Alla inlägg under november 2011

Av roboguy - 25 november 2011 22:45

Ja, vad ska man säga mer än att det är ganska uppenbart vilken reklamfilm som har varit inspirationskälla för Telenors reklam inför julen? Frågan är bara om det handlar om just inspiration eller om man har kopierat rakt av och ersatt Coca-Cola med Telenor? Jag förstår varför Coca-Cola har kopplat in sina jurister, reklamfilmerna är nästan lite för lika varandra...


Vad tycker ni?



Teleonor:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JAwCrWbbOT0






Coca-Cola

http://www.youtube.com/watch?v=KROavEVbR20








 


Av roboguy - 25 november 2011 21:39

Hurra- uppfinnaren Q är tillbaka i den kommande James Bond-filmen Skyfall. Bläh- Ben Whishaw. Ja, inget personligt mot Ben men han är sannerligen ingen Desmond Llewelyn, men betydligt bättre jämfört med nödlösningen John Cleese som var så felcastad för rollen som man någonsin kan bli, nästan. En annan positiv grej är att Q blir yngre än vad Bond är, vilket kan öppna upp dörrarna för en mer rolig, ungdomlig Q som inte höjer på ögonbrynen åt Bonds infall. Men hur som helst, jag vet inte riktigt vad jag tycker ändå för det kan bli både och... Antingen en återgång till att Bond får en massa tokiga leksaker som hjälper honom på uppdragen ( hoppas verkligen inte det) eller så fortsätter man på den inslagna realistiska vägen som man har valt de senaste gångerna. För jag vill inte se en återgång till klockor med laser och en minimotorsåg eller glasögon som ser genom kläderna ( rätt uppenbart vad Bond skulle använda den uppfinningen till i filmen där de glasögonen fanns med ) eller ve och fasa, som i Die another day-bilar som kan bli osynliga och allt vad det nu var. Nej, behåll den realistiska vägen tack. Samtidigt öppnar det upp dörren för att andra karaktärer från de äldre Bond-filmerna kan dyka upp igen... Snart får vi kanske stifta bekantskap med en yngre version av Blofeld som då kanske befinner sig mitt i karriären och då han som bäst håller på med att skapa sin organisation? Det hade varit något, det. 

Så, det är med lite blandade känslor som jag ser fram emot att få se Q igen. 




http://www.moviezine.se/artikel/8930-ben-whishaw-blir-q-i-skyfall










 







Av roboguy - 25 november 2011 18:33

Jag vet inte riktigt vad man ska säga på förhand om årets julkalender, men Tjuvarnas jul kanske kan bli en av de bättre på länge? Det lilla man har sett på förhand ger i alla fall hyfsat rätt stämning, och det låter bra att de har låtit sig inspireras av Dickens men det gäller också att man har lyckats fånga det "juliga" samtidigt och hittills ser det mest ut att vara i form av fallande snöflingor och fejksnö på gator och torg... Nåja, det är för tidigt att såga kalendern ännu;P På torsdag får vi se hur den funkar...




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article13981587.ab








 

Av roboguy - 25 november 2011 18:27

Herregud, men jag blir samtidigt inte förvånad att "jul-pizzan" tydligen har sålt ganska bra men å andra sidan vem tusan vill ha ett julbord på sin pizza? Bara tanken får det att vända sig i magen på mig, men samtidigt är man ju så jävla traditionell så man provar i princip aldrig på något nytt...


Vad tror ni om den här "jul-pizzan"? Kanske den kommer att finnas på våra julbord inom tio år?;P





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13989538.ab

Av roboguy - 25 november 2011 13:29

Härligt och bra gjort av Teodor Peterson som lyckades ställa till med en liten skräll och smiskade konkurrenterna på fingrarna och tog hem segern. Dessvärre kunde inte Calla göra något åt Björgen men inte dåligt gjort av Calla att komma på andraplats i klassisk sprint. En riktigt bra start för svenskarna med andra ord, det bådar gott inför fortsättningen under helgen.


Men det var mindre trevligt att det sändes i TV11... Reklampauser så fort det fanns en chans, om så det bara handlade om två sekunder när ingenting hände så blev det reklam. Irriterande, men vad kan man göra åt det? Och sedan kommentatorerna. Det lät mest som att de satt och mummlade i mikrofonerna, ingen inlevelse eller engagemang, bara kallt och sakligt rapporterande oavsett om en svensk tog täten eller inte. I SVT skulle Jacob Hård ha gått upp i falsett och TYDLIGT ha rapporterat med stigande förtjusning över Calla/Petersons framfart i skidspåret. Det är förjävligt att SVT har tappat detta och skidskyttet. 






http://svt.se/2.21247/1.2617848/teodor_vann_efter_stark_spurt









 

Av roboguy - 24 november 2011 19:39

Jag kunde inte hålla mig borta från Mediamarkt som öppnade i måndags, så idag passade jag på att besöka El-Gigantens konkurrent eller hur man nu ska se på den egentligen. Låga priser är i alla fall parollen, men huruvida de verkligen var lägre än många andra vet jag inte. DVD-filmer hade de oftast bra priser på i alla fall och det var som vanligt filmer som tilldrog sig mitt intresse först av allt.


 



Sedan fanns naturligtvis ett gigantiskt utbud av smartphones och surfplattor och idag var egentligen den första gången som jag provade på de här två grejerna ordentligt. Speciellt surfplatten föll jag för direkt, jag gillade den verkligen och den var oerhört rolig att leka med och att föra pekfingret fram och tillbaka över skärmen. Jag var också tvungen att söka till min blogg för att se hur den skulle se ut på surfplatta-skärmen...


Llite svårt var det att skriva med fingrarna på tangenterna, men man fick ganska snabbt in hur det fungerade, och efter en stund gick det hyfsat snabbt även om man skrev lite huller om buller ganska regelbundet.



Lite av det andra som jag tittade på.


       


Exitskyltningen gillade jag också, kändes bra med olika sätt att säga hej då på och välkommen tillbaka.


 

Av roboguy - 24 november 2011 07:25

Hmm ja jag får ingen riktig klar bild över Bruce Willis nya film Catch.44, trailern spretar ju åt flera olika håll samtidigt och man undrar över om det handlar om en komedi eller en renodlad actionfilm, men jag bettar på att det är en actionkomedi men synd att det ser lite väl flamsigt ut... Lite varningslampa över alltsammans, tyvärr. Men kul att Malin Åkerman har fått vara med och leka lite i alla fall;P







http://www.youtube.com/watch?v=t00kS903xg0














 

Av roboguy - 23 november 2011 20:45

Jag brukar vanligtvis uppskatta Hans Lindström, då jag tycker att hans satirteckningar och skämt är riktigt bra och roliga. Om jag minns rätt brukar hans teckningar finnas med i tidningen Hemmets journal längst bak, i samband med andra roliga historier. Mormor prenumenerade på den tidningen och då man inte hade något bättre för sig när man var hos henne så läste man tidningen, och på så sätt vet jag vem denne tecknare är. Så jag kunde inte låta bli att läsa samlingsboken Hans Lindströms samlade undanflykter när jag av en händelse hittade den när jag var på bibblan, och många av teckningarna som återfinns där är riktigt bra...



 



Däremot förstår jag inte riktigt Lindströms poänger med att vara så elak generellt mot killar och män, som han är ibland. Jag ser inte det satiriska i det överhuvudtaget, mer än att man blir lite ledsen över att en sådan som Lindström måste hålla på så.






Men alla ni andra som tycker om Hans Lindström borde ta er en titt i den här samlingen och krypa ihop i soffan eller var man nu vill läsa och njuta av flera bra satirteckningar! Många skratt kan utlovas;D





    

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards