Alla inlägg under december 2011

Av roboguy - 2 december 2011 12:02

Det här ser ju förskräckligt ut, faktiskt. Antingen blir det här en rejäl flopp eller så får jag gå och gräva ned mig i ett dike... Prince of Persia ser ut att ha varit en stor inspirationskälla, och så är det Disney som står bakom vilket innebär ett småspännande äventyr som verkligen inte kommer att gå över någon gräns utan kommer vara sådär äckligt äppelkindkäckigt och tillrättalagt in i minsta detalj. Nej, John Carter-filmen säger jag nej tack till.




http://www.youtube.com/watch?v=nlvYKl1fjBI









 

Av roboguy - 2 december 2011 02:15

Tja, jag tycker inte Justin Bieber tillför just någonting alls med den här nya videon till Careys All I Want for Christmas, men jag antar att hon behöver lite draghjälp;P






http://www.youtube.com/watch?v=fGFNmEOntFA&feature=player_embedded











 

Av roboguy - 2 december 2011 01:31

Ja, vad hinner man egentligen med på en speltid på bara 25 minuter? Jodå, när vi snackar jul och juletid finns det ingen hejd på de budskap som ska hammras in, och det ordentligt, för i Ice Age: A Mammoth Christmas får vi höra ganska många gånger att man ska "tro på julens magi" och att man måste "tro" och ja jisses men det blir faktiskt en gång för mycket ibland. Men visst, det är ett fint budskap och den här kortfilmen riktar sig helt klart till en yngre publik.


Men lite slapstick finns i alla fall kvar av den sort man känner igen från de tre långfilmerna, så man får sig ett litet skratt då och då av framför allt Sid, Scrat och de andra bifigurerna. Dessvärre blir det ett varningstecken när Manny och Ellies lilla ( inte så liten kanske) dotter Peaches drar igång jakten på jultomten eftersom jag misstänker att hon kommer att få en betydande roll i den kommande, nya långfilmen.


Kort alternativa historielektioner bjuds det också på, som hur julgranen kom till, snäll-och elak-listan hos tomten och mistelns betydelse. 


Men annars... nja! Det här var sådär, faktiskt. Småroligt, men för mycket bankande av budskapet att julen är magisk. Och det har vi hört en och annan gång redan.









 

Av roboguy - 1 december 2011 22:13

All you need is kill är ungefär som den gamla klassiska filmen Måndag hela veckan,tydligen. Jag har inte läst serien men efter att ha läst vad den här kommande filmatiseringen kommer att handla om så måste jag tillstå att jag blir lite nyfiken faktiskt. Och ett betrott namn som Tom Cruise framför kameran borde ju i alla fall borga för att det hela inte blir en enda stor soppa. Återstår att se vad slutresultatet blir, men det kommer att dröja tyvärr;P




http://www.svd.se/kultur/cruise-klar-for-ny-sci-fi-film_6679224.svd










 

Av roboguy - 1 december 2011 07:03

Jag har inte sett första avsnittet av årets julkalender, Tjuvarnas jul, ännu utan det blir att se den ikväll istället men frågan man kommer att ställa sig är om årets är bra eller dålig, förstås. Samtidigt känns det som att den här kan ha potential att bli bra, för de senaste årens har varit allt annat än bra- eller vad säger ni om Hotell Gyllene knorren, Skägget i brevlådan, En riktig jul?! Någon som minns mycket från dem?! Jag såg inte ett enda avsnitt av Skägget i brevlådan eller En riktig jul, de såg inte alls lockande ut.


Här har SVT samlat ihop alla julkalenderar som har sänts hittills. Vilken är din favorit?

http://svt.se/2.114298/1.1749420/julkalendrar_1960-_2009







     

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards