7 december 2011 23:45

Jag vet inte riktigt varför jag såg fram emot den här filmen innan jag såg den men det hade nog att göra med min önskan om att få se en mörk, dyster och skruvad version av en känd saga som gjorde att jag var lite nyfiken på den här men såvitt jag kan bedöma så har den ingenting att göra med sagan Törnrosa ( Sleeping Beauty) och sedan när det visade sig att filmen inte var särskilt provocerande utan mest tröttsam så förlorade jag hoppet om att man kommer att göra så mörka versioner av de kända sagorna! Och när inte ens Moviezine hade något vettigt att skriva om den här filmen så är jag glad över att det inte bara är jag som inte har särdeles mycket att säga om den här filmen, som rent ut sagt är rena rama skiten.







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!







Okej, lite äckligt är det med gubbarna som av någon anledning vill vara med en naken Lucy, huvudpersonen, i en säng medan hon är neddrogad- men vad fan är gubbarnas motiv? Man får se korta glimtar medan de klär av sig och lägger sig bredvid henne, samt en som är lite mer handgriplig och lyfter upp Lucy och lägger henne något hårdhänt på golvet... Men sedan då? Ja, fantasin hos tittaren ska väl väckas till liv och visst kan jag föreställa mig vad som försiggår, men jag hade ändå velat se... mer.


Ingen skugga faller på Emily Browning som jag tycker gör en bra insats ( det kan inte vara helt enkelt att låtsas sova medan en gubbe sticker in sina fingrar i hennes mun, eller att ligga naken bredvid gubbarna), men samtidigt får jag inte ut något av hennes huvudperson. Hon har precis samma uttryck i ansiktet genom hela filmen oavsett om hon jobbar eller om hon deltar på något sexuellt... Hon reagerar liksom inte alls ( förutom i slutet).


Vad vill Sleeping Beauty säga egentligen?! Ja, filmen vill absolut vara provocerande men missar målet helt och hållet. Vad har man för budskap? Ja inte fan vet jag och jag orkar inte ens överanalysera den här skitfilmen. Men ett av svaren kan vara att man gör vad som helst för pengar numera, eller att kvinnor bestämmer själva över sina kroppar och om man vill bli "utnyttjad" för att tjäna pengar eller inte... Eller ja, jag vet fan inte. Jag har ingen aning vad den här filmen vill. 


 


Sleeping Beauty är vedervärdig, men förmodligen inte på det sätt som regissören hade tänkt sig, utan helt enkelt tråkig och totalt intetsägande. I alla fall för mig! Det här var helt enkelt alldeles för smart för att passa mina enkla smaklökar och dessutom alldeles för dystert utan någon egentlig mening alls...










 








Av roboguy - 7 december 2011 22:17

Hmm njae jag vet inte jag... The three stooges ser lite löjlig ut, och framför allt har regissörbröderna Farrelly helt och hållet tappat greppet numera, i alla fall om man ser till de filmer de har gjort de senaste åren! Men man vet ju aldrig, det här kanske kan bli bra? Fast det verkar inte så när man har sett trailern, tyvärr...




http://www.youtube.com/watch?v=DAsKdgORKds









 

Av roboguy - 7 december 2011 19:40

Eftersom jag har ett visst intresse för historia på lekmannanivå så har jag bland annat hört i olika sammanhang att den franska drottningen Marie Antoinette ( ni vet väl vem hon är hoppas jag, annars får ni se till att hålla er vakna under historielektionerna ) och att hon skulle ha sagt "Låt dem äta bakelser", och även andra varianter har jag hört, men nu visar det sig att hon alls inte sade det utan att citatet fanns i omlopp om andra drottningar och prinsessor redan innan Antoinette var född, men att det sedan användes som propagande mot henne. Men det är alltid roligt när sådana här historiska myter spricker! Mer sådant borde finnas med i tidningar som Allt om historia, för det är om sådant jag tycker om att läsa.





 

Av roboguy - 7 december 2011 16:34

Hmm jag är försiktigt positiv till att Magnus Betnér ska göra ett debattprogram, men det finns en del farhågor och det största är väl att det inte finns något debattprogram i Sverige som känns sådär superhett egentligen. Debatt på SVT brukar ju vara partiskt så in i bomben och Belinda gillar jag inte alls, så om Betnér kombinerar sin vassa tunga med riktig seriös debatt så borde Betnér drikt bli en hit. Men jag gillar inte att han har ett program i USA som förebild, det har så många före honom haft och vi har ju haft Joe Leno och David Letterman-wannabes tidigare och det har inte funkat så bra på svensk mark, så ja vi får se vad det blir av det här...



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14045291.ab







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards