Alla inlägg under december 2011

Av roboguy - 14 december 2011 15:15

Herregud men ursäkta... Markoolio var "rolig" och kändes relativt het medan jag var yngre men att han fortfarande försöker sig på det här med musik... Ja, det känns mindre hett. Han borde satsa på Karlsson på taket-föreställningarna istället, och programledarjobben och ägna tid åt familjen istället. Eller göra något helt nytt, musikaliskt, något mer allvarligt och seriöst och inte en ny skiva med "ploj-låtar", för det här området har ju tagits över av Sean Banan... Så nej tack Markoolio, din bästa insats på musikområdet har du bakom dig, och inte framför dig.




http://www.svd.se/kultur/markoolio-gor-ny-skiva-i-var_6709039.svd








 

Av roboguy - 14 december 2011 14:45

Typiskt!!!!





Min fina nokia som har varit med i snart fyra år har strulat hela dagen och oavsett vad jag har provat med har den vägrat att gå igång. Det började med att den inte lyckades hitta någon täckning, men det är underligt eftersom allting annat har haft bra täckning hela dagen, så det kan inte vara det som är problemet. Och sen, när man slagit på eländet, så visar den dels fel tid och dels går inte att stänga av igen förrän mobilen själv tycker att den ska slå av sig själv... 


Så, för den som berörs, just nu har jag ingen mobiltelefon tyvärr.







 

Av roboguy - 14 december 2011 02:00

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNNNNNNNNNNNTTTTTT
TTTllllllllIIIIIIIIIIIIIIIIIgen en komedifilm som faktiskt är rolig utan att det måste finnas med en komiker som ska snacka strunt i en timme om vilken drog som är bäst eller vilken färg en påfågel har på fjädrarna i förhållande till en örn etc ( nej inga pikar på Seth Rogen). Den här filmen har faktiskt en hel del scener som bygger på den gamla hederliga, beprövade metoden-situationskomik och pinsamma situationer-utan någon snabbkäftad idiot som börjar snacka om ovidkommande saker. Jag trodde sådana här komedier var utrotade vid den här sidan av 2000-talet, men tack och lov så sticker en relik upp sitt ansikte och visar att min typ av komedi fortfarande finns kvar, och att det faktiskt går att göra bra sådana! Underbart. Nu har man i alla fall en komedi som man kan säga var rolig under 2011, en genuint rolig komedi. Det var som fan, men hoppet är det sista man ska överge sägs det. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!





Det är många skådisar som verkar ha haft jävligt roligt på jobbet och det märker man direkt. Särskilt kan man ju nämna Jennifer Aniston, som jag ärligt talat aldrig har tyckt om men här kände jag inte ens igen henne- nej jag trodde det var Demi Moore;P Fan vad gött att se henne få leva ut lite, och spela något annat än den där lite klumpiga, fnittrande tjejen. Det var härligt att se helt enkelt.


 


Sedan kan man inte låta bli att nämna den alltid like underbara Kevin Spacey som är underbar som bossarnas boss som jävlas med sina medarbetare hela tiden och speciellt  gentemot Nick- som i inledningen råkar komma två minuter försent till jobbet, sedan ljuger om det och bevisas ljuga och det slutar med att han har alkoholproblem eftersom Spacey tvingar honom dricka upp ett glas dyrbar whiskey.

Ja, hyllningskören fortsätter bara eftersom så många gör så bra ifrån sig- Colin Farrell, som inte alls var så bra i Fright night, är alldeles helvetes rolig som bortskämd slyngel till pappa Donald Sutherland! När han får ta över företaget efter farsgubbens plötsliga bortgång gör han precis allt för att köra företaget i botten! Och det är underbart att se.

Sist men inte minst- Jamie Foxx! Jävlar i min lilla låda så cool han var som den tuffa "skurken"- tills dess det visade sig vad han egentligen hade blivit kastad i fängelse för;P Och att han heter Motherfucker, fast han har inte fått smeknamnet på grund av vad man kan förledas att tro från början...


Ja, egentligen har jag ingenting att klaga över förutom att det kunde ha fått vara en aning mer skruvat, en aning mer galet och en aning mer vågat... Men att se Jennifer Aniston säga fitta och hur hon spexar loss i en sådan här stor produktion får väl räknas som tillräckligt vågat för den här filmen, mer kan man inte begära i en film med så stora namn och med den budget den förmodligen har. Men Horrible Bosses var i alla fall väldigt underhållande och det blir tre av fem toarullar till den här! 







 

Av roboguy - 14 december 2011 00:36

Synd att filmen ser en aning gråtmild ut och att det är en kärlekshistoria som tydligen finns med i den här filmen om andra världskriget, men krigsfilmer brukar man ju tycka om och är inte the love story alldeles för utbredd och sentimental så kanske filmen trots allt funkar även för mig! Ser hyfsat ut i alla fall.




http://www.youtube.com/watch?v=LV7wza7aJ1E











Av roboguy - 14 december 2011 00:31

Har inte kunnat låta bli att läsa Aftonbladets recension av den här filmen, och det verkar som att David Finschers version smiskar den svenska rejält men det gör väl ingen förvånad direkt- det hade varit värre om det hade varit tvärtom. Däremot ska det vara oavgjort mellan de båda Salander:na men det tror jag inte riktigt på, recensenten ville bara vara snäll mot den karaktär som är så älskad av de flesta ( dock inte av alla), så han vågade inte säga att USA-Salander är bättre;P Men lite småsugen börjar man ju allt att bli på att se den här!




http://www.youtube.com/watch?v=itZqhcOz5hQ








 





Av roboguy - 13 december 2011 12:18

Jag begriper ingenting! Hur fan kan det vara klart med ytterligare en säsong av Gustafsson 3 tr? Vilka tyckte att den här var så rolig att den bara måste få en andra säsong? Den förra storfloppen Hjälp! framstår ju som ett mindre mästerverk om man jämför med den här, som inte hade något att komma med som kändes det allra minsta nytt eller utmanande eller roligt. "  Nu sitter författare och skruvar till det så det blir riktigt galet", påstår Kejll Sundvall. Ja herregud, vad ska Herman råka ut för den här gången och vad ska hända med gamla kåtgubben? Suck, nåja jag slipper ju åtminstone se skiten. 




http://www.svd.se/kultur/ny-sasong-av-gustafsson-3-tr_6705457.svd











 

Av roboguy - 13 december 2011 01:30

Man kanske skulle ha kollat igenom alla filmer i den här filmserien igen snart, för jag har redan glömt bort mycket från fjärde filmen och utav den första kommer jag inte ihåg mycket. I och för sig spelar det inte så stor roll eftersom det inte är något krav att man måste ha sett samtliga filmer för att hänga med, men det är roligare om man har de tidigare filmerna i färskt minne för då kankse man upptäcker små vinkar till föregångarna ( vilket jag misstänker fanns med i slutet av den här femte filmen, men jag är inte riktigt säker). Men här erbjuds man verkligen inte mycket nytt utan det är samma koncept som tidigare och mycket nyskapande detaljer syns inte till ( skulle vara 3D-tekniken då kanske men den tillför sannerligen inte speciellt mycket) men man får det man vill ha och är man ett stort fan av den här filmserien så får man sig nog tillräckligt för att man ska vara nöjd.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!






Jag vet inte riktigt vad det är med mig och huvudpersoner i filmer just nu, men jag gillar inte Sam som spelas av Nicholas D`Agosto. Alldeles för ung och dum (!!) och han ger ingen större trovärdighet heller. Inte är det mycket bättre ställt med hans flickvän Molly, för de här blir mest av allt just bara karaktärer som är påhittade och inte ett dugg levande på något sätt. Den jag gillar bäst av de inblandade är Miles Fisher, men jag vet inte riktigt vad det är hos honom som jag tycker om, men något finns där... 


Sen kan man ju i alla fall nämna brokollapsen som inleder filmen, den var riktigt nice men ändå... jag hade ändå förväntat mig lite mer av den. Exakt vad jag hade trott vet jag inte, men den kändes på något sätt lite mjäkig. Bästa scenen är tveklöst laserögonoperationen som stackars Olivia tvingas genomlida! Inte för att det såg så verkligt ut direkt, men det var ändå häftigt. Sen lyckades de ju förstås överdriva alltsammans genom att hon faller ut genom fönstret, hennes "opererade" öga ploppar ut och blir mosad av ett bildäck... Liksom, to much. Kill your darlings, borde någon kanske ha föreslagit för regissören. Det hade räckt gott och väl med enbart ögonlaser-grillningen! 


Fundera en eller två gånger extra innan ni lägger er under lasern... Fråga bara den här kvinnan;P  


Sen så gillar jag det småtragisk-komiska slutet. Men som jag skrev inledningsvis, det är något med händelsen på flygplanet och det efterföljande som gör att flashbacks vaknar till liv, och jag har för mig att det är en blinkning till den första filmen? Men jag är kanske ute och cyklar. Men om det ska bli ytterligare en film i den här serien så är det nog läge att komma på något helt nytt, för de kan väl ändå inte fortsätta att ånga på med precis samma koncept? Något gång måste vi ju tröttna på att se ungefär samma saker om och om igen... Men å andra sidan, folk tittar ju på Kalle Anka och hans vänner firar jul år efter år på SVT, trots att de nya inslagen som finns med är lätträknade...


En smånipprig jävel som jag är kan förstås inte sluta tänka på det faktum att det är småsaker som orsakar olyckorna i den här filmserien. Och det räcker med att det är något litet som inträffar ( som droppande vatten, en spik på en trästock, vatten på elledning etc) så kan det inträffa vad som helst, även om de förstås överdriver alltsammans i de här filmerna. Men jag blir ju ändå inte mindre smånipprig utav att se sådant här, så jag borde ju egentligen inte titta på sådana här filmer... Men det är svårt att låta bli!


Habilt hantverk men inga överraskningar och alldeles för mycket 3D-använding för att "maxa" scener gör att alltsammans landar på två toarullar av fem möjliga. 








 









Av roboguy - 13 december 2011 00:27

Jag begriper inte riktigt hur de orkar slänga upp den här filmen som är helt klart den sämsta i Star Wars-serien (inte för att någon av de tre nya filmerna hade någon chans att matcha de tre klassiska filmerna, men den första av dem var ändå värdelösast) men å andra sidan är det kanske inte så konstigt med tanke på att man vill dra in så mycket stålar som möjligt när man nu lanserar filmen i 3D.




http://www.youtube.com/watch?v=8ZxGQbL4DrE










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards