Alla inlägg under november 2011

Av roboguy - 1 november 2011 16:15

Jag var bara tvungen att se den här filmen trots att jag på förhand visste att den skulle vara relativt dålig och att effekterna skulle vara under all kritik, men vad gör det för då Rene O´Connor fanns med i en huvudroll? Inte för att jag gillade henne så mycket i tv-serien Xena:Krigarprinsessan men jag har faktiskt velat se den här donnan i någon film och nu hade man chansen trots att det är en uppebar b-film. Och Connor klarar sig fint här, hon är fortfarande sjukt söt.







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!









Sedan kan jag inte undgå att fundera lite över vad författaren till originalboken Moby Dick, Herman Melville, skulle säga om han hade funnits med oss och fått se den här filmen som har lånat hans grundstory och sedan förvrängt den med en enorm val som tillsynes kan sluka vad fan som helst- spela roll om det handlar om en oljerigg, militärhelikoptrar eller lyxfartyg ( okej, valen stötte bara till den så båten sjönk men i alla fall och den båten hade bara en enda passagerare som det verkade, en snygging i bikini, underligt eller hur?). 

Men en sak som de har fått med sig från förlagan är kapten Ahabs besatthet och stigande galenskap för att fånga den enorma valen. Att det sedan i boken visar sig att Ahab förtärs av hat och besatthet framkommer inte lika tydligt i filmen, men visst det finns med i alla fall vilket jag tyckte var bra.




Men, vad fan... Det här var en tillräckligt underhållande b-film för att jag skulle bli nöjd med den trots de brister jag har påtalat och trots att den knappast kommer att ge något som helst avtryck i filmhistorien! Och tycker man om den här sortens filmer så är den inte sämst ( andra filmer med jättejättestora djur som äter upp allt som kommer i dess väg är betydligt värre än denna), och så vi som fortfarande kommer ihåg vem Renee O Connor är får man sig en liten glädjestund här....













 

Av roboguy - 1 november 2011 15:34

Hurra, ingen snö häromkring ännu och milda temperaturer för att vara den första november! Ja man får passa på och njuta för det kan ändras snabbt antar jag. Men vi hinner få snö, det är ju bara den första november och sedan när snön väl anländer så stannar den ju kvar i några månder så nu tycker jag vi alla passar på och njuter av att kunna se gräsmattorna fortfarande;P


Men däremot så ser man mer påtagligt nu hur det blir mörkare och mörkare redan vid tre-tiden! Just nu måste man slå på lampor i hela hemmet för att mota bort mörkret som sakta sänker sig. Så trist, det är. 




http://svt.se/2.52865/1.2585212/oktober_2011











 

Av roboguy - 1 november 2011 01:15

Ja, jag vet den här filmen är förmodligen inget vidare men jag tycker ändå att den ser ut att kunnga vara lite smårolig, hjärndöd underhållning "för stunden" och det viktigaste- Robert Englund finns med i den! Det räcker för min del för att jag kommer att se det här...






http://www.youtube.com/watch?v=coF5iOvq5Uk











 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards