Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

The loved ones

Av roboguy - 17 oktober 2010 00:12

En minst sagt annorlunda film, det är kärnan av The loved ones, men annorlunda på ett bra sätt. Jag var osäker länge på om filmen överhuvudtaget var skräck eller om den var någon bisarr blandning av konstig humor och allmänt bara underlig, men det visade sig senare att jag inte hade blivit lurad. Trots en ganska underlig början, som egentligen inte sade så speciellt mycket, så kändes det väldigt underligt när huvudpersonen "plötsligt", för plötsligt var det och det kom liksom från ingenstans, Brent blir nedsövd och kidnappad när han sitter och njuter av en joint. Men sedan klarande det allteftersom och tillslut kan man konstatera att den här filmen är riktigt bra!


För att inte riskera att spoila alltför mycket så ber jag dem som vill se den här filmen att sluta läsa här. I och för sig kan man ju ta reda på det mesta genom att helt enkelt googla, men jag ska i alla fall försöka att inte skriva alltför mycket avslöjande saker. 


Först, en av filmens frågetecken: vad hade sidohistorien med Mia och Brents kompis med handlingen att göra egentligen? Jag ska väl inte klaga, Mia var en väldigt vacker gothtjej, eller om det nu är emo, jag är inte riktigt säker på den punkten. Men just den biten förstod jag inte riktigt och den kändes mest som ett svepskäl för att visa något annat medan andra saker pågick. 


Filmens stora plus: Äntligen en KVINNLIG psykopat! Hurra, hurra! Och som ett litet plus i kanten- den kvinnliga psykopaten är trovärdig, lite äcklig och har ett minst sagt underligt förhållande till sin pappa. Mycket, mycket stort plus för sådant här för det är alltid roligt att se att någon annan än män kan vara psykopater. 


Stackars Brent får utstå en hel del. Middagsscenen bland annat, den måste ju bara vara en blivande klassiker. När han tvingas att kissa till exempel, för annars skulle hans kuk spikas fast. Och så får han sina fötter fastnaglade i golvet, helt enkelt genom att två knivar naglar fast fötterna. Kannibalerna, eller vad de nu var, kanske var en aning för mycket. Dessutom ritar de på Brents mage och bröst med hjälp av en gaffel, och sist- men inte minst- borrar de ett hål i pannan på honom med en borrmaskin:D Sweet. Filmen har en hel del andra fantastiska, udda och konstiga scener också som gör att man bara måste älska den. Eller ja, alla tycker naturligtvis inte om sådant här, men jag njöt som bara den medan jag såg filmen.


Kort och gott så var The loved ones en överraskning. Jag hade i alla fall inte hört talas om den tidigare men jag chansade och såg den- och ibland är det bra att man chansar lite. Det här är en riktig liten härlig, udda pärla att njuta av under höstmörkret. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards